Bedreigingen Abel den Denker...

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Drs. S.
Lid

Bericht door Drs. S. »

ok dan :lol:
"Earth provides enough to satisfy every man's need, but not every man's greed." M. Gandhi

Zin in discussies? Surf naar het Odeon discussie forum.
Veltro
Lid

Bericht door Veltro »

"Abel den Denker drijft in zijn columns de spot met conflicten die zich op Goeree Overflakkee voordoen sinds de kerkfusie die tot de Protestantse Kerk in Nederland (PKN) leidde"

Weet iemand waar je een column van deze schrijver kan vinden? Het is makkelijk de groep "Christenen" te veroordelen zonder te weten hoe onverantwoord de tekst van de schrijver was. De schrijver richt zich namelijk enkel op Goeree Overflakkee en hiervan is bekend hoe diep tradities en geloofsovertuiging geworteld zijn. Er is geen enkele groep (gelovig of niet) die met haar diepste emoties laat sollen. Uitlokking is ook een vak.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Reca
Lid

Bericht door Reca »

Harro schreef:Opnieuw iemand die de strekking van het topic niet snapt.
leg me dan eens uit waar ik de fout in ga :|

mvg
rémy
----
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Ja idd.. En niemand die het hem dan ook uitlegt..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Charly1975
Lid

Bericht door Charly1975 »

Drs. S. schreef:
Harro schreef:
Charly1975 schreef:Het is weer een minderheid die het verziekt waardoor de meerderheid voor wordt aangekeken.
Absoluut. Het vreemde is alleen dat we nu allemaal beseffen dat dit het gedrag is van een paar idioten die niet representatief zijn voor Christenen en hun geloof. Maar als een moslim zoiets doet dan hebben we het onmiddelijk weer over "de moslims" en hun achterlijke geloof.
Die vlieger gaat niet op, Harro. Ik zie nergens dat alle Christenen hiervoor worden aangekeken. De Waarheidszeggers zijn natuurlijk niet representatief voor alle Christenen, maar misschien wel voor een groot deel van de Christenen op Goeree-Overflakkee. Het feit dat de politie ook meespeelt, geeft natuurlijk wel aan dat er iets aan de hand is. Er wordt dus sowieso een groep aangekeken. Nu is het op lokaal niveau dus kunnen de daden van een klein groepje mensen representatief geacht worden voor een grotere lokale groep. Pas als meer Christenen over de wereld dergelijk gedrag gaan vertonen dan zal ook de aangekeken groep worden. En pas dan zal een klein lokaal incident een bevestiging op groter niveau kunnen zijn. Ik hoop dus dat jullie het verschil zien tussen deze lokale gebeurtenis en andere wereldwijde gebeurtenissen.
Drs. S. schreef:Mijn excuses, ik bedoelde Charly. Mijn verhaal was echter wel een reactie op jouw post, omdat je het vreemd vindt dat er een verschil bestaat. Ik probeerde dat verschil uit te leggen.
Dus als ik het goed begrijp: ik woon in een klein dorp in de Betuwe met 2500 inwoners. Tussen die 2500 inwoners zitten 50 ‘rotte appels’ ; aangezien het dus duidelijk een lokaal probleem is dit dus representatief voor alle 2500 inwoners van mijn dorp,
Drs. S. schreef:Nu is het op lokaal niveau dus kunnen de daden van een klein groepje mensen representatief geacht worden voor een grotere lokale groep
Pas als er een aantal ‘rotte appels’ uit omliggende dorpen erbij getelt wordt dan wordt het een probleem voor de gehele Betuwe…..

Ok…dank je voor het uitleggen van het verschil…..
We're fools to make war
On our brothers in arms

(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Rémy, dat moslimterrorisme een internationaal probleem is doet er in dit geval niet toe. Net zoals een paar christen fundamentalisten op lokaal niveau niet betekenen dat alle lokale christenen godsdienstwaanzinnigen zijn en hun geloof achterlijk is, zo betekenen de moslim fundamentalisten wereldwijd ook niet dat de moslims en hun geloof achterlijk en gevaarlijk zijn.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Harro schreef:Rémy, dat moslimterrorisme een internationaal probleem is doet er in dit geval niet toe. Net zoals een paar christen fundamentalisten op lokaal niveau niet betekenen dat alle lokale christenen godsdienstwaanzinnigen zijn en hun geloof achterlijk is, zo betekenen de moslim fundamentalisten wereldwijd ook niet dat de moslims en hun geloof achterlijk en gevaarlijk zijn.
Absoluut waar, waaraan ik wel wil toevoegen dat ik elke vorm van fundamentalisme verwerpelijk vind. Wie zijn wij ( de Mensheid, Christenen, Moslims of wat dan ook.. ), te verklaren dat we de waarheid in pacht hebben? Ieder heeft zijn/haar eigen waarheid maar niemand heeft naar mijn mening het recht een ander zijn/haar dogma op te leggen. Ik vraag me af wat Jezus of Mohammed hiervan gevonden zouden hebben... To whom it may concearn: in de film Life of Brian van Monty Python wordt dit verschijnsel schitterend op de hak genomen! ( "Yes! We are all individuals!" _/-\o- :lol: )
Daar is 'ie weer!
Reca
Lid

Bericht door Reca »

Rémy carré schreef: leg me dan eens uit waar ik de fout in ga :|

mvg
rémy
waarvoor dank Harro :wink:
mvg
rémy
----
Plaats reactie