Snappen jullie dat nou!
-
- Lid
Snappen jullie dat nou!
ik word gek van de wetgeving hier in Nederland voor ons verzamelaars is het hier vereselijk moeilijk om te verzamelen.
Maar bijv: coffeeshops en terroristen en kindermisbruikers zijn er wel en daar word bijna niks aangedaan, en in coffeeshops word ook gewoon harddrugs gebruikt wat dus niet mag in NL en waar in sommige coffeeshops gewoon jongeren heen gaan om dat spul te halen. Maar het kan altijd nog gekker een kindermisbruiker die al 3 kinderen heeft misbruikt en is opgepakt en op zijn proces moet wachten maar dat word uitgesteld en mag gewoon bij zijn moeder wonen in de stad waar hij die 3 kinderen heeft misbruikt.
Maar een verzamelaar die een volkomen onklare {om een voorbeeld te geven} garand wil kopen mag dat niet. Oke het zijn wetten en daar moet je je aan houden, maar als een terrorist en een kindermisbruiker gewoon vrij mag rondlopen denk ik nou lekker dan ik heb er goede bedoelingen mee en ik mag dat dus niet hebben maar die terrorist die ons wil vermoorden word gewoon vrijgesproken en een kindermisbruiker die misbruikt gewoon kinderen.
ik zou graag jullie mening horen.
mvg myron
Maar bijv: coffeeshops en terroristen en kindermisbruikers zijn er wel en daar word bijna niks aangedaan, en in coffeeshops word ook gewoon harddrugs gebruikt wat dus niet mag in NL en waar in sommige coffeeshops gewoon jongeren heen gaan om dat spul te halen. Maar het kan altijd nog gekker een kindermisbruiker die al 3 kinderen heeft misbruikt en is opgepakt en op zijn proces moet wachten maar dat word uitgesteld en mag gewoon bij zijn moeder wonen in de stad waar hij die 3 kinderen heeft misbruikt.
Maar een verzamelaar die een volkomen onklare {om een voorbeeld te geven} garand wil kopen mag dat niet. Oke het zijn wetten en daar moet je je aan houden, maar als een terrorist en een kindermisbruiker gewoon vrij mag rondlopen denk ik nou lekker dan ik heb er goede bedoelingen mee en ik mag dat dus niet hebben maar die terrorist die ons wil vermoorden word gewoon vrijgesproken en een kindermisbruiker die misbruikt gewoon kinderen.
mvg myron
Laatst gewijzigd door myron op 16 jun 2006, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Lid
Verhuizen naar België zou ik zeggen. Overigens pleit ik niet om de leeftijdsgrens naar beneden te halen. Je mag pas vanaf 18 een onklaar wapen hebben(binnen de normen).
Dat de wet wat ver gaat vind ik ook, maar is zo goed als niks aan te doen. Tsja, roep je recht op het burgerinitatief, maar of dat iets uit haalt...
Dat de wet wat ver gaat vind ik ook, maar is zo goed als niks aan te doen. Tsja, roep je recht op het burgerinitatief, maar of dat iets uit haalt...
- Motorway
- Lid
Re: Snappen jullie dat nou!
Beste Myron,myron schreef:ik word gek van de wetgeving hier in Nederland voor ons verzamelaars is het hier vereselijk moeilijk om te verzamelen.
mvg myron
Ik ga er van uit dat je een goedwillende verzamelaar bent. En dan is het zwaar vervelend als er allerlei regeltjes zijn die het je erg moeilijk maken. Maaarrr...bekijk het eens zo: wapens zijn gevaarlijk. Niet alleen werkende wapens maar ook wapens die er uit zien als echt. Je zult verbaasd staan van het aantal overvallen en bedreigingen dat gedaan wordt met nep-wapens. Niet iedereen kan het verschil zien maar het effect is wel hetzelfde: mensen schrikken zich de pleuris of het is nog erger. In bijna West-Europa heb je dan ook een zeer strenge wapenwetgeving.
Je argument van 'er zijn ook coffeeshops en kindermisbruikers' snap ik niet helemaal. Het is ook, als je het goed bekijkt ook niet helemaal eerlijk wat je schrijft, want twee keer fout wil niet zeggen 1 keer goed.
