Maar dan toch effekes terug naar mijn stelling; ik zie toch de link tussen de opvoeding van huis uit en de manier waarop deze geinterpreteerd wordt door deze jongeren met betrekking tot hun instelling en mentaliteit tegenover onze samenleving en in het bijzonder tegenover de scholen.
Lord Vetinari; met Uw eigen opmerkingen bevestigd ge mij stelling gelijk. Ge geeft aan dat ge Uw mening gevormd hebt aan de hand van datgene wat ge tot nu toe gelezen hebt. Bon. Aan Uw reactie te zien is daar zeker niks bij wat ooit door het Blok zelf uitgegeven is, zoals standpunten of antwoorden vanuit die partij op maatschappelijke issues. En daarmee zijn we bij mijn vorige posts waarin ik al zei dat mensen die het Blok als extreem rechts bestempelen dit doen vanuit (extreem) linkse hoek, en wanneer men uitsluitend deze lectuur onder ogen neemt, men alleen dat zelfde liedje kan nazingen. Extreem rechts is een partij die niet democratisch is en andere partijen hun bestaansrecht miskent; dat is zeker niet het geval bij het Blok. Lees maar eens iets over de geschiedenis van de Vlaamse beweging en eens iets lectuur vanuit een objectievere hoek en ik garandeer U dat ge Uw mening bij komt aan het stellen.
En ge geeft aan dat het Blok alleen maar schreeuwt en niks presteert. Enige kennis van het democratisch bestel leert dat wanneer ge Uw punten door wilt zetten ge eerst regeringspartij zult moeten zijn. Wanneer er echter, zoals in Belgie, een cordon sanitair om Uw partij ligt en men niet men U samen wil werken gaat dat moeilijk. Het Blok, zijnde een partij met duidelijke stellingen zal dan ook zonder dit cordon sanitair alleen samenwerken wanneer ze hun punten duidelijk door kunnen zetten.
En op dat punt heb ik respect voor zowel Groen (Agalev) als ook het Vlaams Blok; ze zijn rechtlijnig en duidelijk in hun standpunten. De meeste middenpartijen beloven gouden bergen en die gaan allemaal niet door vanwege hun zogenaamde compromissen die ze moeten sluiten; m.a.w. de verkiezingsbeloftes komen ze zeker niet na; dat treft ge bij zowel het Blok als Agalev niet aan; die zijn veel rechtlijniger!
Mattie.

...