Een op de tien Nederlanders racistisch

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

dvaupell schreef:
Jasper J schreef:Iemand die hier komt wonen zou juist de ambitie moeten hebben om Hollander te worden,dit betekent dat je volledig geacepteert word en daar gaat het om.
Je beschermt deze groep veel te veel dvaupell.
De Islam is idd wel consevatief dat komt onder andere doordat deze mensen andere normen en waarden hebben.
Weet niet of je gister het nieuws hebt gezien daar kon je zien dat extremisten steeds meer invloed krijgen op de zogenaamde gematigte moslims.
Nee dus. Iemand die hier komt wonen moet zich gedragen volgens de regels en wetten die hier gelden, PUNT.

Je mag van niemand verwachten zijn hele persoonlijkheid te veranderen. Dat kan trouwens ook niet.
Voor wat betreft die acceptatie die je noemt; Natuurlijk moet men zich zo opstellen dat men door de omgeving wordt geaccepteerd, anderzijds moet de omgeving zich wel openstellen voor de nieuwkomer. Beide zal wel te weinig voorkomen, anders hadden we deze discussie niet.

Ik heb de indruk, Jasper, dat je te weinig van de Islam weet om daar enige conclusie uit te trekken. Bovendien houd je geen rekening met de "beleving" van de Islam. Ook onder christenen heb je orthodoxen en vrijzinnigen en alles wat daar tussenin past.
Nuance, Jasper, daar ontbreekt het je enorm aan.

Het nieuws heb ik gisteren niet gezien. Gezien de andere discussies over de media kan ik dat geloof ik niet meer vertrouwen, dus moet ik alternatieve informatiebronnen zoeken. Wat zal ik doen, Jasper? :P

Ik volg al tijden het debat over de islam dus weet er wel het een en ander van je ziet steeds vaker dat voor de media acties van terroristen afgekeurt worden maar achter de schermen is men het er wel mee eens.
In de moskee wordt veel gepredikt tegen het westen en onze samenleving,als je het nieuws had gezien dan had je zelfs teweten gekomen dat deze mensen vanuit de moskee gesteunt worden om vooral niet te integreren.
De islam radicaliseert in een enorm tempo vooral de jongeren.
Waar je je info moet halen,gha zelf naar dingen op zoek dan zie je de waarheid.

mvg
Aude Audenda
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

@Jasper,

Via de media leer je vanalles over de discussie over de Islam, en met name over de uitwassen hiervan. Over de Islam leer je helemaal niets via de media.

Ook is het zo dat je van de moslims die een gewoon leven leiden in dit land en met hun religie niemand in de weg zitten, helemaal niets leest of hoort in de media.

Dit levert bij jou het beeld op dat alle moslims extremisten zijn. Gelukkig is dat niet het geval.

Ik kan me voorstellen dat moslim-jongeren zich verzetten tegen het beeld dat alle moslims extremisten zijn. Een soort self-fulfilling prophecy dus.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

dvaupell schreef:@Jasper,

Via de media leer je vanalles over de discussie over de Islam, en met name over de uitwassen hiervan. Over de Islam leer je helemaal niets via de media.

Ook is het zo dat je van de moslims die een gewoon leven leiden in dit land en met hun religie niemand in de weg zitten, helemaal niets leest of hoort in de media.

Dit levert bij jou het beeld op dat alle moslims extremisten zijn. Gelukkig is dat niet het geval.

Ik kan me voorstellen dat moslim-jongeren zich verzetten tegen het beeld dat alle moslims extremisten zijn. Een soort self-fulfilling prophecy dus.
Jongeren zich verzetten tegen extremisme,deze jongeren sluiten zich er bij aan het omgekeerde dus.
De islam is gewoon niet intepassen in onze samenleving de normen en waarden zijn totaal anders.
Er zal altijd een groote kloof blijven tussen moslims en niet moslims.
Deze mensen moet zich gewoon inpassen in onze samenleving dat zijn ze verpligt.
Ik vind dat je er veel te makkelijk over denkt dvaupell je bent te goed gelovig.

