verraad market garden

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
dwayne
Lid

verraad market garden

Bericht door dwayne »

het is misschien een stomme theorie of vraag (misschien ook al eerder gevraagd),

maar ik heb laatst gehoord dat operation Market Garden verraden zou zijn door prins Bernhard.

het zou zo in elkaar zitten:

hij was gevangen genomen door de Duitsers, zijn vriendin( :? ) ook, Dus heeft hij Operation Market Garden verraden om zijn vriendin te beschermen.

wat vinden jullie hiervan , of is dit waar of zeker niet?
Polte
Lid

Bericht door Polte »

Waar heb je dat gehoord?
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Het is complete Bullshit story lijkt mij!
Ten eerste was de Prins der Nederlanden in Engeland en zijn vriendin ook of deze was in Canada!
Dus hoe hij gevangen genomen kon worden dat is mij een raadsel daar hij niet op missies ging die zo gevaarlijk konden zijn!??
Als hij uberhaupt een missie deed, weet wel dat hij gevlogen heeft maar verdere acties van de prins heb ik me niet in verdiept.
Ik veronderstel het dan ook naar wat ik weet.
Er is wel een Nederlander geweest die Arnhem zou hebben veraden (King Kong Christian Lindemans.
Maar dit verhaal is nooit helemaal bewezen, deze Nederlander was een dubbel spion.
Naar mijn weten en kijkend naar de Duitse reactie wisten zij niks van de operatie af!
Enkelt 2 hoge Duitse officieren voorspelde weinig soeps die 17e daar de Gealieerde luchtmacht nergens te bekennen was en het een mooie dag was voor een luchtlanding.
Dus ik ben van mening onzin verhaal om de prins zwart te maken!

Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
rutger
Lid

Bericht door rutger »

bullshit :!:
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
dwayne
Lid

Bericht door dwayne »

Polte schreef:Waar heb je dat gehoord?
Van een man wat hier id buurt woont
rutger
Lid

Bericht door rutger »

Heeft er geen verstand van (met alle respect trouwens, wil de man ook niet afzeiken).

rutger
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
dwayne
Lid

Bericht door dwayne »

nee,
lijkt me ook he :P

ik dacht al van huh :?
Haplo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Echt een stierestront verhaal.
Wil wel eens weten hoe hij daar aan komt?
Hij zal jou wel in het ootje nemen denk ik.
Mvg/Best regards, Sipke
rutger
Lid

Bericht door rutger »

Haplo schreef:Echt een stierestront verhaal.
Wil wel eens weten hoe hij daar aan komt?
Hij zal jou wel in het ootje nemen denk ik.
_/-\o-

Nelson Mandela
gamer0004
Lid
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

misschien is hij er zelf van overtuigd... zal hij wel in de story of de prive gelezen hebben ;)
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

wel leuk broodje aap verhaal
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
vincent
Lid

Bericht door vincent »

tja, telkens zoeken ze weer een nieuwe reden om het falen van Market Garden te kunnen verklaren, helaas is ook de Prins de dupe hiervan geweest. :roll:
Ik heb er geen kracht meer voor
Charly1975
Lid

Bericht door Charly1975 »

De beste man (de prins dus) heeft het niet in z'n bekentenissen geschreven toen ie op sterven lag dus is het m.i. een broodje aap (waarschijnlijk een aap die de prins dan zelf geschoten zou hebben)
We're fools to make war
On our brothers in arms

(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Philip,ABRG
Lid

Bericht door Philip,ABRG »

De Duitsers waren (waarschijnlijk)op de hoogte van een soort luchtlanding ergens in Nederland, maar niet precies waar en wanneer, het is algemeen bekend dan "King Kong" Lindemans, goede maatjes was met Bernard, maar de laatse wist ook pas op het laatste moment van de Slag, daar een groot aantal Engelse Hoge Militairen het niet al te hoog ophadden met Bernard, omdat ze vonden,dat hij geen Militair/Gevecht inzicht had, dus het is inderdaad een onzin verhaal
Foxley
Lid

Bericht door Foxley »

Dit klotp absoluut niet. Prins Bernhard heeft niet in de cel gezeten tijdens Wo2.
Ten eerste was de Prins der Nederlanden in Engeland en zijn vriendin ook of deze was in Canada!
Toen Breda werd bevrijd in 1944 vestigde het hoofdkwartier van de BS zich daar. Prins Bernhard stond aan de leiding ervan en bevond zich toen ook in Breda. Dus hij zat eerst in Engeland maar vanaf 1944 zat hij hier in Nederland. Maar dit verhaal is duidelijk onzin, theorie afgewezen.
Better to fight for something than live for nothing.
Plaats reactie