conflict palastina - israel

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Brianlinden
Lid
Lid

conflict palastina - israel

Bericht door Brianlinden »

Ik moet zeggen ik volg het conflict al een paar jaar nouwlettend en steeds veranderd mijn mening niet dat israel steeds begint. Ja dan zeggen ze weer die bussen die allemaal zijn opgeblazen etc. ,maar die komen meestal na acties van het israelische leger. House demolitions,Moorden,Mishandeling, etc. zijn aan de orde van de dag

ik kan zo wel doorgaan maar dan ben ik uren bezig

ik voeg ff wat plaatjes toe van een situatie in palastina

-niet geschikt voor mensen die niet tegen grove fotos kunnen-

foto1: Eerst houden zij Moh'd Saleh, een Palestijn 23jaar oud. Zo ver is niets verkeerd met de afbeelding!

foto2: Dan spelden zij Moh'd op de vloer omdat hij word verdacht dat hij bommen op zijn lichaam heeft.

foto3: Zij hebben hem op de vloer stil en zij proberen een tweede Palestijn op de scène uit te horen. ze hebben duidelijk controle.

foto4: Die niet genoeg is? OKAY! Nu gaan ze hem uitkleden om zich ervan hij te overtuigen dat hij niet echt enige bommen op zijn lijf heeft. ALS wij kunnen zien hij is bijna naakt op de vloer, (tenminste zij hadden fatsoen om zijn onderbroek aan te houden), duidelijk is te zien dat hij geen verzet pleegt en ongewapend is, er is geen teken van een bom of enig weerstand. Wat zou er dan gebeuren een land als israel die zo pleit voor de mensen rechten Vrijlaten, in de gevangenis zetten.

foto5: Het plaatje spreekt voor zich

Dan denk ik toch echt waar zijn ze mee bezig. ik zeg niet dat ik het palastijnse tereur goed keur maar ik vind wat de israeliers doen veel erger

dit was ff mijn menig reacties kunnen worden geplaats

groet, Brian

(ik denk niet dat dit item word gekickt van deze forum zo wel zou ik het zeer triest vinden) :arrow: :arrow:

edit {Proos} : fotos
Timo
Lid

Bericht door Timo »

Mmmm
ja beetje grof idd ik ben het ook niet eens me dat hele geloof ik ben zelfs merendeels tegen moslims
maar dit tssss
Starting up again
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Het is moeilijk om te zeggen wie het gedaan heeft vind ik. Uiteraard is Israël nogal agressief met het binnenvallen van Palestina, maar zelfs wanneer ze dat een tijdlang niet doen is dat geen garantie tegen nieuwe aanslagen.

Ik vind dat de Palestijnen in 1 woord achterlijk zijn geweest 20 jaar geleden. Ze kregen van Israël de Gaza-strook, een zéér vruchtbaar gebied. Maar wat doen de Pallestijnen met het geld dat ze bezitten? Wapens kopen in plaats van investeren in landbouw en handel......
Met op wraak uitzijnden kan ik weinig compassie tonen.....

En ik heb ook geen medelijden met de israëli's, die zijn al even erg. Bijde partijen maken zich belachelijk voor de rest van de wereld, maar ooit zullen ze dat nog wel eens beseffen denk ik.
Laatst gewijzigd door Peter M op 22 jan 2004, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Gegeven: 13 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Re: conflict palastina - israel

Bericht door Proos »

Brianlinden@leiden schreef:(ik denk niet dat dit item word gekickt van deze forum zo wel zou ik het zeer triest vinden) :arrow: :arrow:
De foto's heb ik in ieder geval direct "gekicked", je waarschuwt de mensen wel voor de foto's, maar die hebben ze dan al gezien en veel kinderen zijn zo nieuwsgierig dat ze geen keus hebben dan te kijken.

Ik heb de rest van je post niet bekeken (druk), maar die plaatjes kunnen echt niet, helaas.

