Amerikaanse slagen in de Grote Oceaan en op land

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Raconteur

Amerikaanse slagen in de Grote Oceaan en op land

Bericht door Raconteur »

Hallo, zoals jullie zien ben ik een gast :) .
Maar ik zoek wat informatie over de 2de wereldoorlog, ben namelijk bezig met een klein verhaaltje rond de Amerikanen in wereldoorlog 2, meer bepaal de Marine, Tank Division en Airborne. Over Tank Division en Airborne vind ik genoeg informatie (mede dankzij Band of Brothers en andere series/films) maar de Marine blijft een vrij moeilijk hoofdstuk.
Pearl Harbor, dat kent iedereen hier waarschijnlijk heb ik voldoende gedocumenteerd maar de slagen daarna zijn wat onoverzichtelijk.
Dus is mijn vraag: kennen jullie een goede site waar ik Amerikaanse marineslagen kan opzoeken. Ook slagen op het land mogen er tussenzitten, liefst zelfs. Mijn dank zal groot zijn en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen ;) .
Zelf heb ik ook al enkele uurtjes zitten zoeken op het internet (Wikipedia, Google, ..) Op Wikipedia valt er wel informatie te vinden maar ik betwijfel of ze wel helemaal correct is ;) .

Alvast Bedankt.
gamer0004
Lid
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

check http://www.go2war2.nl eens. staat een hoop op. op films kan je niet vertrouwen als belangrijke bron!
Raconteur

Bericht door Raconteur »

gamer0004 schreef:check http://www.go2war2.nl eens. staat een hoop op. op films kan je niet vertrouwen als belangrijke bron!
Ik vertrouw dan ook enkel op Band of Brothers, de films neem ik erbij om de sfeer gedeeltelijk te proeven ;) .
Ik denk dat Band of Brothers redelijk waarheidsgetrouw is, alhoewel ik zelf al enkele foutjes heb ontdekt in de serie. Maar aangezien enkele Easy Company leden nog een site hebben (Dick Winters en Bill Guarnere onder andere, vertrouw ik wel op mijn Band of Brothers bron, ook al omdat de verhaallijnen goed overeenkomen ;) )

In ieder geval hartelijk bedankt voor de site :)
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Sites ken ik niet, maar je zou een bij de Bibliotheek kunnen kijken.
Wat je ook zou kunnen proberen is bij Discovery Channel navragen of je afleveringen van de serie Battlefield kan nabestellen. In deze serie, die een paar jaar geleden is uitgezonden, zijn onder andere de Battle of Midway, de Battle for Leytegolf etc. tot in detail uitgewerkt. (Misschien kan je de serie wel on-line kopen, zie onder andere deze site: http://www.imdb.com/title/tt0120926/)
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Dean-
Lid
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Raconteur schreef:
gamer0004 schreef:check http://www.go2war2.nl eens. staat een hoop op. op films kan je niet vertrouwen als belangrijke bron!
Ik vertrouw dan ook enkel op Band of Brothers, de films neem ik erbij om de sfeer gedeeltelijk te proeven ;) .
Ik denk dat Band of Brothers redelijk waarheidsgetrouw is, alhoewel ik zelf al enkele foutjes heb ontdekt in de serie. Maar aangezien enkele Easy Company leden nog een site hebben (Dick Winters en Bill Guarnere onder andere, vertrouw ik wel op mijn Band of Brothers bron, ook al omdat de verhaallijnen goed overeenkomen ;) )

In ieder geval hartelijk bedankt voor de site :)
Ik zou er toch niet al teveel waarde aan hechten. De meeste van de herrineringen werden pas jaren later opgeschreven.

Lees het boek Band of Brothers maar eens, er zijn daar genoeg verschillen ten opzichte van de serie ;)
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Dean-
Lid
Contacteer:

Bericht door Dean- »

''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

je hebt ook een boekenserie van Johannes Veenhof die schrijft over het algemeen wel goeie boeken.. is een reeks van 10 boeken ofzo.. hoop dat je wat aan die boeken hebt.. al met google gezocht op Navy Battles in WW2?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Plaats reactie