Jullie mening in de zaak Hirsi Ali - Verdonk
-
- Lid
Dus harro, dan ben je er ook mee eens dat die 499 het land uit moeten.THOR schreef:Had een IND medewerker niet ooit eens vermeld:dat hij slechts één van de 500 door hem behandelde dossiers een echte asielzoeker was tegengekomen.
De overige 499 betroffen gelukzoekers en economische vluchtelingen.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
dan dooft het licht...
- Harro
- Lid
Ja Jasper, daar zit je mooi. Zet je hier je mening neer over mij, met beweringen hoe ik denk, baseer je die mening op uitspraken die ik nooit heb gedaan. Niet erg handig Jasper. Zeker niet als je vervolgens schrijft dat ik die uitspraken wel gedaan heb. Dom, dom, dom.
En met jouw houding lossen we dit probleem inderdaad nooit op. Want je staat niet open voor welke oplossing dan ook. De grenzen moeten dicht van jou en elke mogelijke oplossing wuif je bij voorbaat weg als onhaalbaar. Zoals we al constateerden, je zet logica, redelijkheid en menselijkheid aan de kant om vast te kunnen houden aan je opvattingen.
En met jouw houding lossen we dit probleem inderdaad nooit op. Want je staat niet open voor welke oplossing dan ook. De grenzen moeten dicht van jou en elke mogelijke oplossing wuif je bij voorbaat weg als onhaalbaar. Zoals we al constateerden, je zet logica, redelijkheid en menselijkheid aan de kant om vast te kunnen houden aan je opvattingen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
- Jasper J
- Lid
Ik heb het idee dat als jij even niks meer weet harro je het weer op de persoon speelt.
Maar dit ben ik wel gewendt.
Ik sta open voor oplossingen maar niet voor dingen die nergens op slaan.
Het asiel vraagstuk is nooit oplosbaar en zal het nooit worden ook,dat weet jij en dat weet ik.
mvg
Maar dit ben ik wel gewendt.
Ik sta open voor oplossingen maar niet voor dingen die nergens op slaan.
Het asiel vraagstuk is nooit oplosbaar en zal het nooit worden ook,dat weet jij en dat weet ik.
mvg
Aude Audenda
- Harro
- Lid
Moet ik dat nu alweer herhalen? De "selectie aan de poort" moet dus strenger waardoor je, liefst vanaf vandaag, de echte asielzoekers toelaat en de rest niet, hoe begrijpelijk en verdrietig in veel gevallen de motieven van de economische vluchtelingen ook zijn. Daarbij komt overigens ook terugkeer van de douane en controle aan de grens, want voorlopig komen er veel meer mensen illegaal binnen dan via een officiële asielaanvraag.THOR schreef:Dus harro, dan ben je er ook mee eens dat die 499 het land uit moeten.
Wel vind ik dat we het niet kunnen maken om de 26 duizend mensen die hier al jaren wachten alsnog terug te sturen.
- Harro
- Lid
Ik zit verdorie middenin een pagina's lange discussie. Waar haal je de arrogantie vandaan om te bepalen of ik het nog weet of niet? Dus je geeft geen quotes, dat zegt veel mensen genoegJasper J schreef:Ik heb het idee dat als jij even niks meer weet harro je het weer op de persoon speelt. Maar dit ben ik wel gewendt.

- Harro
- Lid
Nogmaals, welke aangedragen oplossingen "slaan nergens op"?Jasper J schreef:Ik sta open voor oplossingen maar niet voor dingen die nergens op slaan.
En daar zijn we het niet eens, dus klets nou niet over wat we allebei weten.Jasper J schreef:Het asiel vraagstuk is nooit oplosbaar en zal het nooit worden ook, dat weet jij en dat weet ik.
- Jasper J
- Lid
Arrogantie nog wel?
Daar ga je weer met je spelletjes eerst mensen desorienteren en dan op de persoon spelen slim Harro.
Ik vindt het zelfs een beetje onplezierig worden om met je te discusseren.
