Koude oorlog 2 ??

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Backfire
Lid

Koude oorlog 2 ??

Bericht door Backfire »

Misschien klinkt het wel dom, maar dit zou zo maar een 2e koude oorlog kunnen worden :

Rusland wil in 2014 voet zetten op Mars

Rusland wil ook mensen op Mars laten landen. Dit kan binnen tien jaar voor ééntiende van de kosten die de VS geschat heeft voor zijn Marsmissie. Dat zegt een topman van de Russische ruimtevaartorganisatie Energia.

"Technisch gezien kunnen we de eerste bemande vlucht naar Mars in 2014 maken. Het gaat ongeveer 11 miljard euro kosten. Dat is veel minder dan de geschatte 110 miljard euro (150 miljard dollar) van het Amerikaanse project", zegt Leonid Gorshkov, hoofd ontwerpdeskundige van Energia, de Russische ruimtevaartonwikkelaars.

Het Russische ruimteschip zal qua design gelijksoortig zijn als de Russische Zvezda module die bij het International Space Station (ISS) hoort, aldus Gorshkov. Het plan is om het 70 ton wegende ruimteschip in de ruimte in elkaar te zetten. De componenten zullen door onbemande Proton schepen erheen gebracht worden.

Het assemblageteam kan aan boord van de ISS wonen in de tijd dat ze het Mars ruimteschip in elkaar zetten. De bemande missie naar Mars bevat een team van vier tot zes kosmonauten, en de totale duur van de missie, inclusief heen en terugreis, zal 18 tot 24 maanden duren. Volgens Russische experts zijn de concrete plannen in 2005 klaar.
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Lomperikken dat het zijn (de grote naties), als ze eens de tijd hadden genomen om samen te werken, we hadden al veel verder gestaan, in de ruimte en op aarde...
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Totaan het ineenvallen van de voormalige Sovjet Unie hadden de Sovjets een voorsprong op het Westen qua ruimtevaart.

Als ze de kans krijgen om die technologie weer uit de mottenballen te halen en er het geld voor is, is het goed mogelijk dat ze sneller en goedkoper op Mars kunnen zijn.

Mattie. :)
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Backfire
Lid

Bericht door Backfire »

sorry, maar me discussie punt is, of er een kans bestaat dat die koude oorlog 2 word :| ?
paulstolk
Lid
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Ik denk dat dit geen 2e koude oorlog wordt. Het heeft voor het grootste deel met economische belangen te maken en volgens mij niet met ideologische tegenstellingen zoals in de Koude Oorlog. Ook al ging de Koude oorlog voor een deel ook over economische tegenstellingen
Mattie
Lid

Bericht door Mattie »

Als er al een nieuwe koude oorlog komt, zal dat zeker niet tussen het Westen de het voormalige Oostblok zijn.
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Jurrie
Moderator
Moderator

Bericht door Jurrie »

Ik geloof niet dat het Rusland van deze tijd de middelen, techniek en de "wilskracht" heeft om ook maar iets levens op Mars neer te zetten.

Maar het is goed voor de mensheid op zich zelf, als de Amerikanen op Mars landen. Maar waar Bush het voor bedoeld is gewoon om opnieuw gekozen te worden..

Jurrie
paulstolk
Lid
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Bush heeft iets teveel naar oude tapes van Kennedy gekeken 8)
Arjen
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Arjen »

bush is gevaarlijk gek en zou opgesloten moeten worden.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
PPL
Lid

Bericht door PPL »

De meningen over Bush zijn genoteerd.
Nu graag terug naar de stelling van Backfire, dank.

Tenzij uiteraard Bush in een steekhoudende argumentatie wordt opgevoerd naar aanleiding van de stelling.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Backfire
Lid

Bericht door Backfire »

ALS er een koude oorlog2 zou komen (ALS!!!)

zou amerika dan genoeg wapens hebben om de hele wereld te vernietigen ??
Willem ter Haar
Lid
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Dat hebben ze ja.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Bjorn
Lid

Bericht door Bjorn »

Backfire schreef: zou amerika dan genoeg wapens hebben om de hele wereld te vernietigen ??
Rusland vast ook wel... :|

Bjorn.
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Nou rusland denk ik niet meer,vroeger wel.Natuurlijk heeft rusland nu ook een groot leger,maar dat van amerika is toch wel het grootste en geadvenceerd leger van de wereld.

Robin
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Robin, als je eens wist wat Rusland nog allemaal liggen had....en dat in open lucht in de slechtst mogelijke omstandigheden! Daar liggen nog vuile bommen, alleen beschermd door een afdakje in de siberische kou...
Plaats reactie