Als ik het anders mag zeggen: als iedereen door rood rijdt hoeft jij het ook niet te doen. Ik geef je mee dat er in Nederland heel veel coffeeshops worden gesloten omdat er hard-drugs worden verkocht of omdat ze zich niet aan de andere regels houden. In Nederland is nu eenmaal een beleid ontwikkeld dat coffeeshops mogen en dat werkt blijkbaar zo goed dat vanuit het buitenland wel veel geklaagd wordt erover maar dat datzelfde buitenland eigenlijk hetzelfde wil.
Dan die terroristen. Dat is best wel een probleem, want hoe definieer je dat? Juist, in een wet. Een heleboel mensen hebben daarover nagedacht.
Als iemand niet aan de eisen voldoet, dan kan een rechter alleen maar vrijspreken.
Jammer dan, moet je maar denken, volgende keer beter. Overigens zitten onze top-terroristen (de moordenaars van Pim Fortuyn en Theo van Gogh) wel vast, misschien is dat een vorm van troost. Die Hofstad pubers lopen vanzelf wel eens tegen de lamp.
Moraal van het verhaal: Ja balen, strenge wetten. Maar leg het niet bij anderen neer.
"Auch wenn alle mitmachen - ich nicht!"
De vader van Joachim Fest naar zijn zoon.
- koos24
- Lid
Re: Snappen jullie dat nou!
Ik vind wel dat je alles op een hoop gooit, coffeeshops, kindermisbruik e.d.myron schreef:ik word gek van de wetgeving hier in Nederland voor ons verzamelaars is het hier vereselijk moeilijk om te verzamelen.
Maar bijv: coffeeshops en terroristen en kindermisbruikers zijn er wel en daar word bijna niks aangedaan, en in coffeeshops word ook gewoon harddrugs gebruikt wat dus niet mag in NL
Harddrugs in een coffeeshop?! Hier een eindje verderop zitten 3 coffeeshops en de gemeente trekt direct hun vergunning in als ze
* Minderjarigen binnen hebben
* Verkocht wordt aan Duitsers
* De eigenaar niet aanwezig is tijdens openingstijden
* Bij verkoop of bezit van harddrugs
Van de 7 shops zijn er dus al 4 zo gesloten.
Verder heeft Nederland sinds kort een zeer strenge antiterrorisme wetgeving die de overheid vergaande bevoegheden geeft.
myron schreef:Maar een verzamelaar die een volkomen onklare {om een voorbeeld te geven} garand wil kopen mag dat niet.
Ben niet helemaal op de hoogte van de wapenwet maar ook in Nederland kan je een vergunning krijgen voor onklaar gemaakte wapens.
Als je de kranten volgt dan zie je genoeg gevangenisstraffen voor kindermisbruik en ook terroristen worden vervolgt, denk hierbij aan het proces tegen de "Hofstadgroep"myron schreef:Oke het zijn wetten en daar moet je je aan houden, maar als een terrorist en een kindermisbruiker gewoon vrij mag rondlopen
Als een terrorist wordt vrijgesproken is hij geen terrorist, hij werd dan verdacht (door het OM) van terrorisme maar de rechter dacht daar anders over.myron schreef: denk ik nou lekker dan ik heb er goede bedoelingen mee en ik mag dat dus niet hebben maar die terrorist die ons wil vermoorden word gewoon vrijgesproken
In Nederland bepaalt niet de publieke opinie, de krant of het openbaar ministerie of iemand schuldig is, dat bepaalt een rechtbank.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
- ZEN.45
- Lid
Pionier,
ik zou die jongen niet aanraden om naar Belgiê te verhuizen. In België laat men zelf een veroordeelde terroriste (onder toezicht v/d staatsveiligheid
) lopen. Bovendien heeft men bij ons zopas een nieuwe wapenwet er door gejaagd die er de zaken niet beter op maakt. Als je dan toch verhuist kun je beter wat verder kijken.
