Een op de tien Nederlanders racistisch

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Jasper J schreef:
De feiten kan ik je in levende lijven tonen ,kom maar een middagje?
En dan ga je het volgende tonen?
Discriminatie heeft speelt hier geen rol,deze mensen vinden al snel dat ze gediscrimineert worden omdat ze bijvoorebeeldt slecht nl spreken.
Heb je gezien hoe die mensen er soms bij lopen?
Als iemand afgewezen wordt omdat men bijvoorbeeld geen hooftdoekjes wil ben je al racist wat daar normaal is is hier niet normaal en daar hebben ze zich aan aantepassen.
Deze mensen komen grotendeels niet aan het werk door hun eigen toe doen
HOE kun je laten zien dat discriminatie geen rol speelt bij de problemen, terwijl bewezen is dat dit wel het geval is (Zie de site van het CBS)

HOEZO vinden deze mensen zo snel dat ze gediscrimineerd worden. Dat zal best wel eens voorkomen, maar daarnaast (zie boven) wordt er ook gediscrimineerd.

Als een bedrijf alleen hoofddoekjes weigert en verder alle andere hoofddeksels toestaat dan IS er gewoon sprake van discriminatie! Rascisme is echt iets anders.

Een aantal allochtonen verdiepen zich te weinig in de nederlandse taal en diskwalificeren zich daarmee zelf voor de arbeidsmarkt. Dit geldt beslist niet voor iedereen!
De beheersing van de nederlandse taal door autochtonen holt trouwens ook heel hard achteruit, maar dat terzijde.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Zhukov
Lid
Contacteer:

Bericht door Zhukov »

Jasper J schreef:Dat vind jij een zwaktebod ik niet.
Er word in Nederland niet altijd gezegt zoals het is.
Ik heb er jaren tussen in geleeft en weet welke groepen dit veroorzaken
alleen dit mag niet gezegt worden want dan ben je een racist.
Dat mag je prima zeggen, maar dan wordt er wél van je verwacht dat je dat kunt staven met een objectief gegeven.
Вместе мы непобедимы
Charly1975
Lid

Bericht door Charly1975 »

dvaupell schreef:De beheersing van de nederlandse taal door autochtonen holt trouwens ook heel hard achteruit, maar dat terzijde.
Wat ook weer zelf door Jasper J bewezen wordt overigens. Helaas heeft mijnheer mijn reactie hierop niet gelezen of vindt het te confronterend. Jammer.

Heren ik sluit voor mezelf de discussie af. Ik heb andere zaken die ik belangrijker acht dan een wellus-nietus spel dat hier soms gespeeld wordt.

Succes verder met de discussie ! Ik lees de uitkomst wel :wink:
We're fools to make war
On our brothers in arms

(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
okke
Lid
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Charly1975 schreef:Succes verder met de discussie ! Ik lees de uitkomst wel :wink:
Ik sluit me bij je aan, Charly.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

dvaupell schreef:Jasper J schreef:
De feiten kan ik je in levende lijven tonen ,kom maar een middagje?
En dan ga je het volgende tonen?
Discriminatie heeft speelt hier geen rol,deze mensen vinden al snel dat ze gediscrimineert worden omdat ze bijvoorebeeldt slecht nl spreken.
Heb je gezien hoe die mensen er soms bij lopen?
Als iemand afgewezen wordt omdat men bijvoorbeeld geen hooftdoekjes wil ben je al racist wat daar normaal is is hier niet normaal en daar hebben ze zich aan aantepassen.
Deze mensen komen grotendeels niet aan het werk door hun eigen toe doen
HOE kun je laten zien dat discriminatie geen rol speelt bij de problemen, terwijl bewezen is dat dit wel het geval is (Zie de site van het CBS)

HOEZO vinden deze mensen zo snel dat ze gediscrimineerd worden. Dat zal best wel eens voorkomen, maar daarnaast (zie boven) wordt er ook gediscrimineerd.

Als een bedrijf alleen hoofddoekjes weigert en verder alle andere hoofddeksels toestaat dan IS er gewoon sprake van discriminatie! Rascisme is echt iets anders.

Een aantal allochtonen verdiepen zich te weinig in de nederlandse taal en diskwalificeren zich daarmee zelf voor de arbeidsmarkt. Dit geldt beslist niet voor iedereen!
De beheersing van de nederlandse taal door autochtonen holt trouwens ook heel hard achteruit, maar dat terzijde.

