bombardement
-
- Lid
-
- Lid
-
- Lid
De stad historische Dresden had totaal geen strategische betekenis, en werd aan het einde van de oorlog gebombardeerd door een enorme vloot aan Engelse en Amerikaanse bommenwerpers.
Er waren duizenden vluchtelingen geconcentreerd, en Bomber Harris had de bommenwerpers die erheen gingen uitgerust met veel brandbommen, en er werd in het centrum van de stad een enorme vuurstorm gecreerd.
De hele stad werd nagenoeg vernietigd.
Er waren duizenden vluchtelingen geconcentreerd, en Bomber Harris had de bommenwerpers die erheen gingen uitgerust met veel brandbommen, en er werd in het centrum van de stad een enorme vuurstorm gecreerd.
De hele stad werd nagenoeg vernietigd.
Deas Gu Cath
-
- Lid
- Auke
- Beste Avatar 2007/2008
Het Duitse bombardement op Stalingrad op 23 augustus 1942 was het grootste bombardement aan het Oostfront in WOII; 40.000 burgerdoden in een paar dagen tijd en de stad werd vrijwel volledig verwoest. De bombardementen gingen in de daarop volgende maanden nog door. Hevig waren ze dus zeker, maar of deze stad ook het meest gebombardeerd is weet ik niet.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
- Katusha
- Lid
Ja wat is meest. Waar meeste bommen op vielen. Of meeste missies op uit vlogen.
Op Berlijn zou ik niet weten hoe veel vluchten heen gingen. Ik denk dat het rond de 10 makkelijk zijn. Britten Russen Amerikanen. Hamburg kan ook. Op Leningrad zijn flink wat missies uitgevoerd. Op London ook.
Japanse steden. Sommige voor 90% vernietigd (nee geen atoombom confensionele wapens).
Dus ja. Moelijk moelijk
Op Berlijn zou ik niet weten hoe veel vluchten heen gingen. Ik denk dat het rond de 10 makkelijk zijn. Britten Russen Amerikanen. Hamburg kan ook. Op Leningrad zijn flink wat missies uitgevoerd. Op London ook.
Japanse steden. Sommige voor 90% vernietigd (nee geen atoombom confensionele wapens).
Dus ja. Moelijk moelijk
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
-
- Lid
-
- Lid
Londen?
Dresden werd 1 maar gebombardeerd, maar er waren 3 formaties en er waren laagvliegers bij ook(hiermee bedoel ik dat er werd geschoten op het volk vanuit het vliegtuig met de boordmachinegeweren)
Eerst dacht men dat er 300 000 doden waren, dan 40 000 en officieel ligt het dodental op 3000, vele inwoners die er die nacht waren willen dit niet geloven want door de brandbommen werden veel mensen ( dus ook vluchtelingen die daar officieel niet wonen) werden verkoold. Het exacte dodental zal men nooit weten.
(bron : documentaire Dresden)
Dresden werd 1 maar gebombardeerd, maar er waren 3 formaties en er waren laagvliegers bij ook(hiermee bedoel ik dat er werd geschoten op het volk vanuit het vliegtuig met de boordmachinegeweren)
Eerst dacht men dat er 300 000 doden waren, dan 40 000 en officieel ligt het dodental op 3000, vele inwoners die er die nacht waren willen dit niet geloven want door de brandbommen werden veel mensen ( dus ook vluchtelingen die daar officieel niet wonen) werden verkoold. Het exacte dodental zal men nooit weten.
(bron : documentaire Dresden)
Easy up front!