Motorway:
Motorway:
Motorway:
Motorway:
Motorway:
ik zou die jongen niet aanraden om naar Belgiê te verhuizen. In België laat men zelf een veroordeelde terroriste (onder toezicht v/d staatsveiligheid

Motorway:
Mijn wapens zijn niet gevaarlijk want ik ben respectabele burger die beseft dat de minste misstap mij mijn kostbare collectie kan kosten !Ik ga er van uit dat je een goedwillende verzamelaar bent. En dan is het zwaar vervelend als er allerlei regeltjes zijn die het je erg moeilijk maken. Maaarrr...bekijk het eens zo: wapens zijn gevaarlijk.
Motorway:
Ik denk dat jij verbaasd zou staan van hoe weinig overvallen dat gedaan worden met nep-wapens ! In België (en de meeste andere West-europese landen) zijn demil-wapens vrij te koop zonder dat dit voor problemen zorgt. Een misdadiger die een overval wil plegen zal meestal wel aan een echt wapen geraken en meestal aan een lagere prijs dan ik voor een legaal wapen moet betalen ! Ik word bovendien liever overvallen door iemand met een nep-wapen dan door iemand met een echt mes.Niet alleen werkende wapens maar ook wapens die er uit zien als echt. Je zult verbaasd staan van het aantal overvallen en bedreigingen dat gedaan wordt met nep-wapens. Niet iedereen kan het verschil zien maar het effect is wel hetzelfde: mensen schrikken zich de pleuris of het is nog erger.
Motorway:
In heel West-Europa heb je heel uitéénlopende wapenwetgevingen, gaande van heel streng tot heel soepel. Probeer jij maar eens een Brit of een Italiaan te overtuigen dar hun strenge wapenwet een gunstig effect heeft op de misdaadcijfers.In bijna (heel) West-Europa heb je dan ook een zeer strenge wapenwetgeving
Motorway:
Bedoel je NA dat ze onschuldige slachtoffers hebben gemaakt ?Die Hofstad pubers lopen vanzelf wel eens tegen de lamp.
Motorway:
W.F. Hermans misschien wel ...Ik heb altijd gelijk.
W.F. Hermans (en Motorway)

-
- Lid
Ik ken de wapenwet wel maar weet je hoe moeilijk het is kijk ik kan het nog niet doen want ik ben niet boven de 18 en als je dat bent is het nog best moeilijk.En naar Belgie verhuizen nee liever niet.
En ja er word veel gedaan om criminelen in de gevangnis te gooien.
Maar als het nou iets gemakkelijker was voor ons dan ben ik blij.
mvg myron
En ja er word veel gedaan om criminelen in de gevangnis te gooien.
Maar als het nou iets gemakkelijker was voor ons dan ben ik blij.
mvg myron
- koos24
- Lid
Wat wil je dan voor samenleving? Iedereen van wie het vermoeden bestaat dat ze mogelijk een misdrijf kunnen gaan begaan arresteren en levenslang opsluiten?!ZEN.45 schreef:
Bedoel je NA dat ze onschuldige slachtoffers hebben gemaakt?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
-
- Lid
nou levenslang niet maar beter voorkomen dan genezen.koos24 schreef:Wat wil je dan voor samenleving? Iedereen van wie het vermoeden bestaat dat ze mogelijk een misdrijf kunnen gaan begaan arresteren en levenslang opsluiten?!ZEN.45 schreef:
Bedoel je NA dat ze onschuldige slachtoffers hebben gemaakt?
en we leven in een democratie dus niet dat ze gelijk zeggen levenslang opsluiten, je moet toch kijken naar wat hij of zij van plan is en aan de hand daar van kan je hem of haar laten vast zitten en hoe vaak komt het voor dat er hier in NL levenslang word gegeven niet zo vaak.
mvg myron
- Motorway
- Lid
Je begrijpt blijkbaar de strekking van mijn betoog niet. Bovendien is niet iedereen een respectabele burger.ZEN.45 schreef:Pionier,
ik zou die jongen niet aanraden om naar Belgiê te verhuizen. In België laat men zelf een veroordeelde terroriste (onder toezicht v/d staatsveiligheid) lopen. Bovendien heeft men bij ons zopas een nieuwe wapenwet er door gejaagd die er de zaken niet beter op maakt. Als je dan toch verhuist kun je beter wat verder kijken.
