25ponder syndroom:-)

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Simon
Lid

25ponder syndroom:-)

Bericht door Simon »

hey
weet niet of het hier goed staat maar is toch een vraag dus:)
had onlangs twee 25ponder hulzen(denk toch dat het 25ponder hulzen zijn) beide verschillend
en toen ondekte ik nog ene huls met nog andere tekens maar wle even groot als de rest
en onderaan was er een gat in die laatste huls en de andere kon je blijkbaar ook losmake waardoor er ook een gat was
het slaghoedje kon jeu uit draaien
waarvoor was dit ? ik denk eprsoonlijk dat het om materiaal te sparen was heb ik he tfout? zou goed kunnen hoor dat ik het fout heb
Rambo
Lid

Re: 25ponder syndroom:-)

Bericht door Rambo »

ik denk dat je t wel goed hebt, k heb ook zon ding :lol: maar k zou het niet zeker weten
Stel een vraag over de WOII en k antwoord hem hehe:P
Simon
Lid

Bericht door Simon »

zou kunne maa rik ben niet zeker dus afwachtten :)
panhard41@hotmail.com

Bericht door panhard41@hotmail.com »

De 25 ponderhulzen zijn ongeveer 7x te gebruiken dus na elk schot een niewe slaghoed monteren.
Bij de uitrusting van de 25 ponder zat de desbetreffende sleutel.
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Op de foto is het stuk gereedschap te zien waarmee je de slaghoedjes uit de 25pr hulzen kunt draaien. Zie het stuk metaal waar het koord aan zit. Aan de onderzijde zitten twee uitstekende pennetjes die in de uitsparingen passen bij het slaghoedje. En dan draai je hem zo los of vast.

Afbeelding
bombtech

Bericht door bombtech »

Simon schreef:hey
weet niet of het hier goed staat maar is toch een vraag dus:)
had onlangs twee 25ponder hulzen(denk toch dat het 25ponder hulzen zijn) beide verschillend
en toen ondekte ik nog ene huls met nog andere tekens maar wle even groot als de rest
en onderaan was er een gat in die laatste huls en de andere kon je blijkbaar ook losmake waardoor er ook een gat was
het slaghoedje kon jeu uit draaien
waarvoor was dit ? ik denk eprsoonlijk dat het om materiaal te sparen was heb ik he tfout? zou goed kunnen hoor dat ik het fout heb
Plaats reactie