Zie voor meer info de forumregels.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Lord_Vetinari
Lid

Bericht door Lord_Vetinari »

Ik hou m even in de gaten, maar ik zie weinig discussiepunten in de Openingspost....
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
Brianlinden
Lid
Lid

antwerpx schreef: Ze kregen van Israël de Gaza-strook, een zéér vruchtbaar gebied. Maar wat doen de Pallestijnen met het geld dat ze bezitten? Wapens kopen in plaats van investeren in landbouw en handel......
Ja de regering van toen en nu is corrupt teveel eigenbelang vind ik maar het gebied is nooit helemaal vrijgegeven het is altijd onder gezag gebleven van de israelische overheid. De gaza strook is een zeer dichtbevolkt gebied voor de Palestijnen. Er wonen 5000 kolonisten die 42% van het land in bezit hebben/ bezet houden. De rest van het land is voor 1,2 miljoen Palestijnen. Over dit gedeelte hebben zij niet volledig zeggenschap zie je het al voor je het is bijna niet voor te stellen en toch is het zo

tevens staan op de Westelijke Jordaanoever staan tientallen buitenposten die joodse kolonisten daar zonder vergunning hebben neergezet. De meeste bestaan uit slechts een paar caravans. De Israëlische regering heeft toegezegd een deel van de posten te verwijderen, maar heeft daar geen haast(moeite) mee

Daarvoor heeft sharon aangekondigd om alle nederzettingen te ontmantelen:S wat is het nou
Laatst gewijzigd door Brianlinden op 22 jan 2004, 20:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Brianlinden
Lid
Lid

Re: conflict palastina - israel

Proos schreef:
Brianlinden@leiden schreef:(ik denk niet dat dit item word gekickt van deze forum zo wel zou ik het zeer triest vinden) :arrow: :arrow:
De foto's heb ik in ieder geval direct "gekicked", je waarschuwt de mensen wel voor de foto's, maar die hebben ze dan al gezien en veel kinderen zijn zo nieuwsgierig dat ze geen keus hebben dan te kijken.

Ik heb de rest van je post niet bekeken (druk), maar die plaatjes kunnen echt niet, helaas.

Zie voor meer info de forumregels.

Sorry regels niet goed gelezen sorry
180cc
Lid
Lid

Bericht door 180cc »

Jezus, wat een pro-joodse mensen zijn er hier!...juist de Joden liggen aan de problemen van hedendagen...sorry 'correctie' -zionisten,juist hun hebben de media in handen en juist hun promoten De irak oorlog,en jullie hebbeb maar symphatie voor hun,lees Gvd hun bijbel,,dan kan je lezen dat hun rijk moet bestaan van de Sinai tot de Eufraat in Irak,, maar wacht wie vecht die oorlog voor hun.....JA! de amerikanen die hun levens geven voor een Groot pisraelische rijk! en ik zeg ook niet dat de terroristische moslims daar aardige mensjes zijn,maar ik ziet te veel isreal is een goed leuk land,en de joden ook, want jullie zijn gemanipuleerd door de (zion) MEDIA...!
-Hi im high-
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

180cc schreef:Jezus, wat een pro-joodse mensen zijn er hier!...juist de Joden liggen aan de problemen van hedendagen...sorry 'correctie' -zionisten,juist hun hebben de media in handen en juist hun promoten De irak oorlog,en jullie hebbeb maar symphatie voor hun,lees Gvd hun bijbel,,dan kan je lezen dat hun rijk moet bestaan van de Sinai tot de Eufraat in Irak,, maar wacht wie vecht die oorlog voor hun.....JA! de amerikanen die hun levens geven voor een Groot pisraelische rijk! en ik zeg ook niet dat de terroristische moslims daar aardige mensjes zijn,maar ik ziet te veel isreal is een goed leuk land,en de joden ook, want jullie zijn gemanipuleerd door de (zion) MEDIA...!
Er zijn tal van joden en zionisten die zich ook uitspreken t.o.v. het geweld dat hun regering gebruikt. Overigens lees ik hier nergens dat mensen joden leuk vinden of Israel een leuk land vinden. Ik kan verder niet zoveel met je reactie, ik zie er maar weinig argumenten en feiten in te voorschijn komen...
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

180cc schreef:Jezus, wat een pro-joodse mensen zijn er hier!...juist de Joden liggen aan de problemen van hedendagen...sorry 'correctie' -zionisten,juist hun hebben de media in handen en juist hun promoten De irak oorlog,en jullie hebbeb maar symphatie voor hun,lees Gvd hun bijbel,,dan kan je lezen dat hun rijk moet bestaan van de Sinai tot de Eufraat in Irak,, maar wacht wie vecht die oorlog voor hun.....JA! de amerikanen die hun levens geven voor een Groot pisraelische rijk! en ik zeg ook niet dat de terroristische moslims daar aardige mensjes zijn,maar ik ziet te veel isreal is een goed leuk land,en de joden ook, want jullie zijn gemanipuleerd door de (zion) MEDIA...!
Omdat er Israëlieten de beest uithangen in Palestina mag niemand dus sympathie hebben voor gelijk welke jood? Of interpreteer ik dat verkeerd?
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