Motorway:Mijn wapens zijn niet gevaarlijk want ik ben respectabele burger die beseft dat de minste misstap mij mijn kostbare collectie kan kosten !Ik ga er van uit dat je een goedwillende verzamelaar bent. En dan is het zwaar vervelend als er allerlei regeltjes zijn die het je erg moeilijk maken. Maaarrr...bekijk het eens zo: wapens zijn gevaarlijk.
Dat is niet zo. Ik spreek overigens uit ervaring (niet als overvaller) en kan mijn ervaringen laten bevestigen door een aantal roofovervallen die in mijn stad met een klappertjespistool zijn gebeurd.Motorway:Ik denk dat jij verbaasd zou staan van hoe weinig overvallen dat gedaan worden met nep-wapens ! In België (en de meeste andere West-europese landen) zijn demil-wapens vrij te koop zonder dat dit voor problemen zorgt. Een misdadiger die een overval wil plegen zal meestal wel aan een echt wapen geraken en meestal aan een lagere prijs dan ik voor een legaal wapen moet betalen ! Ik word bovendien liever overvallen door iemand met een nep-wapen dan door iemand met een echt mes.Niet alleen werkende wapens maar ook wapens die er uit zien als echt. Je zult verbaasd staan van het aantal overvallen en bedreigingen dat gedaan wordt met nep-wapens. Niet iedereen kan het verschil zien maar het effect is wel hetzelfde: mensen schrikken zich de pleuris of het is nog erger.
QEDMotorway:In heel West-Europa heb je heel uitéénlopende wapenwetgevingen, gaande van heel streng tot heel soepel. Probeer jij maar eens een Brit of een Italiaan te overtuigen dar hun strenge wapenwet een gunstig effect heeft op de misdaadcijfers.In bijna (heel) West-Europa heb je dan ook een zeer strenge wapenwetgeving
In Nederland en Belgie kun je pas opgepakt worden als je iets hebt uitgespookt of daartoe iets hebt voorbereid. Als vervolgens achtereraf blijkt dat het niet wettig en overtuigend bewezen kan worden dan volgt er vrijspraak. Ik raad je aan een leuk boek over strafrecht en strafvordering te kopen en het ook te lezen. Voor de Nederlanders onder ons raad ik Remmelink aan, voor de Belgen de werken van DeClerq of D'Haenens.Motorway:Bedoel je NA dat ze onschuldige slachtoffers hebben gemaakt ?Die Hofstad pubers lopen vanzelf wel eens tegen de lamp.
Motorway:W.F. Hermans misschien wel ...Ik heb altijd gelijk.
W.F. Hermans (en Motorway)
Niet op grond van de argumenten die jij hebt aangevoerd.

- ZEN.45
- Lid
Motorway:
Motorway:
Jij beweert dat heel West-Europa een strenge wapenwetgeving heeft. Ik zeg dat dat er zéér uitéénlopende wetgevingen zijn en dat de verstrenging van de wapenwet in bvb. GB en Italië géén gunstig effect heeft gehad op de misdaad (In GB is sinds '96 het illegaal wapenbezit verdubbelt en is de criminaliteit met 30% toegenomen). Het zal je trouwens verbazen dat het land met (per inwoner) het hoogste wapenbezit in de wereld in West-Europa ligt, nl. Finland.
Motorway:
Motorway:
Wat is de strekking van je betoog dan ? De strekking van mijn betoog is dat het probleem van wapengeweld NIET ligt bij het legale wapenbezit en dat je dus bitter weinig misdaden kan voorkomen met een strenge(re) wapenwet. Het zal je misschien verrassen, maar een misdadiger die overvallen pleegt heeft geen boodschap aan een wapenwet. In België wordt een overvaller niet eens vervolgt voor het illegaal wapenbezit !Je begrijpt blijkbaar de strekking van mijn betoog niet. Bovendien is niet iedereen een respectabele burger.
