Jullie mening in de zaak Hirsi Ali - Verdonk

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten

Afgelopen maandag hamerde de 2e kamer tot diep in de nacht op minister Rita Verdonk om haar besluit terug te draaien.

Ik ben het eens met de 2e kamer, Hirsi Ali moet haar paspoort terug krijgen.
6
15%
Ik ben het eens met Rita Verdonk, een wet is er om te handhaven.
30
73%
Ik heb een andere mening, zie mijn posting.
5
12%
 
Totaal aantal stemmen: 41

Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Jasper J schreef:Asielzoekers die illegaal zijn Harro ook al hebben ze een bestaan opgebouwd kunnen niet blijven en dienen uitgezet te worden.
Daar waren we het al over eens maar dat valt je blijkbaar niet op. Ik stel alleen keer op keer dat de manier waarop we uitzetten niet deugt. We zijn hierin te strikt met de interpretatie van de wet en te nochalant in het ongaan met de mensen in kwestie.
Jasper J schreef:Dit omdat anders ierdereen maar een betsaan opbouwd kinderen neemt enz enz,ook als ze getrouwd zijn enz weten ze dat ze de kans lopen om uitgezet te worden.
Hierin moet je dus twee zaken onderscheiden. Het is de schuld van vorige regeringen en het huidige kabinet dat mensen zo lang moeten wachten dat ze de kans krijgen om een bestaan op te bouwen. Je kunt van niemand verlangen dat ze zes, zeven, acht jaar van hun leven stop zetten. Mensen worden verliefd, mensen trouwen, mensen krijgen kinderen, kinderen moeten naar school. Dat kun je niet verbieden. Dat is juist zo schandalig aan het Nederlandse beleid. Daarom moet er sneller duidelijkheid komen voor asielzoekers. En als ze weg moeten dan moet dit zorgvuldig gebeuren. Dus niet naar het verkeerde land, geen gerommel met vertrouwelijk informatie en geen opgebroken gezinnen. En met een snelle procedure kan dat ook makkelijk want dan zijn asielzoekers niet jarenlang in Nederland dus dan bouwen ze geen bestaan op dat complicaties geeft als we ze na al die jaren alsnog uitzetten.
Maar die mensen die al zo lang wachten daarvoor komt een snellere procedure telaat. Die zijn er al en hebben relaties, kinderen, enz. Dus daar moet je zeer zorgvuldig mee omgaan. En als dat betekend dat ze makkelijk een algemeen pardon krijgen dan moet dat zo zijn. Op dat vlak was ik het vrijwel eens met notabene Pim Fortuyn: iedereen die er al is een generaal pardon en dan vervolgens niemand meer toelaten. Mijn nuance daarbij is dat er toch nog ruimte moet blijven voor vluchtelingen die echt gevaar lopen. Maar de strekking is dan wel duidelijk en de waarschuwing naar vluchtelingen - waar jullie allemaal om roepen - is er ook. Daar worden we echt geen "bananenstaat" van maar dan gaan we menselijk om met mensen die er al zijn en we zijn duidelijk naar mensen die nog willen komen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Jasper J schreef:Wat een Onzin Harro.
Je kan wel zeggen kleine aantallen asielzoekers maar heel veel van een beetje word ook veel.
Nederland is nu eenmaal niet zo groot er kunnen dus ook niet teveel mensen terecht.
Je kan Nederland wel lekker vol stouwen zo als jij dat wilt,dat zorg alleen maar voor spanningen en een onleefbare situatie.
Ruimte hebben we nu eenmaal ook nodig.
En waar zeg ik dat ik Nederland vol wil stouwen?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Die duidelijkheid is er harro,als je geen status krijgt moet je het land verlaten of als je gelogen hebt enzenz .
Laat ik het anders zeggen het lijkt erop dat jij veel heel veel mensen toe wilt laten en je eigenlijk totaal geen gevoel voor wetten en regels hebt.
Soms lijkt een wet onmenselijk maar de wetten zijn er niet voor niets.
Jij noemt mij rechts te rechts vind je zelfs,ik denk dat we jouw wel kunnen indelen in links heel links.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