mvg
Aude Audenda
okke
Lid
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Jasper J schreef:In de moskee wordt veel gepredikt tegen het westen en onze samenleving,als je het nieuws had gezien dan had je zelfs teweten gekomen dat deze mensen vanuit de moskee gesteunt worden om vooral niet te integreren.
Als wat er in moskeën gepredikt wordt sprekend is voor de opvattingen van 'allochtonen', dan is wat in kerken gepredikt wordt sprekend voor de opvatting van 'autochtonen'. Dit is niet het geval en dus is het vertekenend om 'de allochtonen' opvattingen toe te schrijven die door imams in moskeën wordt verkondigd. Imams zijn geen woordvoerders van een bevolkingsgroep, net zomin als dominees en pastoren woordvoerders zijn van een bevolkingsgroep. Zij zijn vertegenwoordigers van hun geloofsgroep.
Jasper J schreef:Er zal altijd een groote kloof blijven tussen moslims en niet moslims.
En er zal ook altijd een grote kloof blijven tussen christenen en niet-christenen. En tussen hindoes en moslims. En tussen ...

Ja, tussen mensen met verschillende geloofsovertuigingen zullen altijd verschillen in overtuiging zijn. Dat is de kern van geloofsovertuiging.

In Nederland kennen we vrijheid van godsdienst en we moslims zijn dus niet verplicht om hun overtuiging te verloochenen.

Wel valt elke Nederlander onder de Nederlandse wet, maar daarin wordt men niet verplicht een geloof aan te hangen of af te vallen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
MARKET GARDEN
Lid

Bericht door MARKET GARDEN »

dvaupell schreef:Sjongejonge wat weinig historisch besef zeg!

En WIE bepaalt dan eigenlijk de mate van "Hollands" zijn? Wanneer ben je "Hollands". Waar blijkt dat uit? Als je een fiets hebt en haring eet??
Wat een kolder!.
Hollands zijn is een gevoel, dat kan je niet meten

dvaupell schreef:En waarom zou een immigrant überhaupt de ambitie moeten hebben om "Hollander" te worden?? Een immigrant wil gewoon hier wonen en deelnemen aan de maatschappij..
Klopt maar de rest van de inwoners bepaalt of we nog meer immigranten willen opnemen in ons land.
dvaupell schreef:Oh, ja.. Hoe het nu zit weet ik niet, maar enige tijd geleden waren Surinamers (Of mensen van Surinaamse komaf) ook al niet populair omdat ze lui zouden zijn......
Het is natuurlijk niet verboden om lui te zijn, dat moeten ze zelf weten.
Wat is het verschil tussen "Surinamers" en "mensen van Surinaamse komaf" :?
dvaupell schreef:En de Islam ultra conservatief? Er bestaan ultra conservatieve moslims zoals er ultra conservatieve christenen bestaan.
De Islam heeft vele stromingen welke daarvan is modern?
De waarheid komt met de jaren
Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

okke schreef:
Jasper J schreef:In de moskee wordt veel gepredikt tegen het westen en onze samenleving,als je het nieuws had gezien dan had je zelfs teweten gekomen dat deze mensen vanuit de moskee gesteunt worden om vooral niet te integreren.
Als wat er in moskeën gepredikt wordt sprekend is voor de opvattingen van 'allochtonen', dan is wat in kerken gepredikt wordt sprekend voor de opvatting van 'autochtonen'. Dit is niet het geval en dus is het vertekenend om 'de allochtonen' opvattingen toe te schrijven die door imams in moskeën wordt verkondigd. Imams zijn geen woordvoerders van een bevolkingsgroep, net zomin als dominees en pastoren woordvoerders zijn van een bevolkingsgroep. Zij zijn vertegenwoordigers van hun geloofsgroep.
Jasper J schreef:Er zal altijd een groote kloof blijven tussen moslims en niet moslims.
En er zal ook altijd een grote kloof blijven tussen christenen en niet-christenen. En tussen hindoes en moslims. En tussen ...

Ja, tussen mensen met verschillende geloofsovertuigingen zullen altijd verschillen in overtuiging zijn. Dat is de kern van geloofsovertuiging.