Motorway:
Ik spreek eveneens uit ervaring, en ik heb de littekens om te bevestigen dat het échte wapens waren. Maar jouw en mijn ervaringen doen weinig ter zake. Bestudeer liever eens de rapporten van mevrouw Bruinsma van het Nederlandse instituut IVA Beleidsonderzoek en Advies (universiteit Tilburg). Of het onderzoek naar geweldsmisdaden in Duitsland in '92 (minder dan 1% met legale wapens).Dat is niet zo. Ik spreek overigens uit ervaring (niet als overvaller) en kan mijn ervaringen laten bevestigen door een aantal roofovervallen die in mijn stad met een klappertjespistool zijn gebeurd.
BS (geen latijnse afkorting)
Motorway:In bijna (heel) West-Europa heb je dan ook een zeer strenge wapenwetgeving
In heel West-Europa heb je heel uitéénlopende wapenwetgevingen, gaande van heel streng tot heel soepel. Probeer jij maar eens een Brit of een Italiaan te overtuigen dar hun strenge wapenwet een gunstig effect heeft op de misdaadcijfers.
QED
Jij beweert dat heel West-Europa een strenge wapenwetgeving heeft. Ik zeg dat dat er zéér uitéénlopende wetgevingen zijn en dat de verstrenging van de wapenwet in bvb. GB en Italië géén gunstig effect heeft gehad op de misdaad (In GB is sinds '96 het illegaal wapenbezit verdubbelt en is de criminaliteit met 30% toegenomen). Het zal je trouwens verbazen dat het land met (per inwoner) het hoogste wapenbezit in de wereld in West-Europa ligt, nl. Finland.
Motorway:
Ik ben mij bewust van de rechtsregels in onze samenleving en de nood daaraan. Wat mij stoort aan jouw uitspraak "Die Hofstad pubers lopen vanzelf wel eens tegen de lamp.", is dat je er vlot overheen gaat dat bij het tegen-de-lamp-lopen ook slachtoffers vallen.In Nederland en Belgie kun je pas opgepakt worden als je iets hebt uitgespookt of daartoe iets hebt voorbereid. Als vervolgens achtereraf blijkt dat het niet wettig en overtuigend bewezen kan worden dan volgt er vrijspraak. Ik raad je aan een leuk boek over strafrecht en strafvordering te kopen en het ook te lezen. Voor de Nederlanders onder ons raad ik Remmelink aan, voor de Belgen de werken van DeClerq of D'Haenens.
Motorway:
Ik voer tenminste argumenten aan in plaats van slogans.Niet op grond van de argumenten die jij hebt aangevoerd
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
-
- Lid
Verwacht aub niet dat het hier anders is! Met wat ik zei bedoelde ik: De wet verandert toch niet in Nederland. Enigste optie is om te verhuizen naar een ander land waar het zonder vergunning gaat. Overigens slaat de nieuwe wet niet op vrije (naar belgische wet) deco wapens.ZEN.45 schreef:Pionier,
ik zou die jongen niet aanraden om naar Belgiê te verhuizen. In België laat men zelf een veroordeelde terroriste (onder toezicht v/d staatsveiligheid) lopen. Bovendien heeft men bij ons zopas een nieuwe wapenwet er door gejaagd die er de zaken niet beter op maakt. Als je dan toch verhuist kun je beter wat verder kijken.
- ZEN.45
- Lid
Pioneer,
Neen, maar de nieuwe wet geeft de Minister van Justitie de bevoegdheid om willekeurig en zonder wetswijziging de classificatie van vrije wapens te wijzigen !Overigens slaat de nieuwe wet niet op vrije (naar belgische wet) deco wapens.
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
- Motorway
- Lid
Lees het dan eens goed door voordat je begint te blaffen. Lees ook eerst het begin van het topic. De topicstarter vroeg zich af waarom hij als goedwillend verzamelaar onder strenge wetgeving viel en waarom -naar zijn mening- andere strafbare feiten onbestraft beleven. de strekking van mijn betoog is dat in nederland er voor een strenge wapenwetgeving is gekozen. Een en ander is ook van toepassing op nep/onklare wapens. Dt is een constatering. Waarom dat zo is kun je in de Memorie van toelichting lezing. ik heb er wel een mening over maar dat is in dit verband niet relevant.ZEN.45 schreef: Motorway:Wat is de strekking van je betoog dan ? De strekking van mijn betoog is dat het probleem van wapengeweld NIET ligt bij het legale wapenbezit en dat je dus bitter weinig misdaden kan voorkomen met een strenge(re) wapenwet. Het zal je misschien verrassen, maar een misdadiger die overvallen pleegt heeft geen boodschap aan een wapenwet. In België wordt een overvaller niet eens vervolgt voor het illegaal wapenbezit !Je begrijpt blijkbaar de strekking van mijn betoog niet. Bovendien is niet iedereen een respectabele burger.
