Jullie mening in de zaak Hirsi Ali - Verdonk

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten

Afgelopen maandag hamerde de 2e kamer tot diep in de nacht op minister Rita Verdonk om haar besluit terug te draaien.

Ik ben het eens met de 2e kamer, Hirsi Ali moet haar paspoort terug krijgen.
6
15%
Ik ben het eens met Rita Verdonk, een wet is er om te handhaven.
30
73%
Ik heb een andere mening, zie mijn posting.
5
12%

Totaal aantal stemmen: 41

Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Jasper J schreef:Hoeveel mensen wonen er nu in NL 17 miljoen is dat niet genoeg Harro? Een leegloop is niet zo erg. Nederland is op dit moment druk genoeg. Een asiel stop kan dus geen kwaad vind jij het niet druk dan Harro?
Maar waar leg je de nadruk. Een asielstop om de bevolkingsgroei te remmen is echt onzinnig omdat die asielzoekers minder dan 1 procent zijn van het aantal mensen waarmee Nederland ieder jaar groeit. Als het druk is dan is het volkomen zot om dit te tegen tegaan met een asielstop. Als je dat wel wil Jasper, wat is dan jouw voorstel tegenover de tienduizenden Nederlandse gezinnen die elk jaar een baby krijgen? Zeg je tegen een kinderwens ook: "nee, vol is vol"?

Vind ik het druk: nee, totaal niet.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

dvaupell schreef:Zijn we het dus vrijwel eens.
Ik maakte ook nog een voorbehoud voor mensen met talent...
Ook daar had ik al over geschreven in dit topic. In het kort: het is zot dat Nederlandse headhunters de wereld afspeuren om mensen met bonussen en gunstige (belasting-)voordelen te prikkelen hier te komen werken en studeren maar dat we talentvolle asielzoekers wegsturen. Zie bijvoorbeeld jongedame Pasic.
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

Het gaat om 2 dingen de groei stoppen en je eigen cultuur behouden.
Jij zal wel weer denken racist enz.
De groei van je eigen bevolking hoef je niet te stoppen dat is een natuurlijk verloop,het word juist zo druk door mensen van buiten af.
Dus als er nu een aantal jaren geen asielzoekers meer binnen komen zal dat positief zijn.

mvg jasper
j
Aude Audenda
koos24
Lid

Bericht door koos24 »

Harro schreef: Waarom een pardon: omdat de Nederlandse overheid, paars en Balkenende I en II, op een schandalige manier met deze mensen zijn omgegaan. Je moet het land uit als je gelogen hebt, zoals jij dat stelt, is precies een voorbeeld van zo'n te starre, te strikte opvatting van een wet. Het gaat namelijk totaal voorbij aan de vraag waarom mensen gelogen hebben. Ik bespeur hierbij een totaal gebrek aan inlevingsvermogen.
Van een pardon ben ik geen voorstander,wat hou je binnen? Van geval tot geval nog eens bekijken lijkt me verstandiger.
Waarom mensen gelogen hebben, dat zal verschillende redenen hebben, maar als je een valse aanvraag indiendt kan de IND niets controleren, daarmee neem je het risico dat je later in de problemen komt.

Als je een goed verhaal hebt hoef je toch niet te liegen????
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Harro schreef:
Ook daar had ik al over geschreven in dit topic. In het kort: het is zot dat Nederlandse headhunters de wereld afspeuren om mensen met bonussen en gunstige (belasting-)voordelen te prikkelen hier te komen werken en studeren maar dat we talentvolle asielzoekers wegsturen. Zie bijvoorbeeld jongedame Pasic.
Je hebt gelijk. We zijn het dus helemaal eens.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jasper J schreef:Het gaat om 2 dingen de groei stoppen en je eigen cultuur behouden.
Jij zal wel weer denken racist enz.
De groei van je eigen bevolking hoef je niet te stoppen dat is een natuurlijk verloop,het word juist zo druk door mensen van buiten af.
Dus als er nu een aantal jaren geen asielzoekers meer binnen komen zal dat positief zijn.

