Irish Guards Milsbeek (Groesbeek,Gennep,Reichswalt)

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
karell

Irish Guards Milsbeek (Groesbeek,Gennep,Reichswalt)

Bericht door karell »

dit is de eerste keer dat ik van dit forum gebruik maak..en misschien ben ik niet specifiek genoeg in mijn vraag.

Maar weet iemand meer over de militaire activiteiten in Milsbeek tijdens de tweede wereldoorlog?

Milsbeek is een klein plaatsje dat ligt tegen groesbeek.(generaal Gavin geland tijdens Market Garden, naast alle parachutisten ook tientallen zo niet honderden gliders). Verder ligt het tegen het Reichswald (operation veritable). Gennep ligt er ook tegen aan hier is hard gevochten.

In Milsbeek was het '707 ROADCONSTRUCTION COMPANY 2nd BRITISH ARMY gelegerdd(ivm spoorlijn).echter op het kerkhof liggen 210 militaire begraven...voornamelijk van de Irish gards(meer info: http://home.planet.nl/~heus0067/graven/ ... ek/wc.html)..deze zijn in de buurt waaronder in gennep gesneuveldd...weet iemand toevallig meer hierover???en alle andere activiteiten in Milsbeek?

alvast bedankt
karell
Lid

Bericht door karell »

volgens mij weinig van bekend hier..hehe..maar heb al een boek met enige info weten te bemachtigen..maar antwoord is nog steeds welkom hoor:D
michiel01
Lid

Bericht door michiel01 »

Ik weet dat er in milsbeek een duitse communicatie post heeft gestaan met diverse communicatie zendmasten, de overblijfselen hiervan beperken zich voornamelijk tot de betonnen grondplaten waarop deze zendmasten gestaan hebben.
verder is Milsbeek tijdens de bevrijding volledig (ik meen 60%) platgebombardeerd door de geallieerden.

Ik kan het boek Oorlog en herstel in Noord-limburg 1940-1945 aanbevelen.

Mocht je verder nog vragen hebben dan kun je pm sturen.
Plaats reactie