[quote]Ik zit verdorie middenin een pagina's lange discussie. Waar haal je de arrogantie vandaan om te bepalen of ik het nog weet of niet? Dus je geeft geen quotes, dat zegt veel mensen genoeg
je spreek nu ook al voor andere mensen,knap.
Daar ga je weer met je spelletjes eerst mensen desorienteren en dan op de persoon spelen slim Harro.
Ik vindt het zelfs een beetje onplezierig worden om met je te discusseren.
[quote]Ik zit verdorie middenin een pagina's lange discussie. Waar haal je de arrogantie vandaan om te bepalen of ik het nog weet of niet? Dus je geeft geen quotes, dat zegt veel mensen genoeg
je spreek nu ook al voor andere mensen,knap.
Laatst gewijzigd door Jasper J op 28 mei 2006, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Aude Audenda
- Harro
- Lid
Jasper, draai en niet zo omheen. Ja, ik spreek voor andere mensen die mij dit via msn vertellen. Als iemand het op de man speelde ben jij het wel. Het is enkel zo triest dat je vervolgens niet waar kunt maken wat je zegt. Of komen er toch nog quotes?
-
- Lid
Krijg nou wat!Harro schreef:Moet ik dat nu alweer herhalen? De "selectie aan de poort" moet dus strenger waardoor je, liefst vanaf vandaag, de echte asielzoekers toelaat en de rest niet, hoe begrijpelijk en verdrietig in veel gevallen de motieven van de economische vluchtelingen ook zijn. Daarbij komt overigens ook terugkeer van de douane en controle aan de grens, want voorlopig komen er veel meer mensen illegaal binnen dan via een officiële asielaanvraag.THOR schreef:Dus harro, dan ben je er ook mee eens dat die 499 het land uit moeten.
Wel vind ik dat we het niet kunnen maken om de 26 duizend mensen die hier al jaren wachten alsnog terug te sturen.
Met het bovenste ben ik eens,raar maar waar!
Maar,met het onderste niet.
Ik had dat eerder vermeld:men = asielzoekers zijn mede verantwoordelijk dat men na zoveel jaar word terug gestuurd.
Men kan dus keer op keer in beroep,vandaar dat het soms zo lang duurt dat men word uitgezet.
En dat moet veranderen,afgewezen dan het land uit.
Een volk dat voor tirannen zwicht
dan dooft het licht...
dan dooft het licht...
- Harro
- Lid
Het programma Premtime is een interessant medium om de misstanden te volgen. Twee voorbeelden...
20 maart 2006
20 maart 2006
8 februari 2005Kinderen in de asielprocedure
In Nederland worden kinderen het slachtoffer van de asielprocedure. Zij worden met hun ouders soms maandenlang opgesloten. In deze reportage komen kinderen aan het woord die in detentie zitten of zaten omdat ze uitgezet dreigen te worden. Het verhaal van de 10 jarige Dimitri uit Oezbekistan is nog schrijnender. Hij heeft geen levenslust meer en wordt behandeld in een psychiatrische inrichting. De asielprocedure houdt hem ziek. Kamerlid Jan de Wit van de SP reageert geschokt op de beelden.
Proces van asielzoeker naar illegaal in Nederland
Ons land is de afgelopen jaren steeds strenger geworden in het toelaten van asielzoekers. Uiteindelijk gaan de meesten niet terug maar komen ze in de illegaliteit terecht, volgens recente schattingen zijn er al meer dan 100.000 illegalen. Yusuf, een Turkse Koerd, sinds kort uitgeprocedeerd, is nu 4 jaar in Nederland. PREMtime heeft hem meer dan een half jaar gevolgd in zijn proces van asielzoeker naar illegaal.
- Harro
- Lid
We wachten met steigende nieuwsgierigheid af. Wat jij "op de man spelen" wil noemen is simpelweg het feit dat ik met jou in discussie ben. Als jij uitspraken doet dan spreek ik jouw daarop aan.Jasper J schreef:Die komen wel hoor Harro maar jij hebt de arrogantie om te beweren dat jij het niet op de man speelt,terwijl je dat wel doet ik zoek wel wat op.