dvaupell schreef: Ik weet dat er aan de rechterzijde van het spectrum allerlei redenen worden verzonnen om aan te tonen dat met name de PvdA niet deugt.
Beetje off-topic, maar toch:
Ik bedoel het absoluut niet als aanval op de 'grote boze PvdA', als dat zo overkomt. De lijn die de VVD tijdens de gemeenteraadsverkiezingen aanhield tegenover de PvdA keur ik af. Ik vond deze lijn te aggressief en te on-Nederlands.
Het is goed om de verschillen te benadrukken, maar om op de persoon te gaan spelen vond ik beneden alle peil. Ik hoop dat deze lijn bij de Tweede Kamerverkiezingen wordt gewijzigd.

Hoewel ik zelf VVD stem vind ik de PvdA een respectabele partij, die in het verleden veel voor ons land heeft betekend.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Zhukov
Lid
Berichten: 1308
Lid geworden op: 26 aug 2004, 00:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Sjoerd schreef:Het is goed om de verschillen te benadrukken, maar om op de persoon te gaan spelen vond ik beneden alle peil.
Precies!! En niet alleen in de politiek, ook op een forum moet het toch netjes kunnen.
Вместе мы непобедимы
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Zhukov schreef:Precies!! En niet alleen in de politiek, ook op een forum moet het toch netjes kunnen.
Ik geloof dat wij weer eens op één lijn zitten Zhukov! :wink:
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Harro schreef:En waar zeg ik dat ik Nederland vol wil stouwen?
Typisch dat je totaal niet ingaat op mijn argumenten. Triest zelfs.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Harro mischien heb ik het verkeert gezegt ,het lijkt er op dat je nederland vol wil stouwen.
Ik vind je te laks dat is alles.

mvg Jasper j
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Jasper J schreef:Laat ik het anders zeggen het lijkt erop dat jij veel heel veel mensen toe wilt laten en je eigenlijk totaal geen gevoel voor wetten en regels hebt.
Absoluut niet, maar je blijft weigeren mijn berichten goed te lezen. Ik ben niet tegen wetten maar wel tegen te strikte uitvoering daarvan en ik ben fel tegen het nochalant omgaan met mensen. Ik wil een generaal pardon voor de asielzoekers die er nu al zijn om vervolgens de regels voor nieuwe asielzoekers aan te scherpen. Waarom een pardon: omdat de Nederlandse overheid, paars en Balkenende I en II, op een schandalige manier met deze mensen zijn omgegaan. Je moet het land uit als je gelogen hebt, zoals jij dat stelt, is precies een voorbeeld van zo'n te starre, te strikte opvatting van een wet. Het gaat namelijk totaal voorbij aan de vraag waarom mensen gelogen hebben. Ik bespeur hierbij een totaal gebrek aan inlevingsvermogen.
Jasper J schreef:Soms lijkt een wet onmenselijk maar de wetten zijn er niet voor niets.
"Lijkt" een wet onmenselijk? Wil je zeggen dat deze wet dat dan niet is???
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Jasper J schreef:Harro mischien heb ik het verkeert gezegt ,het lijkt er op dat je nederland vol wil stouwen.
Ik vind je te laks dat is alles.
En ik vind dan echt dat je totaal voorbij gaat aan wat ik schrijf. Want waar zou dat dan uit moeten blijken, dat ik Nederland vol wil stouwen? Vandaag nog in de Telegraaf: Nederland is het enige land in Europa waaruit meer mensen vertrekken dan er bijkomen. We stromen juist leeg. Sterker nog: we lopen steeds harder leeg (letterlijk de kop in de Telegraaf). Nederland is, zoals ik al zei, bovendien een land waar honderd keer zoveel mensen geboren worden dan dat er als immigranten binnen komen. Tegenover elke asielzoeker die wordt toegelaten staan honderd babies. Ligt het dan aan die asielzoeker dat het land vol is? Een asielstop om de bevolingsgroei te remmen is een drogreden. Dan moeten we het dus zoeken bij geboortebeperking en het beperken van immigratie uit onze voormalige kolonies. Maar daar hoor ik niemand over want niemand durft in zijn partijprogramma te zetten dat Nederlanders minder babies mogen krijgen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Hoeveel mensen wonen er nu in NL 17 miljoen is dat niet genoeg Harro?
Een leegloop is niet zo erg.
Nederland is op dit moment druk genoeg .
Een asiel stop kan dus geen kwaad vind jij het niet druk dan Harro?

