dvaupell schreef:Nee dus. Iemand die hier komt wonen moet zich gedragen volgens de regels en wetten die hier gelden, PUNT.Jasper J schreef:Iemand die hier komt wonen zou juist de ambitie moeten hebben om Hollander te worden,dit betekent dat je volledig geacepteert word en daar gaat het om.
Je beschermt deze groep veel te veel dvaupell.
De Islam is idd wel consevatief dat komt onder andere doordat deze mensen andere normen en waarden hebben.
Weet niet of je gister het nieuws hebt gezien daar kon je zien dat extremisten steeds meer invloed krijgen op de zogenaamde gematigte moslims.
Je mag van niemand verwachten zijn hele persoonlijkheid te veranderen. Dat kan trouwens ook niet.
Voor wat betreft die acceptatie die je noemt; Natuurlijk moet men zich zo opstellen dat men door de omgeving wordt geaccepteerd, anderzijds moet de omgeving zich wel openstellen voor de nieuwkomer. Beide zal wel te weinig voorkomen, anders hadden we deze discussie niet.
Ik heb de indruk, Jasper, dat je te weinig van de Islam weet om daar enige conclusie uit te trekken. Bovendien houd je geen rekening met de "beleving" van de Islam. Ook onder christenen heb je orthodoxen en vrijzinnigen en alles wat daar tussenin past.
Nuance, Jasper, daar ontbreekt het je enorm aan.
Het nieuws heb ik gisteren niet gezien. Gezien de andere discussies over de media kan ik dat geloof ik niet meer vertrouwen, dus moet ik alternatieve informatiebronnen zoeken. Wat zal ik doen, Jasper?
Ik volg al tijden het debat over de islam dus weet er wel het een en ander van je ziet steeds vaker dat voor de media acties van terroristen afgekeurt worden maar achter de schermen is men het er wel mee eens.
In de moskee wordt veel gepredikt tegen het westen en onze samenleving,als je het nieuws had gezien dan had je zelfs teweten gekomen dat deze mensen vanuit de moskee gesteunt worden om vooral niet te integreren.
De islam radicaliseert in een enorm tempo vooral de jongeren.
Waar je je info moet halen,gha zelf naar dingen op zoek dan zie je de waarheid.
mvg