In veel bedrijven mag je geeneens petjes dragen,dus ook geen doekjes.
Als daar wat van gezegt word ben je een racist.
En ook al mogen we wel petjes gedragen worden en geen doekjes is het nog geen racisme geloofs invloeden laat je thuis.
Een aantal allochtonen?
Het zijn er geen aantal het zijn er veel moet je maar eens een aantal jaar werken in een supermarkt merk je het vanzelf.
Men zegt vaak wel dat allochtonen gediscrimineert worden kwa werk maak heel vaak zijn ze gewoon niet geschikt en niet geschikt is niet geschikt geen racisme dus.
Deze mensen moeten maar een hun best gaan doen inplaats van zeuren over Racisme.

mvg jasper j
Aude Audenda
MARKET GARDEN
Lid

Bericht door MARKET GARDEN »

Charly1975 schreef:
dvaupell schreef:De beheersing van de nederlandse taal door autochtonen holt trouwens ook heel hard achteruit, maar dat terzijde.
Wat ook weer zelf door Jasper J bewezen wordt overigens. Helaas heeft mijnheer mijn reactie hierop niet gelezen of vindt het te confronterend. Jammer.

Heren ik sluit voor mezelf de discussie af. Ik heb andere zaken die ik belangrijker acht dan een wellus-nietus spel dat hier soms gespeeld wordt.

Succes verder met de discussie ! Ik lees de uitkomst wel :wink:
Tot ziens Charly, misschien treffen we elkaar nog wel eens bij "Friet van Piet" aan de Spaanse costa :lol: :lol:
De waarheid komt met de jaren
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Ook ik heb gezegd wat ik wilde zeggen.

Jasper, ik ben het niet met je eens en vind je bijdragen ongenuanceerd en grotendeels bezijden de waarheid.

Ik stop er geen energie meer in, qua bijdragen, maar als mod blijf ik uiteraard meekijken.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Reca
Lid

Bericht door Reca »

Ik zie het nu pas dat deze discussie een boost heeft gekregen:
Mijn visie zal waarschijnlijk bij de meeste deelnemers aan deze discussie wel in grote lijnen duidelijk zijn (anders hoor ik het wel)
En misschien kan ik jullie charly1975,okke,David enz. overhalen weer te participeren aan deze discussie als ik met, jaja feiten aankom zetten :D

Op 1 januari 2005 telde Nederland 3,1 miljoen allochtonen. Daarmee was 19% van de bevolking van allochtone afkomst--> bron is het RIVM

En dan ter vergelijking de criminaliteitscijfers (bron CBS):

het aandeel van de allochtone verdachten in de totale
populatie van verdachten die officieel in Nederland wonen ongeveer 32%.
En dan zijn de ''criminele toeristen'' buiten beschouwing gelaten want dat zijn nog eens 5% extra.
Het enige is dat deze criminaliteitscijfers van 2002 dateren (2005 kon ik even niks over vinden, maar ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat dit weinig anders was in 2005)

Ik post deze cijfers omdat ik het idee heb dat sommigen mensen het aandeel van allochtonen in de criminaliteit proberen te verbloemen onder het motto, die arme allochtonen hebben het al zo zwaar!! Terwijl deze cijfers aantonen dat 19% van de bevolking verantwoordelijk is voor maar liefst 32%.

En vooral de antilianen zijn niet mis, wederom bron: CBS

In de LCK is tevens vastgesteld dat Antillianen het sterkst zijn
oververtegenwoordigd in de verdachtenregistratie. Zij komen hierin relatief
bijna zes keer vaker voor dan op basis van hun aandeel in de bevolking mag
worden verwacht.

voila jullie hebben jullie bewijzen, en nu jullie weer 8)

mvg
rémy
----
Arjen
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Dat iemand aangewezen wordt als verdachte betekent nog niet dat die persoon ook schuldig is in mijn opinie.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Rémy carré schreef:Ik zie het nu pas dat deze discussie een boost heeft gekregen:
Mijn visie zal waarschijnlijk bij de meeste deelnemers aan deze discussie wel in grote lijnen duidelijk zijn (anders hoor ik het wel)
En misschien kan ik jullie charly1975,okke,David enz. overhalen weer te participeren aan deze discussie als ik met, jaja feiten aankom zetten :D

Op 1 januari 2005 telde Nederland 3,1 miljoen allochtonen. Daarmee was 19% van de bevolking van allochtone afkomst--> bron is het RIVM

