(Extreem) rechts NL [uit "SS briefjes in Zwijndrecht]

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Jasper J schreef:Jij hebt mischien andere normen en waarden dan dat ik heb? Dat maakt me zeker geen extreem rechts figuur.
Wel als jouw normen en waarden overeenkomen met het extreemrechts gedachtengoed.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Tuurlijk Harro ik ben een echte hitler aanhanger wat jij wilt.
Jij bent een Extreem-linkse rakker met waanideeen.
Ik ben altijd voor een hardere aanpak en het vaker recht voor zijn raap zeggen dat maakt mij nog niet extreem-rechts je kan blijkbaar moeilijk
tegen de waarheid en leeft in een roes.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Bericht door Charly1975 »

Is dit nu een discussie over (extreem) rechts NL of is het een discussie over Harro ??

Naar mijn (niet noemenswaardige) mening heeft iedereen het recht om zijn of haar mening te geven in een discussie daarvoor is het een discussie. Echter is het naar mijn (niet noemenswaardige) mening geen discussie meer als men direcht op de man gaat spelen en over en weer met modder gaat gooien.....dit heet bij mij thuis een wellus-nietus-spel en dat spelen kinderen (...)

Ik heb voor de rest geen mening waar het werkelijk in deze topic over gaat maar ik denk wel dat het op-de-man-spelen nu ongeveer wel genoeg geweest is.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Heeft een beetje te maken oa met de uitspraak van Harro in het oorspronkelijke topic "De intelligentie van de daders lijkt inderdaad van een bedenkelijk niveau. Wat dat betreft maken ze de vooroordelen die over extreemrechts bestaan tot elke keer weer waar"

vb: Vlaams Belang word steeds in de media als extreem rechts bestempeld, als er dan zo'n uitspraak gedaan word voelen bvb. algauw honderd duizenden vlamingen zich beetje aangesproken. Het is harro zijn goed recht om steeds in te spelen op (extreem) rechtse denkbeelden maar door gedurfde uitspraken word je soms wel een beetje het middelpunt van een discussie, lijkt me toch, ook naar m'n (niet noemenswaardige) mening.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Over welk "extreem rechts" hebben we het in deze draad?! Het volksnationalisme? De staatnationalitische stromingen? Alles bij elkaar?

Om Nederland even als voorbeeld te nemen, we hebben hier groeperingen variërend van de Moonsekte, genoemd door Rinke v/d Brink in zijn boek "De internationale van de HAAT" tot de NVU en ter rechter zeide daarvan neo nazi's

Daarbij komt nog wat zijn rechtse denkbeelden? De ideeën van Janmaat waren in de jaren 80 zeer rechts maar zijn nu rechts gepasseerd door o.a. Fortuyn en Verdonk.

Als de SP in de jaren 80 veroordeeld wordt voor de uitspraak "Nederlandse banen voor Nederlandse arbeiders" (kan ook anders geformuleerd zijn geweest) was het toen een rechtse partij?

Ben je extreem rechts als je vind dat de grenzen dicht moeten? Zijn dit geen denkbeelden die bij heel veel Nederlanders dwars door alle partijen heen post hebben gevat?

Genoeg vragen om in deze draad op verder te borduren.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Geert, waarom zou jouw mening "niet noemenswaardig" zijn? Haal jezelf niet zo naar beneden.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
dwayne
Lid
Berichten: 1036
Lid geworden op: 04 mar 2006, 21:05

Bericht door dwayne »

koos24 schreef: De ideeën van Janmaat waren in de jaren 80 zeer rechts maar zijn nu rechts gepasseerd door o.a. Fortuyn en Verdonk.
:lol:
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Reden genoeg om Verdonk op een verkeersovertreding te pakken? ;)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Uitstekende post Koos24 :)

Je kan het zelfs nog gekker maken door te zeggen dat Neo-Nazi's, Fascisten etc. niet eens extreem rechts zijn. Immers dit gedachtengoed heeft zich gemanifesteerd alszijnde een anti-partij. Vandaar ook verwijzingen naar een beweging inplaats van een partij waarmee zij afstand wilden doen van het links / rechts partij denken. Verder bezitten hun beginselen linkse als rechtse kenmerken. Neo-Nazi's en Fascisten kan men eigenlijk beter extreem midden noemen...
Ik vraag mij echter af of de huidige leden van deze stromingen dit eigenlijk weten...

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Asjemenou!
Ben ik even een paar dagen afwezig,heeft iemand onder mijn naam een topic gestart.


Is vast een mod geweest,vind het wel ok daar niet van.
Of heb ik het mis?
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Veltro schreef:Uitstekende post Koos24 :)

Je kan het zelfs nog gekker maken door te zeggen dat Neo-Nazi's, Fascisten etc. niet eens extreem rechts zijn. Immers dit gedachtengoed heeft zich gemanifesteerd alszijnde een anti-partij. Vandaar ook verwijzingen naar een beweging inplaats van een partij waarmee zij afstand wilden doen van het links / rechts partij denken. Verder bezitten hun beginselen linkse als rechtse kenmerken. Neo-Nazi's en Fascisten kan men eigenlijk beter extreem midden noemen...
Ik vraag mij echter af of de huidige leden van deze stromingen dit eigenlijk weten...

Veltro
Dit is ook gebeurd.
In de vroegere PVDA waren enkele leden niet met het beleid eens.
Die hebben dus een nieuwe partij opgericht,raad eens welke.............







De VVD!!
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Harro schreef:Geert, waarom zou jouw mening "niet noemenswaardig" zijn? Haal jezelf niet zo naar beneden.
omdat ik maar 1 persoon ben, ik vertegenwoordig niet Vlaanderen ofzo he :wink:
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Godfried Bomans schreef: "Zeg nooit, het is maar mijn mening. Je hebt geen ander."
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

Harro schreef:Godfried Bomans schreef: "Zeg nooit, het is maar mijn mening. Je hebt geen ander."
dank je voor het positief geluid, was vandaag in een pessimistiche bui, proberen de dag optimistich af sluiten he
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

dwayne schreef:
koos24 schreef: De ideeën van Janmaat waren in de jaren 80 zeer rechts maar zijn nu rechts gepasseerd door o.a. Fortuyn en Verdonk.
:lol:
Tja,die janmaat had dus een vooruitziende blik.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Plaats reactie