Skinhead schiet allochtonen dood in Antwerpen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

@Seyffardt: Die mening mag je hebben.

Je argument dat het geen waarde voor dit forum zou hebben omdat het voorval zich niet in Nederland voordeed is in elk geval niet geldig omdat vrij veel van onze leden in Belgïe wonen.

Ik stel voor de subdiscussie over of dit wel of niet op dit forum of in deze rubriek thuishoort beëindigen en doorgaan met de reactie op dit vreselijke voorval.

Daarnaast: Seyffardt; Als je het geen interessant onderwerp vindt, mag je het best overslaan hoor :|
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
the_king88
Lid
Berichten: 1269
Lid geworden op: 06 nov 2005, 22:45
Locatie: stadskanaal(GR)
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

1 woord voor over wat daar is gebeurd en dat is belachelijk! :oops: :)
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Niet om mee te lachen hoor.........
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Als hij louter racistisch geweest zou zijn dan liet hij toch dat blank kind van 2 jaar leven?
Hij sloeg gewoon door, kocht een jachtgeweer en begon een straat verder z'n ziekelijke gedachten in de praktijk om te zetten. Hij wandelde daarna voorbij een terras met z'n jachtgeweer waar een politieman hem opmerkte.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Ik begreep gisteren dat men zijn antecedenten had nagetrokken en dat deze man duidelijk racistische motieven moet hebben gehad.

Vanmorgen las ik dat hij familie is van iemand bij het Vlaams Belang. Je hoort mij niet zeggen dat het VB rascistisch is, maar rechts is men wel!
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

dvaupell schreef:Ik begreep gisteren dat men zijn antecedenten had nagetrokken en dat deze man duidelijk racistische motieven moet hebben gehad.

Vanmorgen las ik dat hij familie is van iemand bij het Vlaams Belang. Je hoort mij niet zeggen dat het VB rascistisch is, maar rechts is men wel!
Velen gaan liever met vlamingen om dan met vreemden, sommigen hebben het niet hoog op met vreemden (om welke reden dan ook) , als hij toch aan het moorden ging gaan zal hij z'n doelwitten eerder onder allochtonen gezocht hebben dan onder vlamingen, lijkt me logisch als hij een racistiche achtergrond heeft.
Het moorden op zich zal z'n ware motief geweest zijn, niet zo van "ik ga vreemdelingen afknallen vandaag" , zelfmoord neigingen zullen er ook aan te pas gekomen zijn aangezien hij in de confrontatie met de agent z'n wapen niet afgaf.
Omdat z'n nicht kamerlid is van het belang wil nog niet zeggen dat die familie onder de partijvlag op familiefeesten bvb elkaar ophitsten en racistiche feestjes maakten. Dat Vlaams Belang is er al direct bijgehaald door de premier (door z'n verwijzingen in z'n verklaring) ,overbodig en beetje naast de kwestie vind ik.
Die dader verloor alle contact met de realiteit om verschillende redens en ging aan het moorden.
Zelfmoordterroristen kan je er beetje mee vergelijken, ze blazen zich het liefst op met zoveel mgl anders denkende in de buurt, zitten daar nu toevallig kinderen of eigen mensen tussen , daar trekken ze zich niks van aan.
Wat kan die dader zo bezield hebben, onschuldigen, en dat kind, amper 2 jaar oud. Het gaat m'n verstand te boven. In z'n hoofd moet het 1 grote warboel geweest zijn.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Motorway schreef:
Levenslang is levenslang, geloof mij dat weet ik echt.(lees even goed, heb er net een werkstuk overgemaakt dus dat weet ik allemaal wel) Alleen de kans dat je hier in NL levenslang krijgt is klein. Mensen die levenslang hebben, krijgen vaak ook strafvermindering vanwege ''goed gedrag.'' Zoals die Mohammed B, daar ben ik zeker van dat die kerel over 20 jaar weer op vrije voeten staat. Het lijkt net of de regering medelijden met ze heeft.
Rutger, je hebt zelf al aangehaald dat levenslang echt levenslang is. Je kunt alleen met een gratieverzoek vrijkomen, het gaat dus niet automatisch en ik acht de kans dat dat Mohammed B. ooit vrijkomt vrij klein, zo niet 0. Er zijn overigens sinds 1954 30 mensen veroordeeld tot levenslang en die zitten allemaal nog vast, met uitzondering van de drie die overleden zijn.. Overigens wordt de straf levenslang steeds vaker uitgeproken. Dat er in Nederland 'slap' gestraft wordt is overigens ook maar een fabeltj, statistieken wijzen uit dat er steeds zwaarder wordt gestraft en dat gaat al zo sinds de jaren 1980..

Ben ik het helemaal mee eens.

Wat betreft straffen zit Nederland sinds de jaren 80 inderdaad weer in de lift.
In Nederland krijg je bij gevangenisstraffen boven de 12 mnd 1/3 strafvermindering wegens "goed gedrag" in Duitsland zit je gemiddeld maar 50% van je straf uit.
Lijkt dus heel spannend die hoge straffen maar het gaat er om wat je daadwerkelijk moet uitzitten.
De waarheid komt met de jaren
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

dvaupell schreef:Ik begreep gisteren dat men zijn antecedenten had nagetrokken en dat deze man duidelijk racistische motieven moet hebben gehad.

Vanmorgen las ik dat hij familie is van iemand bij het Vlaams Belang. Je hoort mij niet zeggen dat het VB rascistisch is, maar rechts is men wel!

Ja en??

