Hitlers Ideologie

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Miesjel
Lid

Hitlers Ideologie

Bericht door Miesjel »

Hehe eindelijk is het weer eens aan mij om een vraag te stellen :P

Ik heb een vriend van mij aangeboden hem te helpen met een praktische opdracht, achteraf blijkt dit toch iets moeilijker dan ik had gedacht..

Zijn PO moet over Hitler, en zijn Ideologie gaan;

Hoe zag Hitlers Ideologie eruit??

Ik weet dat er topic's geweest zijn, waarin een groot aantal punten zijn opgesomd, maar ik kan er hier niet 1 meer van terugvinden. Er zullen ook vast wel goede sites zijn denk ik? Maar ook op google krijg ik geen duidelijkheid gevonden. Misschien kunnen jullie mij ff helpen??

Dus nog even voor de duidelijkheid, ik ben opzoek naar een opsomming van hoe hitler de wereld eruit zou willen laten zien.

Alvast bedankt allemaal,

Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

http://www.go2war2.nl/artikel/673 kan je wel wat vinden
paulstolk
Lid
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Op internet zijn citaten uit "mein kampf" te vinden. Lijkt me een goed startpunt om er achter te komen hoe de wereld er volgens Hitler uit zou moeten zien
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ook de bestudering van de kunst uit die tijd kan je inzichten verschaffen!
Ernst-H
Lid

Bericht door Ernst-H »

Paul,

op internet is Mein Kampf ook compleet te vinden. in HTML en in WORD format.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
YPPY
Lid
Contacteer:

Bericht door YPPY »

From the very beginning of his career until his dying day, Adolf Hitler had just two major goals. His primary goal was the forcible acquisition of Lebensraum (living space) for the German people. Secondly, he desired some kind of final reckoning with the Jews.

Komt van: http://www.historyplace.com/worldwar2/t ... ssbach.htm er staat daar ook meer uitleg.
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Thanks alvast allemaal, binnekort komen er een aantal specifiekere deelvragen aan waar jullie ons ook mee mogen helpen :D
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Plaats reactie