Gasmaske

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
fredt

Gasmaske

Bericht door fredt »

Hallo ik ben frederique en ik ben van belgië.
onlangs was ik aan de kust hier in belgië en ik kocht daar op een markt een gasmasker van uit de 2de wereld oorlog.
ik had het masker daarna gekuist en voor de glazen van het masker zaten plasticjes ze waren zo vuil dat ik ze moest weg gooien maar als ik mijn gasmasker nu opzet dan dampen mijn glazen helemaal aan weet iemand of er iets bestaat tegen die aandamping???

MVG Fredt

xxx
belgablair
Lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 mar 2006, 18:26
Locatie: belgië

Bericht door belgablair »

geen idee, bereid je maar voor op reacties ivm met het weggooien van die plasticjes..
And I'll bet that all the Jerries wish that Hitler had never been born
For he was the cause of their feeling the might of the "tough nuts" of the "Golden Acorn"
- S/SGT James L. McClendon 335th FA Bn 87th INF. DIV.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik smeer het vizier van mijn motorhelm aan de binnenzijde in met afwasmiddel, dat scheelt flink tegen het beslaan. Misschien helpt het in dit geval ook?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Proos schreef:Ik smeer het vizier van mijn motorhelm aan de binnenzijde in met afwasmiddel, dat scheelt flink tegen het beslaan. Misschien helpt het in dit geval ook?
Dat doe ik ook wel eens en werkt prima..
Je kunt ook een anti-condens doek of -spray gebruiken.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Re: Gasmaske

Bericht door Nick »

fredt schreef:Hallo ik ben frederique en ik ben van belgië.
onlangs was ik aan de kust hier in belgië en ik kocht daar op een markt een gasmasker van uit de 2de wereld oorlog.
ik had het masker daarna gekuist en voor de glazen van het masker zaten plasticjes ze waren zo vuil dat ik ze moest weg gooien maar als ik mijn gasmasker nu opzet dan dampen mijn glazen helemaal aan weet iemand of er iets bestaat tegen die aandamping???

MVG Fredt

xxx
Die glazen die je weg hebt gegooid zorgen ervoor dat de glazen niet beslaan...
Maar ga jij een masker uit de oorlog opzetten, of is het voor je verzameling??
Infanterie: Königin aller Waffen!
Plaats reactie