Misschien was Volkert v/d G. wel lid van Groen Links.
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

Als belg is dit zeer bedroevend... 3 weken geleden een jongen van 17 jaar doodgestoken voor een mp3-speler door Polen, vorige week 3 skinheads slaan een afrikaan en vriend (die "blank") was, en nu dit... Het is al erg dat je u niet veilig voelt in je eigen land! En het toppunt van dit alles dat het vlaams belang zich de slogan toeëgent "veilig vlaanderen", terwijl zich wel extreem rechts en racistisch gedragen! Ik zou zeggen, droogleggen die partij! Maar dat is natuurlijk geen oplossing voor het andere zinloze geweld!
For King & Country
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Las net dat men de wapenwetgeving in Belgie wilden aanscherpen.

http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_20 ... =hlnMatrix
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

bollebekboerke schreef:Als hij louter racistisch geweest zou zijn dan liet hij toch dat blank kind van 2 jaar leven?
Hij sloeg gewoon door, kocht een jachtgeweer en begon een straat verder z'n ziekelijke gedachten in de praktijk om te zetten. Hij wandelde daarna voorbij een terras met z'n jachtgeweer waar een politieman hem opmerkte.
Ik begrijp uit de berichtgeving in de Nederlandse pers dat zijn racisme blijkt uit kleding/symbolen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

Harro schreef:
bollebekboerke schreef:Als hij louter racistisch geweest zou zijn dan liet hij toch dat blank kind van 2 jaar leven?
Hij sloeg gewoon door, kocht een jachtgeweer en begon een straat verder z'n ziekelijke gedachten in de praktijk om te zetten. Hij wandelde daarna voorbij een terras met z'n jachtgeweer waar een politieman hem opmerkte.
Ik begrijp uit de berichtgeving in de Nederlandse pers dat zijn racisme blijkt uit kleding/symbolen.
hebben ook extreemrechtse websites, posters ed gevonden bij hem thuis. Na onderzoek bleek ook dat de dader zich in extreemrechtse kringen bevond.
For King & Country
Gebruikersavatar
Motorway
Lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 feb 2006, 16:22
Locatie: Lichtstad van het Noorden

Bericht door Motorway »

MARKET GARDEN schreef:[Ben ik het helemaal mee eens.

Wat betreft straffen zit Nederland sinds de jaren 80 inderdaad weer in de lift.
In Nederland krijg je bij gevangenisstraffen boven de 12 mnd 1/3 strafvermindering wegens "goed gedrag" in Duitsland zit je gemiddeld maar 50% van je straf uit.
Lijkt dus heel spannend die hoge straffen maar het gaat er om wat je daadwerkelijk moet uitzitten.
Dit is niet helemaal maar. Je moet sowieso 6 maanden hebben gezeten en het 'niet uitzitten'van de resterende derde deel is net als in Belgie een gunst. Haal je wat uit, weer zitten en de volgende keer nog meer zitten. En dan heb ik het nog niet over de aparte regeling voor verslaafden en natuurlijk kennen we in Nederland de TBS, die te vaak op levenslang neerkomt.

(Waarom het zelf verzinnen als een ander het al heeft gedaan:
http://cleerdin-hamer.nl/degevangenisstraf.htm )

Overigens mijn deelneming aan de slachtoffers van het feit dat de aanleiding voor dit topic was.
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Harro schreef:
bollebekboerke schreef:Als hij louter racistisch geweest zou zijn dan liet hij toch dat blank kind van 2 jaar leven?
Hij sloeg gewoon door, kocht een jachtgeweer en begon een straat verder z'n ziekelijke gedachten in de praktijk om te zetten. Hij wandelde daarna voorbij een terras met z'n jachtgeweer waar een politieman hem opmerkte.
Ik begrijp uit de berichtgeving in de Nederlandse pers dat zijn racisme blijkt uit kleding/symbolen.
Ondertussen heeft de dader bekend stelselmatig op zoek te zijn geweest naar mensen met een andere huidskleur:
12/05 Dader schietpartij Antwerpen aangehouden voor moord en poging tot moord
De achttienjarige Hans Van Themsche is vrijdagvoormiddag na een eerste verhoor in het ziekenhuis aangehouden voor moord en poging tot moord. Dinsdag verschijnt de jonge schutter voor de raadkamer. Dat meldt het Antwerpse parket vrijdag.

De jongeman verklaarde dat hij, na het kopen van het jachtwapen en munitie, doelbewust op zoek ging naar mensen van vreemde origine om hen neer te schieten, aldus het parket. "Het meisje was op het verkeerde moment op de verkeerde plaats", verklaarde Van Themsche.

De jongen gaf tijdens zijn verhoor ook aan dat hij in zijn persoonlijke leven zaken heeft meegemaakt die hem aangezet hebben tot het plegen van de feiten. Het lijkt er volgens het parket op dat de verdachte alleen heeft gehandeld en geen hulp van derden kreeg voor het bedenken en het uitvoeren van zijn plannen.
Van http://www.gva.be

Erg griezelig voorval, laat ons hopen dat duidelijk wordt dat de straf die de dader krijgt duidelijk maakt dat er voor dit soort daden geen plaats is in onze maatschappij.

Tevens verplaatst naar 'Discussiëren' omdat het hier niet om een WOII-gerelateerd nieuwbericht gaat.
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Het is trouwens nog steeds NIET zeker dat het om een skinhead gaat, wel om een daad uit racistische motieven. Vaststaat dat hij even voor zijn slachtpartij zijn haar heeft laten kaalscheren, met uitzondering van een lange paardenstaart.

Het is trouwens zwak om hierdoor weer op het VB te beginnen schieten. Mensen als deze hebben geen betrekking tot het VB en zijn geestelijk gestoord.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Plaats reactie