In Nederland kennen we vrijheid van godsdienst en we moslims zijn dus niet verplicht om hun overtuiging te verloochenen.

Wel valt elke Nederlander onder de Nederlandse wet, maar daarin wordt men niet verplicht een geloof aan te hangen of af te vallen.
De kloof tussen niet christenen en christenen is veel kleiner dan die tussen moslims en de rest.
Ik zeg niet dat je de islam moet verbieden maar het is al heel veel keer gebleken dat de islam niet valt intepassen in Nederland.
En de islam is verre verre van modern,dat weet ik en dat weet jij ook.
Aude Audenda
okke
Lid

Bericht door okke »

Jasper J schreef:De kloof tussen niet christenen en christenen is veel kleiner dan die tussen moslims en de rest.
Wat bedoel je met 'de rest'?
Ik zeg niet dat je de islam moet verbieden maar het is al heel veel keer gebleken dat de islam niet valt intepassen in Nederland.
Wat bedoel je met 'niet verbieden' en 'niet inpassen'? Is de Islam toegestaan, maar niet hier?
De Islam is de modernste van de drie grote monotheïstische religies. De oorsprong van het Jodendom is de oudste. Het Christendom hangt er tussenin.
Ik vindt religies niet ouderwets of modern; het zijn geloofsstromingen die zingeving biedt aan mensen.

Ik heb publicaties van islamieten gelezen die ik vele vele malen moderner vindt dan de toon van de berichten in deze discussie.

Om tot een betere samenleving te komen, zullen we begrip en respect voor elkaar moeten opbrengen. Ik denk dat we in dialoog moeten blijven over elkaars overtuigingen en respect moeten tonen voor elkaars opvattingen. Ongenuanceerde opmerkingen en generaliserende beschuldigingen zijn hierin uitermate contraproductief en conservatief.

Op welke manier heeft modernheid van (stromingen binnen) de Islam te maken met 'allochtonen', wat volgens mij nog steeds alle Nederlanders zijn die in een ander land geboren zijn of van wie de (groot)ouders in een ander land geboren zijn?
Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

okke schreef:
Jasper J schreef:De kloof tussen niet christenen en christenen is veel kleiner dan die tussen moslims en de rest.
Wat bedoel je met 'de rest'?
Wat bedoel je met 'niet verbieden' en 'niet inpassen'? Is de Islam toegestaan, maar niet hier?
De Islam is de modernste van de drie grote monotheïstische religies. De oorsprong van het Jodendom is de oudste. Het Christendom hangt er tussenin.
Ik vindt religies niet ouderwets of modern; het zijn geloofsstromingen die zingeving biedt aan mensen.

Ik heb publicaties van islamieten gelezen die ik vele vele malen moderner vindt dan de toon van de berichten in deze discussie.

Om tot een betere samenleving te komen, zullen we begrip en respect voor elkaar moeten opbrengen. Ik denk dat we in dialoog moeten blijven over elkaars overtuigingen en respect moeten tonen voor elkaars opvattingen. Ongenuanceerde opmerkingen en generaliserende beschuldigingen zijn hierin uitermate contraproductief en conservatief.

Op welke manier heeft modernheid van (stromingen binnen) de Islam te maken met 'allochtonen', wat volgens mij nog steeds alle Nederlanders zijn die in een ander land geboren zijn of van wie de (groot)ouders in een ander land geboren zijn?
Ben je nou blind okke?
In de islam is er geen gelijkheid tussen man en vrouw om te beginnen,dat is dus niet modern en daar kan ik dus geen respect voor hebben.
Met de rest bedoel ik de overige geloofsgroepen,de overige geloofsgroepen hebben over het algemeen geen problemen met elkaar.
Ik vindt inderdaad dat islam heell moeilijk tot niet samengaan met onze
normen en waarden.