En dan ter vergelijking de criminaliteitscijfers (bron CBS):

het aandeel van de allochtone verdachten in de totale
populatie van verdachten die officieel in Nederland wonen ongeveer 32%.
En dan zijn de ''criminele toeristen'' buiten beschouwing gelaten want dat zijn nog eens 5% extra.
Het enige is dat deze criminaliteitscijfers van 2002 dateren (2005 kon ik even niks over vinden, maar ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat dit weinig anders was in 2005)

Ik post deze cijfers omdat ik het idee heb dat sommigen mensen het aandeel van allochtonen in de criminaliteit proberen te verbloemen onder het motto, die arme allochtonen hebben het al zo zwaar!! Terwijl deze cijfers aantonen dat 19% van de bevolking verantwoordelijk is voor maar liefst 32%.

En vooral de antilianen zijn niet mis, wederom bron: CBS

In de LCK is tevens vastgesteld dat Antillianen het sterkst zijn
oververtegenwoordigd in de verdachtenregistratie. Zij komen hierin relatief
bijna zes keer vaker voor dan op basis van hun aandeel in de bevolking mag
worden verwacht.

voila jullie hebben jullie bewijzen, en nu jullie weer 8)

mvg
rémy
OK Remy - Ik waardeer je zoekwerk en vind dan ook dat ik nog eens moet reageren.

Wat je met deze statistieken aantoont is dat het aandeel allochtonen die op het 'verkeerde pad' raken hoger is dan het aandeel autochtonen.
Ik wist dat al, al had ik die cijfers niet paraat - Waarvoor dank.

Wat ik echter jammer vind is dat de bijdragen die ik heb geleverd in de discussie worden vertaald als een poging e.e.a te verbloemen...
Dat is de essentie - althans wat mijn bijdragen betreft - niet.

Waar ik bezwaar tegen heb is dat er hier door een aantal mensen over 'de allochtonen' wordt gesproken, als ware het een uniforme groep die collectief niet deugt.

Jij toont aan dat 100-32=68% van deze allochtonen wel deugt.
Waar verder helemaal geen rekening mee wordt gehouden is dat er ook best wel een reden zou kunnen zijn waarom het aandeel allochtonen hoger is dan het aandeel autochtonen.
Ik heb al eerder aangegeven dat armoede, kansloosheid, werkloosheid, sociale omgeving en discriminatie hier (volgens mij) een grote rol in spelen. De meeste allochtonen vind je nu eenmaal in de 'slechtere' wijken van de grote steden.

Ik ben er redelijk van overtuigd dat als je de statistieken van inkomensverdeling per regio gaat uitzetten tegen de criminaliteitsciijfers per regio combineert met de door jou aangedragen statistieken, het aandeel allochtonen wel eens heel anders zou kunnen zijn...

Ik wil niet zeggen dat alle allochtonen deugen - dat kùn je gewoon niet stellen, maar het omgekeerde is zeker ook niet waar.

Dàt is nu waar ik mij over opwindt.. De ongenuanceerde manier waarop door sommigen over dit onderwerp wordt gesproken. Het betreft hier mensen, individuen. En je mag mensen niet afrekenen op de daden van een ander.
AfbeeldingAfbeelding
koos24
Lid

Bericht door koos24 »

Geboorteland

Het aantal mannen in de gevangenis dat in Nederland is geboren, is flink toegenomen van 5,6 duizend in 2002 naar 6,2 duizend in 2003. Dit is een stijging van 11,7 procent.

Bijna 45 procent van de gedetineerden is in Nederland geboren. In 1995 was dat nog de helft. Zo’n 9 procent van de gedetineerden is geboren in Suriname en eenzelfde aandeel op de Nederlandse Antillen en Aruba. In Marokko is 7 procent van de gedetineerden geboren en in Turkije 5 procent.
http://www.cbs.nl/nl-nl/menu/themas/men ... 406-wm.htm
(Bron CBS)

Deze cijfers vond ik op de site van het CBS

Misschien dat jullie er in deze discussie iets aan hebben.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Reca
Lid

Bericht door Reca »

hallo Koos,

nou bedankt voor het speurwerk. Alleen met dat aantal in Nl geboren gevangen is het vervelende, dat het dan nog een allochtoon (zoon/dochter van immigrant) kan zijn en dat het dus niet hoeft te betekenen dat het een autochtoon is.

