dvaupell schreef:Ik begreep gisteren dat men zijn antecedenten had nagetrokken en dat deze man duidelijk racistische motieven moet hebben gehad.
Vanmorgen las ik dat hij familie is van iemand bij het Vlaams Belang. Je hoort mij niet zeggen dat het VB rascistisch is, maar rechts is men wel!
Velen gaan liever met vlamingen om dan met vreemden, sommigen hebben het niet hoog op met vreemden (om welke reden dan ook) , als hij toch aan het moorden ging gaan zal hij z'n doelwitten eerder onder allochtonen gezocht hebben dan onder vlamingen, lijkt me logisch als hij een racistiche achtergrond heeft.
Het moorden op zich zal z'n ware motief geweest zijn, niet zo van "ik ga vreemdelingen afknallen vandaag" , zelfmoord neigingen zullen er ook aan te pas gekomen zijn aangezien hij in de confrontatie met de agent z'n wapen niet afgaf.
Omdat z'n nicht kamerlid is van het belang wil nog niet zeggen dat die familie onder de partijvlag op familiefeesten bvb elkaar ophitsten en racistiche feestjes maakten. Dat Vlaams Belang is er al direct bijgehaald door de premier (door z'n verwijzingen in z'n verklaring) ,overbodig en beetje naast de kwestie vind ik.
Die dader verloor alle contact met de realiteit om verschillende redens en ging aan het moorden.
Zelfmoordterroristen kan je er beetje mee vergelijken, ze blazen zich het liefst op met zoveel mgl anders denkende in de buurt, zitten daar nu toevallig kinderen of eigen mensen tussen , daar trekken ze zich niks van aan.
Wat kan die dader zo bezield hebben, onschuldigen, en dat kind, amper 2 jaar oud. Het gaat m'n verstand te boven. In z'n hoofd moet het 1 grote warboel geweest zijn.