Snappen jullie dat nou!

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Bart M.
Lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 05 apr 2005, 16:18
Locatie: Sittard

Bericht door Bart M. »

Ik zelf ben in deze maalmolen genaamd "Justitie" gekomen. Hierbij betrof het een namaak P38 en 2 andere nep-pistolen. Ik vond het schandalig hoe de officier van Justitie mij behandelde. Het was een kakelkip die iedereen in de rede viel. Enkele citaten van wat zij tegen mij heeft gezegt toen ik voorgeleid werd in Maastricht:

* Bij binnenkomst. Wij hadden André (een goede vriend van mij en mijn vader) geraadpleegt over het komende gesprek omdat hij deskundig daarin is (advocaat)
Oh ik had advocaat Beckers verwacht? (...) Als je een advocaat raadpleegt zou je er toch wat achter zoeken denkt u niet?
* Tegen mijn vader die het niet eens was met mijn straf.
Ja we kunnen hier wel nog tot 6 uur blijven praten.
Ik kreeg voor de eerste en de laatste keer de Officier voor Justitie voor mij. Wat is dit dan voor opmerking? Nadat wij zelf 3 kwartier te laat naar binnen werden geleid.
Bureau halt is een gepasseert station.
Dus iemand die met opzet voor honderden euro's een telefooncel vernielt is minder crimineel als iemand die vrijwillig 3 nep-wapens inlevert bij de wijkagent?
Als ik kijk naar andere zaken heb ik precies dezelfde straf gegeven.
Ik zei tegen haar: Maar u moet toch naar mijn zaak kijken? Toen noemde ze een voorbeeld van een jongen die opgepakt was omdat hij met een neppistool over straat liep. Is dat vergelijkbaar met mijn zaak? Joost mag het weten.

*Een opmerking van mij: Als ik later dan een vergunning voor een vuurwapen aanvraag. Mag het dan wel? Hierop werd door haar GESCHOKT gereageert. Ik vraag alleen maar hoe ik het dan wel moet doen en vraag naar de weg die volgens de wet juist is.

*Uit het verslag van de wijkagent wat vol met spelfouten stond:
aangetroffen een baretta 92 neppistol, een walter p38 alarmpistool en een mauzer c96 nepvurwapen.

Daar had ingeleverd moeten staan. Hierdoor word het erger gemaakt als het is. Ook sta ik dus nu voor verboden vuurwapenbezit geregistreerd terwijl het volgens het grote boek van Sinterklaas staat dat het niet onder een vuurwapen valt maar een verboden voorwerp gelijkend aan een vuurwapen. Iemand die het nu dus leest als verboden vuurwapenbezit denkt meteen aan echte wapens gebruikt voor een overval of iets dergelijks. Een klappertjespistool valt al onder deze wetgeving en word dus ook op deze manier aangemerkt op je CV. Pas dus maar op waar je mee rondloopt met carnaval kindertjes.

Daarnaast komt ook nog bij dat ik deze dingen kocht op vakantie en toen ik nog een klein kereltje was die niets wist van de wet. Ik heb deze "wapens" dus ook vrijwillig ingelevert bij de politie. Ik raad iedereen aan die ook als eerlijke burger zijn neppistool/klapperpistool wilt in leveren er flink thuis in de garage met een hamer erop te meppen daana ze zo diep mogelijk te begraven in het bos of naar het dichtsbijzijnde kanaal te rijden en ze er zo ver mogelijk in te gooien.

Ik kan dus nu 4 jaar lang moeilijker aan een verklaring voor goed gedrag komen alleen omdat ik die 20 uur taakstraf niet via HALT mocht doen. Wat moet ik dan als ik studeer voor leraar? Je moet iemand de kans geven om een gewone baan te zoeken. Voor bijna elke baan heb je tegenwoordig een verklaring voor goed gedrag nodig. Op zo'n manier dwing je hem bijna onbedoelt in de criminaliteit (geld gelukkig niet voor mij. Ik zit tegen de tijd dat het vervalt nog op school en thuis bij mijn ouders). 20 jaar ingeschreven staan bij het OM vind ik ook een erg zware straf voor eerlijk inleveren.

Respect voor de mensen van Justitie die de echte boeven oppakken maar deze keer proeven van het Nederlandse rechtsysteem heeft mij toch een wel erg bittere nasmaak gegeven die ik niet nog eens hoef te proeven.
Dictators die, like all men.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Als er ergens veel fouten in gemaakt worden dan is het wel in een Proces-Verbaal...
Overigens, zo ongeveer iedereen die rechten gestudeerd heeft is een grote kakelkip ;)

Gelukkig vervalt je dossier als je 18 word... :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
messemaker
Lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 05 okt 2006, 20:05

Bericht door messemaker »

Niet kijken krijg je virus van!!!!
Gebruikersavatar
Leroy
Lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 18 aug 2004, 11:25

Bericht door Leroy »

Nu weten we het wel hoor Messemaker...
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Dodo schreef:Als er ergens veel fouten in gemaakt worden dan is het wel in een Proces-Verbaal...
Overigens, zo ongeveer iedereen die rechten gestudeerd heeft is een grote kakelkip ;)

Gelukkig vervalt je dossier als je 18 word... :)
Ja, je strafblad is weg (als je halt hebt gedaan) maar als er word gevraagd of je met politie/justitie in aanmerking bent gekomen dan moet je dus wel nog steeds 'ja' antwoorden (met alle gevolgen van dien).
Gebruikersavatar
mannerheim
Lid
Berichten: 910
Lid geworden op: 01 jan 2007, 14:54
Locatie: Limburg-Noord

Re: Snappen jullie dat nou!