@David: deze cijfers gelden (dacht ik, maar kan de link even niet meer terug vinden) alleen voor de wat zwaardere vergrijpen en ik denk dat je bij de lichte vergrijpen een nog hoger percentage zult vinden. En dat 'verbloemen'was ook niet specifiek aan jouw gericht. En dat ze over het algemeen in een lager sociaal milieu zitten is natuurlijk jammer en verklaard ook gedeeltelijk misschien wel waarom sommigen afzakken tot de criminaliteit. En jammer genoeg is dat vaak voor allochtonen en sjabben een vicieuze cirkel waar je maar moeilijk uitkomt. Want als mam en pap leven van een uitkering, hoe groot is dan de kans dat zoon/dochter wel het doorzettingsvermogen heeft een topadvocaat wordt.. Helaas komt relatief veel te weinig voor. En aangezien ik in de stad woon waar zoveel de rijkste van Nederland,maar ook de armsten wonen zie ik vaka de verschillen en de problemen die mensen hebben om zich los te krijgen uit die vicieuze cirkel. Het is inderdaad zo dat de problemen maar door een minderheid worden veroorzaakt, maar ik had het over de verhoudingen waar de 19% van de allochtonen verantwoordelijk is voor 2 keer zoveel (middelzware) misdrijven.

met vriendelijke groet,
Rémy
----
okke
Lid
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Rémy carré schreef:Alleen met dat aantal in Nl geboren gevangen is het vervelende, dat het dan nog een allochtoon (zoon/dochter van immigrant) kan zijn en dat het dus niet hoeft te betekenen dat het een autochtoon is.
Hoezo is iemand die in Nederland geboren is en een Nederlands paspoort heeft geen autochtoon?

Of laat maar. Ik wilde me niet meer in deze discussie mengen en zal ook niet meer doen.

Het klopt dat de cijfers bezoedeld zijn, doordat Nederlanders met ouders of grootouders van buitenlandse afkomst en Nederlanders zonder ouders of grootouders van buitenlandse afkomt op een hoop zijn gegooid.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Rémy carré schreef:Het is inderdaad zo dat de problemen maar door een minderheid worden veroorzaakt, maar ik had het over de verhoudingen waar de 19% van de allochtonen verantwoordelijk is voor 2 keer zoveel (middelzware) misdrijven.
Het was me echt wel duidelijk wat je over de bühne wilde brengen, Remy.
En je hebt ook gelijk. Het was echter mijn bedoeling daar wat nuance in aan te brengen.

Mensen, van welke komaf dan ook, zijn niet van nature crimineel.
Dit ontstaat door sociale en economische omstandigheden.

Het is mij veel te makkelijk om alleen maar naar een bepaalde groep te wijzen en het is gewoon ook niet terecht. Zoals je zelf ook bevestigt is het merendeel van de allochtonen NIET crimineel. Daarmee is het gewoon onjuist om over 'Allochtonen' te spreken zoals in deze discussie het geval is.

Met evenveel gemak kun je bijvoorbeeld jongeren als criminele groep wegzetten omdat - als ik even op de CBS site zou kijken - ik best een vergelijkbaar statistisch verband zou kunnen vinden.
Iets als Jongeren tussen 15 en 24 jaar maken xx% deel van de bevolking en zijn verantwoordelijk voor yy% van de geregistreerde criminlatiteit. Het is maar net welk verband je zoekt. Het is allemaal waar, maar je moet naar de omstandigheden kijken.

Om een beetje bij jou in de buurt te blijven, Remy; Een stad als Heerlen heeft te kampen met heel veel criminaliteit, door sociale achterstanden, prostitutie, drugsgerelateerde problemen etc. Een van de meest problematische steden in Nederland.
Het aandeel allochtonen in die stad? 7%. Je zou toch verwachten dat juist in de gebieden waar meer allochtonen leven ook de problemen groter zouden zijn?

Er worden gewoon veel te makkelijk conclusies getrokken.
AfbeeldingAfbeelding
Reca
Lid

Bericht door Reca »

okke schreef: Hoezo is iemand die in Nederland geboren is en een Nederlands paspoort heeft geen autochtoon?
Ik zeg nergens dat ze,wanneer in het bezit van een Nederlands paspoort ze nog allochtoon zijn. Ik heb het meer over mensen zoals ik er bijvoorbeeld al een ken (een vriend van me zelfs) die in Nederland is geboren maar een paspoort heeft met de Marrokaanse identiteit.
mvg
rémy
----
Plaats reactie