Jullie mening in de zaak Hirsi Ali - Verdonk

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten

Afgelopen maandag hamerde de 2e kamer tot diep in de nacht op minister Rita Verdonk om haar besluit terug te draaien.

Ik ben het eens met de 2e kamer, Hirsi Ali moet haar paspoort terug krijgen.
6
15%
Ik ben het eens met Rita Verdonk, een wet is er om te handhaven.
30
73%
Ik heb een andere mening, zie mijn posting.
5
12%

Totaal aantal stemmen: 41

KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

THOR schreef:Eigen volk eerst is een extreem-rechtse leus?
Dat mag jij wel vinden beste kevinp,maar er zijn genoeg nederlanders die dat niet vinden.
Dat zijn dan vast diegene die zelf niet doorhebben dat ze extreem-rechts zijn of een extreem-rechtse leus gebruiken. :)
THOR schreef:Dus,jouwn conclusie is:de leus eigen volk eerst,is een extreem-rechtse leus omdat zij alleen dat roepen?
Ja. Niet alleen omdat zij dat roepen, maar ook om de boodschap die hier vanuit gaat.
Laatst gewijzigd door KevinP op 28 mei 2006, 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

Ik word hier echt zo moe van he.
Als we zo gaan praten Kevinp dan kunnen we ook zeggen dat jij niet door hebt dat je extreem links bent?
Er is niks mis met de leus eigen volk eerst er kan alleen misbruik van gemaakt worden.\

mvg jasper j
Aude Audenda
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Jasper J schreef:Harro ik vind echt dat je een beetje te ver gaat hoor.
Jij hebt schijnbaar maar een beeld voor ogen em dat is van extreem/rechts. Veel partijen gaan in jouw ogen te ver met bijvoorbeeld het asielbeleid. Jij gelooft volgens mij dat deze wereld een plaats is met alleen maar goede mensen,je mag wel eens wakker worden vind ik hoor.
Een wereld met enkel goede mensen? Waar haal je dat nu vandaan? Of ga je nu wéér beweren dat ik wil dat "iedereen zomaar" ons land in mag? Want het maakt geloof ik niet uit hoevaak ik dat nuanceer want je gaat er toch steeds aan voorbij. Enkel goede mensen is trouwens ook een wereld zonder extreemrechts, dus daar gaat je stelling :mrgreen:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jasper J schreef:Ik word hier echt zo moe van he.
Als we zo gaan praten Kevinp dan kunnen we ook zeggen dat jij niet door hebt dat je extreem links bent?
Er is niks mis met de leus eigen volk eerst er kan alleen misbruik van gemaakt worden.\

mvg jasper j
Citeer gerust mijn extreem-links uitspraken. Je zult ze niet vinden. :wink:
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Jasper J schreef:Er is niks mis met de leus eigen volk eerst er kan alleen misbruik van gemaakt worden.
Nu gaat Jasper kleur bekennen, want waar legt hij dan de grens tussen "normaal" gebruik van die leus en misbreuk daarvan. In welk opzicht is er niets mis met "eigen volk eerst"?
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

Harro het lijkt er op dat je dat vind ,hoe vaak je ook dingen nuanceert.
Ik denk gewoon dat jij wel erg ver gaat in sommige discussies,kijk maar naar de postings van jouw op dit forum.
Ik vind je persoonlijk soms wat overdreven reageren.

mvg jasper j
Aude Audenda
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

THOR schreef:En je had natuurlijk ook nog de links-radicale groepje RARA. Met de bekende aanslagen op de MAKRO. En nu heb je de aanslagen op BLOKKER,komt zeer overeen met de MAKRO aanslagen.
Goh, ja. Maar doet dat ertoe? Ook RARA leken mij geen moslim fundamentalisten. Of gaat het om links/rechts? In dat geval leken de Rode Brigaden en de CCC mij genoeg voor het evenwicht in de door mij genoemde groepen.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Jasper J schreef:Harro het lijkt er op dat je dat vind ,hoe vaak je ook dingen nuanceert. Ik denk gewoon dat jij wel erg ver gaat in sommige discussies,kijk maar naar de postings van jouw op dit forum. Ik vind je persoonlijk soms wat overdreven reageren.
Dat mag je vinden, alleen verwonder ik mij erover want waar baseer je dat dan op. Jij doet genoeg uitspraken om mijn veronderstelling te voeden dat je helemaal niemand wil toelaten. Echter, ik meen dat ik geen enkele uitspraak heb gedaan waaruit zou blijken dat ik helemaal niemand wil weigeren en alleen in goede mensen geloof. Je legt mij dus meningen in de mond om de discussie te kleuren.
Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

Er is niet mis met de leus eigen volk eerst als de juiste personen het gebruiken.
Ik ben rechts en niet extreem rechts en gebruik het ook.
Er is niets mis met je eigen volk eerst laten gaan.
Jullie drukken deze leus graag in het hokje van extreem rechts omdat er mensen zijn die er misbruik van maken.

mvg jasper j
Aude Audenda
Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

[quote]Citeer gerust mijn extreem-links uitspraken. Je zult ze niet vinden.

Mij betrap je er ook niet op alleen jij maakt van de leus eigen volk eerst iets extreem rechts.

mvg
Aude Audenda
Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

Ow jah harro ik heb toch het gevoel dat jij de discussie meer wilt kleuren Harro.
Je weet vast wel op welke uitspraken ik doel.

mvg jasper j
Aude Audenda
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jasper, wat versta jij eigenlijk onder 'rechts' en wat is het verschil tussen 'rechts' en 'extreem rechts'?
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Jasper J schreef:Ik ben rechts en niet extreem rechts en gebruik het ook. Er is niets mis met je eigen volk eerst laten gaan. Jullie drukken deze leus graag in het hokje van extreem rechts omdat er mensen zijn die er misbruik van maken.
Op het moment dat je stelt dat de grenzen dicht moeten, geen enkele vluchteling meer welkom is, afspraken over mensenrechten aan de kant moeten worden gezet en we alleen aan onszelf moeten denken, dan ben je wel degelijk extreemrechts. Alleen wil je dat niet voor jezelf onderkennen.
Jasper J schreef:Er is niet mis met de leus eigen volk eerst als de juiste personen het gebruiken.
En noem eens een bekend persoon die jij als de juiste persoon ziet?
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Jasper J schreef:Ow jah harro ik heb toch het gevoel dat jij de discussie meer wilt kleuren Harro. Je weet vast wel op welke uitspraken ik doel.
Als ik dat wist dan vroeg ik het jou toch niet? Kom, vertel eens welke uitspraken ik heb gedaan waaruit blijkt dat ik wil dat we iedereen zomaar toelaten in Nederland en dat ik alleen in goede mensen geloof.
Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

Extreem rechts is bijvoorbeeld als ik haat predik,mensen lichamelijk aanval omdat ze zwart zijn of moslim zijn.
Maar ook bijvoorbeeld met nazi vlaggen paraderen.
Ik predik geen haat val niemand aan enz enz,dus ik word onterecht in het
extreem rechts hoekje geplaatst.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gesloten