Jongens, deze ruzie tussen Palestina en Israel duurd al sinds uhmm... de schepping ofzo? Deze ruzie bestond al voordat de eerste ruzie werd uitgevonden.. President Clinton heeft geprobeerd vrede te stichten tussen een paar duizend jaar oude ruzie, maar dat kan gewoon niet. Ik snap niet dat jullie het altijd zo ver weg zoeken. Heb je enig idee wat de KLPD deed bij Nederlandse terreurverdachten of andere mensen die niet willen praten? Juist ja, die mishandel je... ben er geen voorstander maarja, als daarmee duizenden mensen mee worden gered.. EN je moet zeker weten dat diegene ook echt iets heeft misdaan, voordat ik hiermeee weer ruzie krijg...
Arjen
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Eventjes over het vraagstuk palestina:

Ik ben van mening dat wij niet kunnen oordelen over alles wat er gebeurd is; we kunnen wel zien dat er nog steeds geen vrede is daar.

Ik ben stellig van mening dat ieder mens die een bom plaats of een mens vermoord of mishandeld verkeerd zit. Ieder mens aldaar die zoiets doet (behalve uit directe verdediging van een bedrijgende situatie op dat moment) schuldig is aan het voortslepen van dit conflict.

Het lijkt erop dat beide partijen wraak blijven nemen namelijk enzo komt er nooit een oplossing. Op dit moment zijn dan ook beide partijen schuldig en doen beide partijen (of eigenlijk mensen uit beide groepen) gewoon rare dingen; gesteund door hun overheid of niet dan doe je iets verkeerd.

Zo da's mijn mening.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Marcfire
Lid

Bericht door Marcfire »

Ik moest even hard lachen om de post van 180cc.

Je hebt het helemaal begrepen en jouw post geeft exact aan hoe de vork aan de steel zit. Ik vind het een blijk van briljantie als je uit de eerdere posts jouw verhaal hebt kunnen samenstellen. Ik haalde de Pro-joodse en Pro-Isreal sferen er niet zo gemakkelijk uit,m aar goed wie ben ik?
Ioannis
Lid
Lid

Bericht door Ioannis »

Tja...

Simpel gezegd, zijn er twee maffiabendes aan de macht in Israel.
Die van de Israeli's en die van de Palli's.

Iedere toenaderingspoging of voorstel voor een duurzame vrede, wordt deskundig letterlijk me bommen en granaten de lucht in geblazen, omdat ze beiden geen behoefte hebben aan die vrede, omdat ze dan meteen hun macht kwijt raken.

De Palestijnen zaten ook een tijdje in Libanon, totdat het daar een rokende puinhoop was, Daarvoor in Jordanië waar ze ook aan de gang gingen om een burgeroorlog te veroorzaken.

Gewoon een hek er omheen, en vergeten, het hele land, met alles wat er rondloopt.

De Arabische landen houden ook wijselijk de Palli's buiten de deur.
Ze weten donders goed dat de Israeli's dan met die lui opgescheept zitten.

Ik verbaas me er over, waarom er al geen evacuatie van Palli's naar Irak bezig is. Plaats genoeg! Je kan daaraan ook duidelijk zien dat Amerika ook geen zin heeft om het probleem op te lossen.
dvaupell
Lid
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Nou nou nou, wat zijn we genuanceerd zeg. 2 maffiabendes, toe maar!

Iedereen die beweert te weten hoe dit probleem met een enorme historie terug te voeren valt naar een paar eenvoudige stellingen weet (in mijn ogen) niet waar hij/zij over praat.

In het kort : Israël is een souvereine staat die zich met alle middelen die beschikbaar zijn probeert te verdedigen tegen een onzichtbare vijand die (nog steeds) probeert dit land en zijn burgers te vernielen.
De Palestijnen hebben NOG meer problemen. Zij zijn destijds van 'hun' stukje land gestuurd en zijn niet altijd even goed behandeld door de Israeli's. Dientengevolge doet men er alles aan - zonder enig verder doel dan het doden van burgers - om zich te wreken.

Goddank, Arafat is weg. In mijn ogen wat hij de grootste sta-in-de-weg in dit probleem. Ook Sharon heeft bepaald geen schone handen, die moet uiteindelijk dus ook weg. Ik hoop dat onder het -nu eindelijk legitieme- leiderschap van Abbas wat normalere verhoudingen kunnen ontstaan. De eerste tekenen zijn positief. Waarschijnlijk zullen bij volgende verkiezingen, de Iraeli's een andere leider kiezen. Ik kan alleen maar hopen dat het dan ook echt iets wordt met de vrede daar.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Plaats reactie