mvg
Aude Audenda
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Harro schreef:
En ik vind dan echt dat je totaal voorbij gaat aan wat ik schrijf. Want waar zou dat dan uit moeten blijken, dat ik Nederland vol wil stouwen? Vandaag nog in de Telegraaf: Nederland is het enige land in Europa waaruit meer mensen vertrekken dan er bijkomen. We stromen juist leeg. Sterker nog: we lopen steeds harder leeg (letterlijk de kop in de Telegraaf). Nederland is, zoals ik al zei, bovendien een land waar honderd keer zoveel mensen geboren worden dan dat er als immigranten binnen komen. Tegenover elke asielzoeker die wordt toegelaten staan honderd babies. Ligt het dan aan die asielzoeker dat het land vol is? Een asielstop om de bevolingsgroei te remmen is een drogreden. Dan moeten we het dus zoeken bij geboortebeperking en het beperken van immigratie uit onze voormalige kolonies. Maar daar hoor ik niemand over want niemand durft in zijn partijprogramma te zetten dat Nederlanders minder babies mogen krijgen.

Ja, hier moet ik je in ondersteunen, Harro
Je bent volstrekt consequent hier.

Daar waar jij overigens stelt dat er een generaal pardon moet komen voor de reeds hier verblijvende Asielzoekers ben ik het nog met je eens, maar om daarna de boel maar op slot te doen....

Ik ben van mening dat er wel een strikt toelatingsbeleid moet komen, echter rekening houdend met de achtergrond van de asielzoeker, maar zeker ook met de capaciteiten van de betrokkene.

Dus als er zich iemand uit een land meldt waar hij geen gevaar loopt, maar de man is toevallig een goede wetenschapper (of ambachtsman) dan moeten we zo iemand ook gewoon toelaten.... en zijn/haar gezin dus ook.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jasper J schreef:Hoeveel mensen wonen er nu in NL 17 miljoen is dat niet genoeg Harro?
Een leegloop is niet zo erg.
Nederland is op dit moment druk genoeg .
Een asiel stop kan dus geen kwaad vind jij het niet druk dan Harro?

mvg
Hoewel de vraag gesteld is aan Harro, vind ik dat ik ook mijn visie mag geven.

17 Miljoen is genoeg, trouwens 10 miljoen ook.

De vraag is dus niet of het genoeg is, maar of het te veel is.
Het antwoord daarop is NEE - ruimte zat!
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

David, jij bent nu het slachtoffer van het feit dat ik steeds in herhaling moet vallen omdat mensen mijn berichten niet lezen. Eerder schreef ik...
Harro schreef:[...] En als dat betekend dat ze makkelijk een algemeen pardon krijgen dan moet dat zo zijn. Op dat vlak was ik het vrijwel eens met notabene Pim Fortuyn: iedereen die er al is een generaal pardon en dan vervolgens niemand meer toelaten. Mijn nuance daarbij is dat er toch nog ruimte moet blijven voor vluchtelingen die echt gevaar lopen. Maar de strekking is dan wel duidelijk en de waarschuwing naar vluchtelingen - waar jullie allemaal om roepen - is er ook. Daar worden we echt geen "bananenstaat" van maar dan gaan we menselijk om met mensen die er al zijn en we zijn duidelijk naar mensen die nog willen komen.
Geen totale stop dus maar wel stengere controle "aan de poort".
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Zijn we het dus vrijwel eens.
Ik maakte ook nog een voorbehoud voor mensen met talent...
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gesloten