rechters met vuurwapens in de rechtzaal (VS)

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
okke
Lid
Gegeven: 3 keer

rechters met vuurwapens in de rechtzaal (VS)

Bericht door okke »

nu.nl schreef:Gewapend
Rechters in de Amerikaanse staat New York mogen voortaan onder hun toga een geladen vuurwapen dragen. Dat heeft een adviescommissie bepaald, nadat een rechter om een onderzoek had gevraagd. Om niet onbeleefd over te komen adviseert de commissie wel het vuurwapen op het lichaam te dragen en verborgen te houden.
Waarom zou een rechter om een onderzoek gevraagd hebben?

Ongelooflijk dat de adviescommissie bepaalt dat een rechter tijdens de uitoefening van zijn functie een vuurwapen mag dragen. Maar ja, ik ben zowiezo al geen voorstander van dat amerikaanse recht op het dragen van wapens.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Tja het zijn Amerikanen...

M'n oom heeft daar een tijdje gewoond. Toen hij bij een bank een nieuwe rekening opende kreeg hij wapen naar keuze...
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
ness
Lid

Bericht door ness »

Dat is toch te gek coor woorden??? En dan te bedenken dat we zo druk bezig zijn met een ontwapeningsprogramma....Goed voorbeeld hoor, VS :mad:
the_king88
Lid
Contacteer:

Bericht door the_king88 »

Darryl schreef:Tja het zijn Amerikanen...

M'n oom heeft daar een tijdje gewoond. Toen hij bij een bank een nieuwe rekening opende kreeg hij wapen naar keuze...
Abnormaal, :shock:
Hier krijg je niet eens iets als je een rekening opent volgens mij 8)
Weet je toevallig ook uit wat voor wapens hij mocht kiezen ? :P
~~~ Vliegende hollander pamflet dubbel/over?! PB even, misschien heb ik interesse :) ~~~
Katusha
Lid

Bericht door Katusha »

Was ook op, Bowling for Columbine. Krijge je jachtgeweer. En bij de kapper kon je munitie kopen :|
She ne wmerla Ukraina ni slawa ni wolja she Wam Brattja Ukrainci posmihnetsja dolja!!!
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

the_king88 schreef:

Abnormaal, :shock:
Hier krijg je niet eens iets als je een rekening opent volgens mij 8)
Weet je toevallig ook uit wat voor wapens hij mocht kiezen ? :P
Uhh, ik heb geen verstand van wapens... Dus dat zal ik even moeten na-vragen. Hij heeft overigens geen wapen gekozen.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
Eric
Lid

Bericht door Eric »

Als je een garand krijgt ga ik verhuizen de US.
Is de militaria nog een stuk goedkoper ook, en je kan schieten :evil:
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

Ik weet niet voor een wapen het was. Maar volgens mij oom het had het model van een garand alleen dan helemaal zwart. :)
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Michael Moore's bodyguard werd op JFK gearresteerd voor het dragen van een illegaal wapen.... :roll:

Bowling for Columbine is voor Moore een bron van inkomsten... niet meer, niet minder....

In die bank kreeg je een aankoopbon voor een jachtgeweer voor een winkel die in hetzelfde pand gelegen was....

Tot voor kort moest je hier zelfs geen rekening openen om als snotter van 18 een jachtgeweer te kopen....

En de prijzen van wapens en militaria in Europa en de USA??? Vergelijk maar eens...

Johan
29th Let's Go!!!!!
Darryl
Lid

Bericht door Darryl »

johan willaert schreef: In die bank kreeg je een aankoopbon voor een jachtgeweer voor een winkel die in hetzelfde pand gelegen was...

Johan
Klopt Johan. :)
LoD
Lid

Re: rechters met vuurwapens in de rechtzaal (VS)

Bericht door LoD »

okke schreef:
nu.nl schreef:Gewapend
Rechters in de Amerikaanse staat New York mogen voortaan onder hun toga een geladen vuurwapen dragen. Dat heeft een adviescommissie bepaald, nadat een rechter om een onderzoek had gevraagd. Om niet onbeleefd over te komen adviseert de commissie wel het vuurwapen op het lichaam te dragen en verborgen te houden.
Waarom zou een rechter om een onderzoek gevraagd hebben?
Misschien een Judge Dreddfan? :lol: .

Maar serieus, ik ben wel benieuwd naar de achterliggende reden. Voelen rechters zich bedreigd bij het uitvoeren van hun ambt? Zijn er onlangs schietpartijen in een gerechtsgebouw geweest? Willen ze een soort van standrecht invoeren? Hebben ze "het grondwettelijke recht" om een wapen te dragen dus zullen ze ook dat wapen dragen?

Komt op mij iig onwezenlijk over...
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

Panzerschreck :roll:
Deas Gu Cath
THOR
Lid

Bericht door THOR »

Dit is off topic.
Hier in nederland is een rechter die had een pomp onder z,n toga :?
Je weet wel,om zijn ...............te pompen.
Rare jongens die rechters.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Weidman
Lid

Bericht door Weidman »

Niveau daalt, stemming stijgt
koos24
Lid

Bericht door koos24 »

Ik verbaas me er keer op keer weer over :?

Amerikanen schijnen te denken dat je de veiligheid op straat, of in dit geval de rechtzaal, vergroot met het dragen van wapens......................
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Plaats reactie