Jullie mening in de zaak Hirsi Ali - Verdonk

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten

Afgelopen maandag hamerde de 2e kamer tot diep in de nacht op minister Rita Verdonk om haar besluit terug te draaien.

Ik ben het eens met de 2e kamer, Hirsi Ali moet haar paspoort terug krijgen.
6
15%
Ik ben het eens met Rita Verdonk, een wet is er om te handhaven.
30
73%
Ik heb een andere mening, zie mijn posting.
5
12%

Totaal aantal stemmen: 41

Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

Ik heb het gevoel dat je me niet wilt of kan begrijpen Harro,ik zou het graag mijn standpunt in levende lijven over brengen,
Je zal zien dat ik niet zo inhumaan ben.

mvg jasper j
Aude Audenda
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Jasper J schreef:We zijn het duidelijk niet eens Harro. Ik zou jouw graag eens in levende lijven willen zien,vraag me af wat voor persoon jij bent.
Dat lijkt mij totaal off-topic.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Jasper J schreef:Ik heb het gevoel dat je me niet wilt of kan begrijpen Harro,ik zou het graag mijn standpunt in levende lijven over brengen,
Je zal zien dat ik niet zo inhumaan ben.
Hoezo, ga je dan heel andere dingen zeggen die niet ingaan tegen universele mensenrechten? :?
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

Nee vindt ik niet Harro maar dat daar gelaten,hoe kan je het nou verzinnen om de situatie van 39 te vergelijken met die van nu?

mvg
Aude Audenda
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Maar waar zeg ik nou dingen waaruit blijkt dat ik niemand wil weigeren en geloof dat er enkel goede mensen zijn? Dat wil ik toch wel graag weten.
Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

Nee Harro ik blijf bij mijn standpunt maar dan heb ik meer tijd documenten enz,mischien dat je me dan beter begrijpt.
Aude Audenda
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jasper J schreef:Nee vindt ik niet Harro maar dat daar gelaten,hoe kan je het nou verzinnen om de situatie van 39 te vergelijken met die van nu?

mvg
Van de geschiedenis kun je een heleboel leren. Je kunt voorkomen dat je dezelfde fouten maakt als die anderen voor jou gemaakt hebben. Lees het onderschrift van Proos maar eens...
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

Het is niet te vergelijken Kevinp dus je kan er dan ook niet van leren.\
Nogmaals de situatie in 39 was heel anders .

mvg jasper j
Aude Audenda
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Jasper J schreef:Nee vindt ik niet Harro maar dat daar gelaten,hoe kan je het nou verzinnen om de situatie van 39 te vergelijken met die van nu?
Dat verzin ik niet. Je hebt de vergelijking nog niet weten te weerleggen. Je hebt het over een grote oorlog, systematische moord en kampen waar op grote schaal mishandeling plaatsvindt als argumenten om de joden toen wel asiel te verlenen. Maar aan de andere kant stel je dat mensen die nu uit een oorlogssituatie komen, of uit een andere levensgevaarlijke situatie, niet welkom zijn (totale asielstop) en insinueer je dat er tegenwoordig geen mensen in kampen zitten waar mishandeling en moord aan de orde van de dag zijn. Als je dat denkt dan hou je jezelf voor de gek en dan snap ik wel dat je denkt dat er bijna geen echte vluchtelingen zijn.
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jasper J schreef:Het is niet te vergelijken Kevinp dus je kan er dan ook niet van leren.\
Nogmaals de situatie in 39 was heel anders .

mvg jasper j
Jij kunt de vergelijking niet maken. Nooit zijn omstandigheden exact hetzelfde als in de geschiedenis, maar daarom kun je ze wel vergelijken. Je moet de overeenkomsten alleen wel willen zien en ik heb het gevoel dat jij daar niet voor open staat.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

Harro er zullen altijd een soort van kampem en gavagenissen blijven dat hoor je mij niet zeggen,maar in veel mindere maten.
Alleen die mensen die gevaar lopen komen voor een heel groot deel naar
Nederland ,omdat men wist tot voorkort dat het allemaal zo makkelijk ging en als je uitgeprocedeert was je toch wel kon blijven.
We hebben jaren duizenden asielzoekers opgevangen nu hebben we ons portie wel even gehad.
Het is nu de taak van andere landen deze mensen maar eens op te nemen.

mvg jasper j
Aude Audenda
Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

Juist Kevinp en als ik ze vergelijk zijn er echt geen gelijkenissen.

mvg jasper j
Aude Audenda
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

KevinP schreef:Jij kunt de vergelijking niet maken. Nooit zijn omstandigheden exact hetzelfde als in de geschiedenis, maar daarom kun je ze wel vergelijken. Je moet de overeenkomsten alleen wel willen zien en ik heb het gevoel dat jij daar niet voor open staat.
Ik denk dat Kevin daar de essentie van het gedrag van Jasper neerzet. Jasper zijn redenaties ontstaan vanuit de uitgangspunten dat Nederland vol is en dat de grenzen dicht moeten. Om dat te rechtvaardigen zet hij alle logica, redelijkheid en menselijkheid overboord.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Jasper J schreef:Juist Kevinp en als ik ze vergelijk zijn er echt geen gelijkenissen.
De gelijkenis die jij niet ziet en wij wel, is dat het uiteindelijk neerkomt op mensen in nood die aankloppen bij de Nederlandse grens. Of ze nu in nazi Duitsland gevaar lopen, in Iran, in Saoudi-Arabië, in Turkije of in Birma, dat maakt dan geen enkel verschil.
Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

Tuurlijk Harro of china india iran irak sri lanka enz enz.
Beetje veel landen vindt je niet?
Wij hebben meer dan genoeg gedaan voor deze mensen nu word het maar eens tijd dat een ander de fakkel maar eens overneemt.

mvg jasper j
Aude Audenda
Gesloten