KevinP schreef:Arjen, ik vind het eigenlijk te gek voor woorden dat ik hier de democratie moet verdedigen t.o.v. de dictatuur.

Abstracte problemen in ideale (en dus niet bestaande) staatsvormen interesseren mij nog minder dan de kontharen van Piet Paulusma. Sorry.Arjen schreef:@ Lucid: Ik vind het bijzonder kwalijk hoe je ervoor kiest om problemen die er zijn te negeren.
Dat is mij al duidelijk als ik naar de wereld kijk. Het gaat in democratieën goed, en in dictaturen slecht.Arjen schreef:Na je opmerking dat het je werkelijk niet zo interesseerd hoe de werkingen van een democratie en van een alleenheerschappij in elkaar zitten
Ik heb je misschien nu al 10 keer gevraagd welke problemen jij dan ervaart, en ik krijg geen antwoord.Arjen schreef:en het je ook niet interesseerd wat een ander lid van die maatschappij waar jij ook deel van uitmaakt er anders over denkt zou het me niet moeten verbazen, maar dat doet het toch.
Nee, daar begon jij over! Ik help je er even aan herinneren:Arjen schreef:Overigens wil ik je er nog eenmaal op wijzen dat ik het verveld vind dat je aanneemt dat ik dingen doe die jij zelf doet...zoals het niet ge"interesseerd zijn in het lot van een ander bijvoorbeeld.
Arjen schreef:Maar jij vindt het niet interessant genoeg om je te verdiepen in de ware problematiek. Jij vindt het belangrijker om bij de groep te horen die het "goed" heeft, zoals een ware democraat.
Welke problematiek ervaar jij? Wat zie jij wat wij niet zien? Noem eens concrete voorbeelden?Arjen schreef:Maar jij vindt het niet interessant genoeg om je te verdiepen in de ware problematiek.
Natuurlijk vind ik het belangrijk wat mensen van mij vinden. Ik zou een hufter zijn als ik geen rekening met de wensen van anderen hield.Arjen schreef:En niet alleen dat, je vindt het ook belangrijker wat de mensen om je heen van je vinden dan wat de waarheid is.
Jij bent het toonbeeld van de selectieve blindheid van de anarchist. Je spelling is pure anarchie (je schrijft zowat alle samenstellingen los, je trekt je niks aan van interpunctieregels, je begrijpt niks van grammatica) en je negeert alle vragen die je niet kan beantwoorden.Arjen schreef:Je bent een toonbeeld van het ego"isme van de democraat en de schijn van openheid en medeleven die ermee gepaard gaat.
Als je mij goed had gelezen, had je gelezen dat ik verwees naar de ontwikkelingshulp die Nederland aan arme landen geeft. Wij geven het meest van de hele wereld! Nu draai je dus de rollen om: ik ben vóór Nederland en jij tegen.Arjen schreef:Misschien is het een leuk idee als je voortaan ook al die verhongerende mensen in Afrika meeneemt in jouw nogal beperkte definitie van "de groep".
Nogmaals. Welke problemen zie jij dan? Welke problemen die de democratie tekenen, wil ik niet zien?Arjen schreef:Je gedraagt je heel anders. Misschien niet tegenover mijn mening persoonlijk, dat zou tegen je problemen ontwijkende mentaliteit indruisen
Sorry hoor, maar wat weet jij nu van economische werkingen? Ik vertrouw meer op de visie van vooraanstaande economomen. Ik heb economen als prof. dr. Heertje nog nooit over de problemen gehoord die jij meent te zien. Afwijkende meningen over economie heb ik wel gelezen in anarchistische tijdschriftjes, waarin krakers (die overigens nog geen twee weken universiteit hebben volgehouden) in hun beroerde spelling beweren dat het kapitalisme mefistofelisch van aard is. Waar halen die anarchisten toch de arrogantie vandaan om te denken dat ze meer verstand hebben van zulke zaken dan de mensen die ervoor gestudeerd hebben?Arjen schreef:Uiteraard is hiervoor een nader onderzoek van bijvoorbeeld de economische werkingen in de wereld nodig. Ik vermoed dat ook deze achtergronden je niet voldoende interesseren om te onderzoeken?
Het lijkt er meer op dat jij er alles aan doet om af te wijken van de mensen in de kroeg. Mensen in de kroeg zijn meestal open genoeg om een ander mening te respecteren, is mijn ervaring. Trouwens, wat heb jij toch met angst? Als ik je andere berichten leest, verklaar je elke afwijkende mening met angst. Jij hebt een reden om bang te zijn. Jij gelooft immers dat je beperkt bent in een democratie: volgens jou kent de democratie "geen goede kanten".Arjen schreef:Of ben je bang dat je mening te zeer af zal wijken van die van de mensen in de kroeg?
Nogmaals. Aan die armoede wordt veel gedaan door democratieën. Alleenheersers zijn verantwoordelijk voor die armoede. En als de Mobutu dood is, staat er wel weer een Kabilla of een andere klootzak op.Arjen schreef:Voor het geval je dit wel aandurft nodig ik je van harte uit om eens wat verder te kijken dan je neus lang is en zo te ontdekken waarom er armoede bestaat in zoveel delen van de wereld
Sorry hoor, maar in de armste Afrikaanse landen is een schurk aan de macht, die wij democraten ook wel eens "dictator" of "alleenheerser" noemen. Of zijn de Mobutu's democraten?Arjen schreef:(die overigens een veel rijker scala aan bodemschatten hebben dan wij) en hoe deze armoede verantwoordelijk is voor de keuze van staatsvorm en manier van behandelen van elkaar.
Een voormalig vluchteling (uit het Congo/Zaïre) in mijn msn-lijst (die ik dit topic heb laten lezen) stelt voor dat je eens een tijdje komt wonen in de staat waaruit hij gevlucht is. Hij ergert zich kapot aan jouw berichten.