mvg jasper j
Aude Audenda
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

MARKET GARDEN schreef:Hollands zijn is een gevoel, dat kan je niet meten
Dus we verwachten van nieuwe Nederlanders dat ze een "Gevoel" aannemen, een niet meetbare en definieerbare norm ??
Misschien heb ik dat gevoel ook wel niet, moet ik nu het land uit?
Klopt maar de rest van de inwoners bepaalt of we nog meer immigranten willen opnemen in ons land.
Dus pas na 16 miljoen instemmingen mag iemand eigenlijk in ons land komen wonen, of is het gewoon een oproep tot eigenrichting?
Het is natuurlijk niet verboden om lui te zijn, dat moeten ze zelf weten.
Wat is het verschil tussen "Surinamers" en "mensen van Surinaamse komaf"
Een Surinamer is iemand met een Surinaams paspoort, Iemand van Surinaamse komaf heeft Surinaamse voorouders. Volgens mij had je dat zelf ook kunnen bedenken, MG.
De Islam heeft vele stromingen welke daarvan is modern?
Ik stel voor dat je een paar moderne Christelijke stromingen opsomt?

MG, Je stelt mij in elk geval teleur met deze bijdrage. Ik ben beter van je gewend.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

De kloof tussen Christenen en Andere Christenen is al levensgroot. Heb je het proces van het ontstaan van PKN (Protestantse Kerken in Nederland) een beetje gevolgd?
AfbeeldingAfbeelding
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jasper J schreef:In de islam is er geen gelijkheid tussen man en vrouw om te beginnen,dat is dus niet modern en daar kan ik dus geen respect voor hebben.
Wel eens gehoord van de SGP? Een Nederlandse christelijke (reformatorische) partij met twee zetels in de Tweede Kamer. Nog altijd mogen vrouwen geen lid worden van deze partij en zich dus ook niet kandidaat stellen. Zowel in het islamtische geloof als het christenlijke geloof kunnen mensen de vrouw als minder gelijk beschouwen dan de man. Net zoals niet elke christen zo denkt, is dat ook niet bij alle moslims het geval. Het gaat in beide gevallen om de conservatie en streng-religieuse groepen.
Jasper J schreef:Met de rest bedoel ik de overige geloofsgroepen,de overige geloofsgroepen hebben over het algemeen geen problemen met elkaar.
Wat voor geloofsproblemen?
normen en waarden.
Mijn normen en waarden gaan ook absoluut NIET samen met die van jou. Moet iemand van ons zich nu aanpassen? Lijkt mij niet, want het is binnen een democratische samenleving doodnormaal dat normen en waarden binnen bepaalde groepen verschillen. Eén grens mag daarbij niet overtreden worden en dat is de wet.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Jasper J
Lid

Bericht door Jasper J »

KevinP schreef:
Jasper J schreef:In de islam is er geen gelijkheid tussen man en vrouw om te beginnen,dat is dus niet modern en daar kan ik dus geen respect voor hebben.
Wel eens gehoord van de SGP? Een Nederlandse christelijke (reformatorische) partij met twee zetels in de Tweede Kamer. Nog altijd mogen vrouwen geen lid worden van deze partij en zich dus ook niet kandidaat stellen. Zowel in het islamtische geloof als het christenlijke geloof kunnen mensen de vrouw als minder gelijk beschouwen dan de man. Net zoals niet elke christen zo denkt, is dat ook niet bij alle moslims het geval. Het gaat in beide gevallen om de conservatie en streng-religieuse groepen.
Jasper J schreef:Met de rest bedoel ik de overige geloofsgroepen,de overige geloofsgroepen hebben over het algemeen geen problemen met elkaar.
Wat voor geloofsproblemen?
normen en waarden.
Mijn normen en waarden gaan ook absoluut NIET samen met die van jou. Moet ik of jij me nu aanpassen? Lijkt mij niet, want het is binnen een democratische samenleving doodnormaal dat normen en waarden binnen bepaalde groepen verschillen. Eén grens mag daarbij niet overtreden worden en dat is de wet.
Het gaat over de algemeene normen en waarden.
Ik heb ook niet gezegt dat er geen problmen zijn tussen de verschillende geloofsgroepen,maar die tussen christenen zijn veel minder groot dan vergeleken met moslims.
Er zijn natuurlijk ook misstanden in het christelijke geloof zoals de sgp die moeten we intern oplossen.
De islam is een geloof dat hier officieel niet thuis hoort dus deze mensen moeten zich extra aanpassen daar is niks verkeerts mee.

