SS briefjes in Zwijndrecht...

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Harro
Lid
Lid

SS briefjes in Zwijndrecht...

Bericht door Harro »

Kwetsende 'oorlogsbriefjes' op ruiten winkeliers

ZWIJNDRECHT (ANP) - Onbekenden hebben in Zwijndrecht bij zeven winkeliers kwetsende briefjes opgehangen. Op de papieren stonden teksten als 'roem en eer voor de Waffen-SS', '3 mei 1940 was de ware bevrijding', 'ook wij herdenken onze doden' en het 'Amerikanisme wordt onze dood'.

Bij de teksten waren afbeeldingen van Duitse soldaten geplaatst. De politie in Zwijndrecht doet onderzoek naar ,,de ongepaste briefjes'', aldus een woordvoerder vrijdag. Ze is op zoek naar de plakkers. Bovendien onderzoekt de politie aan welke strafbare feiten de onbekenden zich precies schuldig hebben gemaakt.
De Volkskrant
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
rutger
Lid

Bericht door rutger »

Dat soort tuig moet in de gevangenis zitten, op water en brood en geen daglicht en geen andere luxe :!:
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
vincent
Lid

Bericht door vincent »

"3 mei 1940 was de ware bevrijding"
Zullen vast jongeren zijn, hopen maar dat hun vingerafdrukken erop staan.

Etters.
Ik heb er geen kracht meer voor
BBB
Lid

Bericht door BBB »

rutger schreef:...., op water en brood en geen daglicht en geen andere luxe :!:
Zo'n soort gevangenissen hebben ze jammer genoeg niet in Nederland en België
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Ik neem aan dat dit Zwijndrecht in Nederland is? Of is het de Vlaamse variant?
-------
Heb het ondertussen even nagezocht en het is inderdaad in Nederland (bij mij om de hoek)
Het lijkt mij trouwens een kwajongensstreek... Van een clubje met weinig historisch besef trouwens.

In maart is iets vergelijkbaars aan de hand geweest in Papendrecht.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
dwayne
Lid

Bericht door dwayne »

haha briefjes.. haha...
wat een mietjes.
wie doet nu zoiets??
en hebben die winkels geen cam's ofzoo :? :P
koos24
Lid

Re: SS briefjes in Zwijndrecht...

Bericht door koos24 »

Harro schreef:
Kwetsende 'oorlogsbriefjes' op ruiten winkeliers

ZWIJNDRECHT (ANP) - Onbekenden hebben in Zwijndrecht bij zeven winkeliers kwetsende briefjes opgehangen. Op de papieren stonden teksten als 'roem en eer voor de Waffen-SS', '3 mei 1940 was de ware bevrijding', 'ook wij herdenken onze doden' en het 'Amerikanisme wordt onze dood'.

Bij de teksten waren afbeeldingen van Duitse soldaten geplaatst. De politie in Zwijndrecht doet onderzoek naar ,,de ongepaste briefjes'', aldus een woordvoerder vrijdag. Ze is op zoek naar de plakkers. Bovendien onderzoekt de politie aan welke strafbare feiten de onbekenden zich precies schuldig hebben gemaakt.
De Volkskrant
Volgens mij echt een stel dombo's 3 mei!? Ik ga er van uit dat ze 10 mei (begin Duitse inval) of 14 mei (caputilatie) bedoelen.

Smakeloos is het wel maar of er juridisch iets tegen te doen is? Ik denk dat het plakken van de briefjes op andermans eigendom het meest strafbaar is.

Zelfs in Duitsland, een land dat strenger optreed tegen Neo nazi's dan Nederland is b.v. een leus als 'roem en eer voor de Waffen-SS' niet strafbaar.

http://www.mcnews.nl/index.php?action=f ... =1&id=4330
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

De intelligentie van de daders lijkt inderdaad van een bedenkelijk niveau. Wat dat betreft maken ze de vooroordelen die over extreemrechts bestaan tot elke keer weer waar :)
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Veltro
Lid

Bericht door Veltro »

Roem en eer voor de Waffen SS = kwetsend
3 mei 1940 was de ware bevrijding = dom
Ook wij herdenken onze doden en Amerikanisme wordt onze dood = verkondigingen waar niets mis mee is.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Robin V
Lid

Bericht door Robin V »

Harro schreef:De intelligentie van de daders lijkt inderdaad van een bedenkelijk niveau. Wat dat betreft maken ze de vooroordelen die over extreemrechts bestaan tot elke keer weer waar :)
Met een verkeerde interpretatie kan dit als een aanval beschouwd worden, Harro...
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Een aanval op wie? :?
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Harro schreef:Een aanval op wie? :?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar... dergelijke vluchtschriften zijn revisionistisch en getuigen naar mijn mening van een gering historisch besef... De genen die dergelijke vlugschriften verspreiden hebben naar mijn bescheiden mening de intelligentie van een leeggezogen vleeskroket.
Let wel: ik vind wel dat ook zij die gestorven zijn voor een foute zaak rust verdienen, maar de achterliggende politieke boodschap is verwerpelijk.
Daar is 'ie weer!
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Een leeggezogen vleeskroket, dus zelfs geen koeienhersens meer? :mrgreen:

Maar serieus, Robin, voor wie is het een belediging?
Robin V
Lid

Bericht door Robin V »

Daar het VB in de media vaak wordt afgeschilderd als extreem-rechts, in het bijzonder in het buitenland, vermoed ik dat je met 'extreem-rechts' de rechtsgeaarde kiezers bedoelt (VB in BE, LPF in NL,...), dewelken zich (oa ik dus) aangevallen kunnen.
Let verder niet op mijn bericht, was even pisnijdig dezemorgen...

Terug on topic nu maar.
Wat bedoelen ze in godsnaam met het Amerikanisme? Bestaat als woord niet eens...
Laatst gewijzigd door Robin V op 28 mei 2006, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
vincent
Lid

Bericht door vincent »

De rol van de VS in de wereldpolitiek als supermacht. ;)
Ik heb er geen kracht meer voor
Plaats reactie