The Longest Day

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Silvie

The Longest Day

Bericht door Silvie »

Beste,

Ik moet voor een werkstuk van Geschiedenis de film, The Longest Day bespreken en uit deze film moet ik 5 minuten in detail bespreken.
Ik heb ervoor gekozen om het stukje van 1u40min tot 1u45min te bespreken.
In het begin van dit stukje is er een Franse man en vrouw op de kust van Omaha Beach die roepen 'Ils arrivent!' Wat ik me hierbij afvraag is, waarom konden deze Franse mensen daar nog wonen, het was toch bezet gebied? En om de historische juistheid te bepalen, zou het mogelijk zijn geweest dat dat Frans koppel daar echt gewoond heeft? Ik vind hier immers geen informatie over.

Alvast bedankt voor jullie hulp,
Silvie
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Bericht door rutger »

Bezet gebied houdt niet in dat je daar niet mag wonen.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
belgablair
Lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 mar 2006, 18:26
Locatie: belgië

Re: The Longest Day

Bericht door belgablair »

Silvie schreef:Beste,

Ik moet voor een werkstuk van Geschiedenis de film, The Longest Day bespreken en uit deze film moet ik 5 minuten in detail bespreken.
Ik heb ervoor gekozen om het stukje van 1u40min tot 1u45min te bespreken.
In het begin van dit stukje is er een Franse man en vrouw op de kust van Omaha Beach die roepen 'Ils arrivent!' Wat ik me hierbij afvraag is, waarom konden deze Franse mensen daar nog wonen, het was toch bezet gebied? En om de historische juistheid te bepalen, zou het mogelijk zijn geweest dat dat Frans koppel daar echt gewoond heeft? Ik vind hier immers geen informatie over.

Alvast bedankt voor jullie hulp,
Silvie
bezet gebied is dat de bezetter (hier dus de duitsers) de wet voorschreven, ze waren als het ware de wetgevende, de uitvoerende en de rechterlijke macht, de baas dus. Maar de mensen kunnen daar natuurlijk gewoon verder leven
And I'll bet that all the Jerries wish that Hitler had never been born
For he was the cause of their feeling the might of the "tough nuts" of the "Golden Acorn"
- S/SGT James L. McClendon 335th FA Bn 87th INF. DIV.
Foxley
Lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 mar 2006, 18:56

Bericht door Foxley »

Wat ik me hierbij afvraag is, waarom konden deze Franse mensen daar nog wonen, het was toch bezet gebied? En om de historische juistheid te bepalen, zou het mogelijk zijn geweest dat dat Frans koppel daar echt gewoond heeft? Ik vind hier immers geen informatie over.
Misschien bedoel je dat de Duitsers dit huis konden gebruiken als verdediging? Want zoals de vorige al zeiden:

bezet gebied is dat de bezetter (hier dus de duitsers) de wet voorschreven, ze waren als het ware de wetgevende, de uitvoerende en de rechterlijke macht, de baas dus. Maar de mensen kunnen daar natuurlijk gewoon verder leven
Better to fight for something than live for nothing.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Denk het ook.. dat had je in Nederland ook.. ik denk dat ze; Sperrgebiet bedoeld?
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Silvie

Bericht door Silvie »

Het zal zijn zoals Foxley het zegt:
bezet gebied is dat de bezetter (hier dus de duitsers) de wet voorschreven, ze waren als het ware de wetgevende, de uitvoerende en de rechterlijke macht, de baas dus. Maar de mensen kunnen daar natuurlijk gewoon verder leven

Want toen dat Frans koppel vanuit hun huis de schepen voor de invasie aan zag komen, riepen ze in vreugde uit: Ils arrivent! Ils arrivent!

Heel erg veel bedankt voor jullie hulp!

Liefs,

Silvie
Caesar
Lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 17 apr 2006, 16:43

Bericht door Caesar »

Ofwel ben ik helemaal verkeerd of wat hier gezegt wordt klopt niet.

In de kust streek moest je een speciaal werkpas of verblijfspas hebben om er toe mogen vertoeven. Je kon er zeker niet "gewoon" blijven leven hoor.
Plaats reactie