Je haalt hiermee je eigen argument onderuit. Ik had het overigens over nep-wapens en niet over misdrijven gepleegd met 'legale wapens'.Motorway:Ik spreek eveneens uit ervaring, en ik heb de littekens om te bevestigen dat het échte wapens waren. Maar jouw en mijn ervaringen doen weinig ter zake. Bestudeer liever eens de rapporten van mevrouw Bruinsma van het Nederlandse instituut IVA Beleidsonderzoek en Advies (universiteit Tilburg). Of het onderzoek naar geweldsmisdaden in Duitsland in '92 (minder dan 1% met legale wapens).Dat is niet zo. Ik spreek overigens uit ervaring (niet als overvaller) en kan mijn ervaringen laten bevestigen door een aantal roofovervallen die in mijn stad met een klappertjespistool zijn gebeurd.
Ik heb gezegd dat in bijna heel West-Europa er strenge wetten gelden. ik heb hier verder geen consequenties aan verbonden wat jij wel doet. Ik heb ook helemaal niet de bedoeling gehad een discussie op te starten over een verandering van de wapenwetgeving, ik heb een constatering gedaan en die proberen uit te leggen. Leuk van je dat je dit als koeiepoep afdoet. Ik probeer geen punt te maken, ik probeer iets uit te leggen.Motorway:In bijna (heel) West-Europa heb je dan ook een zeer strenge wapenwetgeving
In heel West-Europa heb je heel uitéénlopende wapenwetgevingen, gaande van heel streng tot heel soepel. Probeer jij maar eens een Brit of een Italiaan te overtuigen dar hun strenge wapenwet een gunstig effect heeft op de misdaadcijfers.
QED
BS (geen latijnse afkorting)
Wilk je in het vervolg mijn woorden niet verdraaien en wil je jouw conclusies voor joiuw rekening laten komen en niet voor die van mij?Motorway:Ik ben mij bewust van de rechtsregels in onze samenleving en de nood daaraan. Wat mij stoort aan jouw uitspraak "Die Hofstad pubers lopen vanzelf wel eens tegen de lamp.", is dat je er vlot overheen gaat dat bij het tegen-de-lamp-lopen ook slachtoffers vallen.In Nederland en Belgie kun je pas opgepakt worden als je iets hebt uitgespookt of daartoe iets hebt voorbereid. Als vervolgens achtereraf blijkt dat het niet wettig en overtuigend bewezen kan worden dan volgt er vrijspraak. Ik raad je aan een leuk boek over strafrecht en strafvordering te kopen en het ook te lezen. Voor de Nederlanders onder ons raad ik Remmelink aan, voor de Belgen de werken van DeClerq of D'Haenens.
Dus niet.Motorway:Ik voer tenminste argumenten aan in plaats van slogans.Niet op grond van de argumenten die jij hebt aangevoerd
-
- Lid
- Motorway
- Lid
Van de site van het Ministerie van justitie:
Ja, de regeling is streng. Als mijn kendo-vereniging een demonstratie zwaardgeven wil geven en als er echte zwaarden worden gebruikt dan moet ik verlof bij de politie aanvragen.Waarom is de wetgeving over air-softwapens in Nederland strenger dan in andere Europese Unie (EU) landen?
Het is gebleken dat er in Nederland met wapens, die lijken op echte wapens, vaak misbruik wordt gepleegd. De Nederlandse wetgeving is, om deze reden, hierin strenger dan de andere EU-landen.Hier heeft de wetgever, met instemming van o.a. de Staten- Generaal, er bewust voor gekozen en de internationale verdragen op dit punt laten dit ook toe.
Er wordt niet verwacht dat de wetgeving hierover in de toekomst zal worden gewijzigd.