Bericht door mannerheim »

myron schreef: Maar het kan altijd nog gekker een kindermisbruiker die al 3 kinderen heeft misbruikt en is opgepakt en op zijn proces moet wachten maar dat word uitgesteld en mag gewoon bij zijn moeder wonen in de stad waar hij die 3 kinderen heeft misbruikt.

En ze mogen een plotike partij oprichten.

Net zo erg vind ik de behandeling van TBS'ers, die krijgen allemaal proefverlof en ze ontsnappen aan de lopende band, er is toch al bewezen dat deze mensen niet terrecht kunnen in de maatschappij, waarom worden ze dan niet gewoon vastgehouden?

Maar je vergeet 1 ding: dit is Nederland, het hele volk kan in opstand komen, er kan gebeuren wat je wil, er verandert hier toch nooit iets in het voordeel van het volk, wat een fijn land toch! :?
Audemus Jura Nostra Defendere
I Wish I was in Dixie, Hooray! Hooray!
Oi maamme, Suomi, synnyinmaa!
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Re: Snappen jullie dat nou!

Bericht door Dodo »

mannerheim schreef: Maar je vergeet 1 ding: dit is Nederland, het hele volk kan in opstand komen, er kan gebeuren wat je wil, er verandert hier toch nooit iets in het voordeel van het volk, wat een fijn land toch! :?
Haha, wil je dat het volk in opstand komt? Het laatste waar de Nederlanders op zitten te wachten is een malloot op een kistje die zegt dat we in opstand moeten komen. Maarja, misschien ben je nog aan het dromen. Je bent nog jong, dus je zal een levendige fantasie hebben.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Re: Snappen jullie dat nou!

Bericht door 779 »

Dodo schreef:
mannerheim schreef: Maar je vergeet 1 ding: dit is Nederland, het hele volk kan in opstand komen, er kan gebeuren wat je wil, er verandert hier toch nooit iets in het voordeel van het volk, wat een fijn land toch! :?
Haha, wil je dat het volk in opstand komt? Het laatste waar de Nederlanders op zitten te wachten is een malloot op een kistje die zegt dat we in opstand moeten komen. Maarja, misschien ben je nog aan het dromen. Je bent nog jong, dus je zal een levendige fantasie hebben.
Je moet eens dichterbij kijken: Marijnissen, Halsema en Bos riepen op om in 'opstand' te komen voor meer salaris toen ergens op de Dam tijd terug. Ze riepen bij de verkiezing ook op om niet te stemmen op het asociale beleid van Balkenende 1,2 en 3. Maarja als jij vervelende opmerkingen gaat maken: Blijf ik dat ook doen. Maarja, misschien was jij weer aan het blowen geslagen en heb je je halve herseninhoud verloren. Je bent nog jong, dus je zal wel een lange lijdensweg te gaan hebben.

779
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

En is het niet geweldig Bob, dat ik, mocht ik zoveel geblowd hebben dat ik de halve herseninhoud heb verloren, nog steeds slimmer ben en beter kan lezen? Ik ben daar werkelijk van onder de indruk. Ook mag ik mij gelukkig prijzen, dat jij enkel in de aanval kan op een punt: dat ik, enkele maanden geleden, blowde. Ik heb mazzel, jij hebt gewoon een laag IQ, en dat besef je nog niet, en daar kan ik op aanvallen. :)

Waar mannerheim het over had, was een volksopstand. En in hoeverre het volk in opstand is gekomen nadat Marijnissen, Halsema en Bos aan het schreeuwen waren geslagen, is nog maar de vraag. Een overwinnig van links in de laatste verkiezingen, daar wil ik niet van spreken. Grappig trouwens dat jij dit als een volksopstand ziet, want hiermee erken je een "overwinning" van links. Wat ben je nou man, links of rechts? :mrgreen:
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik ben een CDA'er, dus zit mooi ertussenin. Jij bent gewoon een gast die anderen mag beledigen, maar zodra iemand dat jou aandoet, ga je frontaal terug in de aanval. Misbruikmakend van je moderatorfunctie. Opscheppend dat anderen dommer zijn dan jij? LOL, laat me niet lachen, iemand die niet blowt en een IQ heeft van 75 is nog slimmer dan dat jij bent. Dus lever maar gauw je mod functie in, voordat je weer op je flikker krijgt van meerdere leden.

779
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Bericht door Cas »

779 schreef:Ik ben een CDA'er,
779
Predikt JP Balkenende niet normen en waarde en respect tegenover elkaar ?
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ja inderdaad, maar dat betekent nog niet dat je geen onrecht mag aanpakken. Dodo mag wel een ander beledigen, maar ik niet hem? Lijkt wel of ik bedwongen wordt onder een dictatorschap...

779
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Bericht door Cas »

Nee, niemand mag elkaar beledigen m.i., maar het valt me op dat jij en dodo toch wel opgespannen voet (qua posten) leven. Valt me alleen op dat ik in een paar posts van jouw zijde, commentaar op dodo heb gezien, op een niet echt respectable manier, vandaar....

Ik ken je niet persoonlijk, ga dus ook geen conclusie over je trekken of je in een hokje douwen.

Misschien dat jullie je irritaties niet in de posts kunnen uitvechten maar via pb is ook wat fijner voor de rest voor ons
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Cas schreef:Misschien dat jullie je irritaties niet in de posts kunnen uitvechten maar via pb is ook wat fijner voor de rest voor ons
Fine by me!

779
Gebruikersavatar
Nuts44
Lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 25 dec 2006, 15:53

Bericht door Nuts44 »

Namaak wapens zijn dan wel legaal.
Maar mocht ik echt kwaad willen doen met zo'n ding is een retourtje belgie genoeg :?
Plaats reactie