mvg jasper
j
Om nu dan toch maar een controlevraag te stellen.. Maak je nog onderscheid naar afkomst? Ik bedoel vind je het toelaten van iemand uit zeg, Sudan meer bezwaarlijk dan iemand uit Zwitserland? Vind je het toelaten van iemand uit Indonesië minder vervelend dan iemand uit Ijsland?
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Jasper J schreef:Het gaat om 2 dingen de groei stoppen en je eigen cultuur behouden. Jij zal wel weer denken racist enz.
Tsja, daar komt toch wel een aap uit een mouw. Dus 99 Nederlanders erbij plus één asielzoeker en dan gaat door die asielzoeker onze cultuur verloren? Een Nederlandse cultuur die overigens het resultaat is van ruim vierhonderd jaar toestroom van vluchtelingen. Spaanse joden, Portugese joden, Hugenoten, Vlaamse protestanten, Duitse protestanten, Duitse arbeiders, Italianaanse arbeiders, Spaanse arbeiders, enz.
Jasper J schreef:De groei van je eigen bevolking hoef je niet te stoppen dat is een natuurlijk verloop, het word juist zo druk door mensen van buiten af.
Echt totale larie. Dus dat van elke honderd nieuwe Nederlanders er 99 "natuurlijk verloop" zijn daar moet je niets aan doen maar die ene asielzoeker die de honderd vol maakt moet weg want daardoor wordt het druk?
Jasper J schreef:Dus als er nu een aantal jaren geen asielzoekers meer binnen komen zal dat positief zijn.
Ja als er 99 mensen bij komen in plaats van honderd, dat zet qua drukte in ons land echt zoden aan de dijk.
Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

Morgen weer een dag harro helaas moet ik nu weg ik ga er morgen verder op in.
Prettige avond verder.

mvg jasper j
Aude Audenda
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Jasper J schreef:Het gaat om 2 dingen de groei stoppen en je eigen cultuur behouden.
De enige culturen die niet evolueren zijn die die nog nooit een andere hebben gekend. Een onmogelijke opdracht in het overgrote deel van de wereld, dus ik zou er mijn tijd niet insteken.
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Ik heb een hele trits reacties van Thor en Harro verwijderd. Deze voegen inhoudelijk helemaal niets toe aan de discussie en bederven de sfeer.

De reacties zijn overigens wel bewaard.

Er wordt vanaf dit punt respectvol met elkaar omgegaan!
AfbeeldingAfbeelding
koos24
Lid

Bericht door koos24 »

We dwalen behoorlijk af vind ik, het begon allemaal met de vraag heeft "onze" Rita terecht of onterecht de wetten gehanteerd had, die overigens stammen uit de tijd van Pvda staatssecretaris Job Cohen.

De tweede kamer loopt met boter op haar hoofd en dan bedoel ik vooral CDA en VVD
Bekijk b.v. de zaak Taïda Pasic, waarbij we overigens niet moeten vergeten dat de fam. Pasic 7000,- euro incasseerde als vertrekpremie.

* maandag 6 maart 2006 12:53
Kamermeerderheid achter uitzetting Taïda
Nu de LPF zich toch achter minister Rita Verdonk (VVD) voor Vreemdelingenzaken en Integratie heeft geschaard, is er een Kamermeerderheid ontstaan die het plan steunt om het Kosovaarse meisje Taïda Pasic het land uit te zetten.

Bovenstaand citaat komt uit Elsevier, voor alle duidelijkheid;

*D66, PvdA, GroenLinks, SP en ChristenUnie willen dat het meisje in Nederland blijft om haar opleiding af te maken.

Citaat uit hetzelfde artikel.

Toch stortte de complete tweede kamer zich op Verdonk toen ze MEDE kamerlid Hirsi Magan dreigde aan te pakken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

Ik had het niet over de bevolkings groepen waar wij nu uit bestaan Harro.
Het aantal mensen dat nu in Nederland woont is genoeg zo groot zijn we nu eenmaal niet.
Ik probeer alleen maar te zeggen dat alle kleine beetjes helpen om het leefbaar te houden,dus een asiel stop help daar zeker wel aan mee.
Ik vind het alleen jammer dat zodra er iemand terecht uit word gewezen er comentaar is.
Niet ieder een kan nu eenmaal blijven maar altijd vind iemand het wel weer een schrijnend geval,zo word het bijna onmogelijk de wet in de praktijk te brengen.

mvg jasper j
Aude Audenda
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Waarom heb je het niet over de bevolkingsgroepen "waar wij nu uit bestaan"? Verder ben ik het absoluut niet eens met je argument dat "alle beetjes helpen".
Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

Omdat ik nu reken van uit de moderne tijd,het verleden speelt geen rol meer .
Wat zou jij in nederland dan voor asielwetten willen Harro makkelijkere?

mvg jasper j
Aude Audenda
MARKET GARDEN
Lid

Bericht door MARKET GARDEN »

Vooral in het verleden is het open huis geweest in Nederland en eigenlijk wel in heel Europa.
Nu zijn de wetten aangescherpt en dat vind ik prima maar zoals deze Poll laat zien sta ik niet alleen met mijn mening.

Als ik de stemverhouding zie:

26 personen vinden dat de regels gehandhaafd moeten worden.

4 personen hadden in de zaak Hirsi Ali / Hirsi Magan liever een
wat soepelere opstelling gezien.

4 hebben een andere mening.
De waarheid komt met de jaren
Gesloten