Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
nu.nl schreef:Gewapend
Rechters in de Amerikaanse staat New York mogen voortaan onder hun toga een geladen vuurwapen dragen. Dat heeft een adviescommissie bepaald, nadat een rechter om een onderzoek had gevraagd. Om niet onbeleefd over te komen adviseert de commissie wel het vuurwapen op het lichaam te dragen en verborgen te houden.
Waarom zou een rechter om een onderzoek gevraagd hebben?
Ongelooflijk dat de adviescommissie bepaalt dat een rechter tijdens de uitoefening van zijn functie een vuurwapen mag dragen. Maar ja, ik ben zowiezo al geen voorstander van dat amerikaanse recht op het dragen van wapens.
M'n oom heeft daar een tijdje gewoond. Toen hij bij een bank een nieuwe rekening opende kreeg hij wapen naar keuze...
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
M'n oom heeft daar een tijdje gewoond. Toen hij bij een bank een nieuwe rekening opende kreeg hij wapen naar keuze...
Abnormaal,
Hier krijg je niet eens iets als je een rekening opent volgens mij
Weet je toevallig ook uit wat voor wapens hij mocht kiezen ?
Uhh, ik heb geen verstand van wapens... Dus dat zal ik even moeten na-vragen. Hij heeft overigens geen wapen gekozen.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
Ik weet niet voor een wapen het was. Maar volgens mij oom het had het model van een garand alleen dan helemaal zwart.
johan willaert schreef:
In die bank kreeg je een aankoopbon voor een jachtgeweer voor een winkel die in hetzelfde pand gelegen was...
Johan
Klopt Johan.
nu.nl schreef:Gewapend
Rechters in de Amerikaanse staat New York mogen voortaan onder hun toga een geladen vuurwapen dragen. Dat heeft een adviescommissie bepaald, nadat een rechter om een onderzoek had gevraagd. Om niet onbeleefd over te komen adviseert de commissie wel het vuurwapen op het lichaam te dragen en verborgen te houden.
Waarom zou een rechter om een onderzoek gevraagd hebben?
Misschien een Judge Dreddfan? .
Maar serieus, ik ben wel benieuwd naar de achterliggende reden. Voelen rechters zich bedreigd bij het uitvoeren van hun ambt? Zijn er onlangs schietpartijen in een gerechtsgebouw geweest? Willen ze een soort van standrecht invoeren? Hebben ze "het grondwettelijke recht" om een wapen te dragen dus zullen ze ook dat wapen dragen?
Dit is off topic.
Hier in nederland is een rechter die had een pomp onder z,n toga
Je weet wel,om zijn ...............te pompen.
Rare jongens die rechters.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...