mvg jasperj
Aude Audenda
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jasper J schreef:Het gaat over de algemeene normen en waarden.
Wat zijn "algemene normen en waarden"? Ik weet 100% zeker dat die van jou en mij enorm verschillen.
Jasper J schreef:Ik heb ook niet gezegt dat er geen problmen zijn tussen de verschillende geloofsgroepen,maar die tussen christenen zijn veel minder groot dan vergeleken met moslims.
Voorbeelden? Onderbouwing? Bronnen?
Jasper J schreef:Er zijn natuurlijk ook misstanden in het christelijke geloof zoals de sgp die moeten we intern oplossen.
Jij wilt een dictatuur waarin iedereen exact dezelfde normen en waarden aanhoudt. Laat mensen ook eens in hun waarden, ook al hebben ze andere normen en waarden. Ik vind de standpunten van de SGP t.a.v. vrouwen ook belachelijk, maar zolang ze zich hiermee aan de wet houden respecteer ik hun standpunten.
Jasper J schreef:De islam is een geloof dat hier officieel niet thuis hoort dus deze mensen moeten zich extra aanpassen daar is niks verkeerts mee.
Waaraan moeten ze zich aanpassen? Moeten ze christen worden? Welk geloof hoort hier namelijk wel officieel thuis? Wie bepaalt de norm? Als mensen als jij de norm bepalen, kunnen we de democratie wel opheffen.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
okke
Lid

Bericht door okke »

Jasper J schreef:Ben je nou blind okke?
In de islam is er geen gelijkheid tussen man en vrouw om te beginnen,dat is dus niet modern en daar kan ik dus geen respect voor hebben.
Mannen en vrouwen zijn niet gelijk. Er zijn vrij grote lichamelijke verschillen tussen de twee seksen. Moderne vrije opvattingen willen deze ongelijkheden zoveel mogelijk beperken tot de lichamelijke kenmerken en de twee geslachten verder dezelfde rechten, vrijheden en plichten geven.
Dit wordt door verschillende religieuze en niet-religieuze opvattingen niet zo gevolgd. Binnen het Christendom, de Islam, het Jodendom en andere godsdiensten zijn er stromingen waarin de ongelijkheid meer of minder onderschreven wordt.
De stelling dat in 'de Islam' geen gelijkheid is tussen man en vrouw, is ongenuanceerd, generalistisch en onwaar. Dezelfde stelling gaat ook op voor het Christendom, of voor Nederland.

Ben jij blind, Jasper?
Ik vindt inderdaad dat islam heell moeilijk tot niet samengaan met onze normen en waarden.
De Islam in het algemeen?
MARKET GARDEN
Lid

Bericht door MARKET GARDEN »

Nederlands hervormd, katolieken enz. die zijn redelijk met hun tijd mee gegaan.
Zwaar christelijke stromingen vind je nog op de Veluwe en misschien nog wat gebieden maar dan heb je het gehad.

Bij de Islam zijn er misschien enkele kleine stromingen die modern zijn maar ik zou er geen een weten

Nee 16 miljoen mensen hoeven in individuele gevallen niet in te stemmen met de komst van allochtonen, via de democratie zetten we via onze partijkeuze de grote lijnen in en daarna voert Verdonk :) het uit.
Zo werkt het, vraag me zelfs af of in het geval van een referendum er veel ruimte zou zijn voor een ruimhartiger vluchtelingen/ vreemdelingen beleid.

Met Hollander zijn is een gevoel bedoel ik dat het volgende, Hollander zijn is niet iets wat je buiten je paspoort om kan omschrijven.

Als je achter oranje staat, haring eet, dol bent op windmolens enz. maar toevallig een Zwitsers paspoort hebt wat ben je dan?
Ik bedoel dus wat is een Nederlander, ook daar kunnen we een draad mee vullen.
De waarheid komt met de jaren
Plaats reactie