Welke geweer vinden jullie best?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Lucid schreef:Ik ken geen enkel geweer uit Wo2. Als ik dan toch een geweer moet kiezen, dan kies ik voor de supersoaker.
Lucid's nieuwe aanwinst !

Noot : bemerk ook zijn stijlvolle laarsjes !
Lucid
Lid

Bericht door Lucid »

Dat is geen supersoaker, maar een power blaster. :D
The face of tyranny is always mild at first.
— Racine
Shifty
Lid
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Lucid schreef:
Dat is geen supersoaker, maar een power blaster. :D
Zo , nu je het zegt ..
Aan je gezicht te zien was je daar ook niet echt blij mee :lol:
viny
Lid

Bericht door viny »

Mike.H schreef:Ach Viny nu niet overdrijven de Diemaco valt best wel mee om vast te houden en te schieten

geladen nog geen 4 kilo..

http://nl.wikipedia.org/wiki/Diemaco
het is mij ook maar verteld hoor, ik zei ook al, 10 kilo?? das wel zwaar! jahhh,.. met munitie zei die sergeant :wink:
'War is delightful for those who have not experienced it'
viny
Lid

Bericht door viny »

Mike.H schreef:haha Lucid droogkloot ;)!

ik heb geschoten met een luchtbuks, met de MAG, de Diemaco en met de Glock.

ging met de Glock het beste na een tijdje had ik echt door :)
jij bent wel erg jong om legaal met die wapens te schieten, waar was dat dan??
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Open dag van de Mariniers en met de luchtbuks gewoon een keer met me pa meegeweest naar de schietbaan. Een keer per zoveel weken ga ik eens mee.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Daan S.
Lid

Bericht door Daan S. »

viny schreef:jah het gewicht van die diemaco is inderdaad best zwaar, maar als hij vol met muntie zit kan dat ding best wat wegen!!! en een bepakking van 25 kilo is nog nix, een beetje normale luchtmobiele militair moet met 40 kilo op zen rug lopen, en die helm, dat zijn oefenhelmen zodat je een echte gebruikshelm krijgt het nog erg mee valt, zo is dat ook met de kisten. ik heb het hier ook over de AMO he
Haha wat een onzin, als je er niks van weet zeg dan niks.. Het heeft geen nut om onjuiste informatie te posten. Ik heb nog nooit gehoord van oefenhelmen of oefen-gevechtslaarzen, dit is echt onzin omdat ze tijdens de AMO gewoon de standaard uitrusting dragen omdat ze daarmee moeten leren werken en niet met verzwaarde crap. Ben benieuwd of je hier foto's van hebt, die zou ik dan graag willen zien!

Een Diemaco C7 met gevulde patroonhouder weegt ongeveer 3,8 kilo. Je bent echt een mietje als je gaat zitten zeiken over een paar kilo, je bent tenslotte militair.

Beetje een ballen topic gestart door een freak die teveel spelletjes speelt op de computer. Zoals gezegt, er is geen 'beste wapen'. Elk wapen heeft zijn eigen specialiteit en dat is ook de rede dat bijvoorbeeld CT teams verschillende wapens bij hebben, waarbij elke persoon zijn eigen specialiteit heeft. Heeft te maken met omstandigheden, terrein, bos/bebouwing, enz...

En dan derbij, het blijft een hulpmiddel voor het doden van mensen, daar staan er te weinig bij stil denk ik.
Justin
Lid

Bericht door Justin »

Doe mij de Colt AR-15 maar (is BIJNA hetzelfde als de Diemaco).. Ik heb er nooit mee geschoten, maar m'n vader heeft er een voor de schietsport, ik ben wezen kijken en het is gewoon geweldig ding.. het is ook een 'klein' compact ding en lekker licht :)
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
viny
Lid

Bericht door viny »

Stravers schreef:
viny schreef:jah het gewicht van die diemaco is inderdaad best zwaar, maar als hij vol met muntie zit kan dat ding best wat wegen!!! en een bepakking van 25 kilo is nog nix, een beetje normale luchtmobiele militair moet met 40 kilo op zen rug lopen, en die helm, dat zijn oefenhelmen zodat je een echte gebruikshelm krijgt het nog erg mee valt, zo is dat ook met de kisten. ik heb het hier ook over de AMO he
Haha wat een onzin, als je er niks van weet zeg dan niks.. Het heeft geen nut om onjuiste informatie te posten. Ik heb nog nooit gehoord van oefenhelmen of oefen-gevechtslaarzen, dit is echt onzin omdat ze tijdens de AMO gewoon de standaard uitrusting dragen omdat ze daarmee moeten leren werken en niet met verzwaarde crap. Ben benieuwd of je hier foto's van hebt, die zou ik dan graag willen zien!

Een Diemaco C7 met gevulde patroonhouder weegt ongeveer 3,8 kilo. Je bent echt een mietje als je gaat zitten zeiken over een paar kilo, je bent tenslotte militair.

Beetje een ballen topic gestart door een freak die teveel spelletjes speelt op de computer. Zoals gezegt, er is geen 'beste wapen'. Elk wapen heeft zijn eigen specialiteit en dat is ook de rede dat bijvoorbeeld CT teams verschillende wapens bij hebben, waarbij elke persoon zijn eigen specialiteit heeft. Heeft te maken met omstandigheden, terrein, bos/bebouwing, enz...

En dan derbij, het blijft een hulpmiddel voor het doden van mensen, daar staan er te weinig bij stil denk ik.

Ten eerste: ik vind niet dat je moet zeggen dat dit een 'ballen topic door een freak die teveel spelletjes speelt' is, de persoon die deze vraag stelde vroeg zich gewoon af, dat als de mogelijk voordeed om met een wapen een gevecht in te gaan welke je dan zou kiezen.

Ten tweede vind ik niet dat je enige militaren in opleiding moet gaan afzeiken, het is zwaar om met een geweer rond te lopen, en trouwens er zijn ook oefen diemaco's deze zijn geel en 2 kilo zwaarder, (ik zou nog foto's voor je nemen maar dat mag niet op de kazerne) de helm is een oefenhelm! en is zwaarder dan de egte waarmee je het gevecht in gaat dit geld ook voor de kisten, of je het gelooft of niet, het is waar.

Ook vind ik dat je een militair in opleiding geen mietje moet noemen ze krijgen ondertussen maar een paar uur slaap, als ze dan 'ten velde' gaan, zijn ze de hele dag erg druk bezig (met of zonder nat pak), nou geloof mij je zou het niet erg vinden om dan dat geweer op de kazerne te laten!!
Ellen
Lid
Lid

Bericht door Ellen »

Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

King Leonidas at Thermopylae
Justin
Lid

Bericht door Justin »

Of gewoon de Gatling Gun... effe met 6000 kogels per minuut iets naar de kl()ten schieten...

http://www.youtube.com/watch?v=AElib2BPf-g
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Seyffardt
Lid

Bericht door Seyffardt »

Welk geweer het best is, ligt aan welke eisen eraan gesteld mogen worden. De eisen van een sportschutter, een politieman en een frontsoldaat m.b.t. de keuze van een geweer verschillen als dag en nacht van elkaar. :idea:
GuBA
Lid

Bericht door GuBA »

wat vinden jullie van SVD Dragunov?

http://www.imagineer.co.jp/pc/products/ ... ov_big.jpg
BMP 2 Forever ;)
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

Geen idee, nog niet mee geschoten.