ik ben een po over wo2 aan het maken en heb daarbij een paar vragen gekregen. Op een van die vragen kan ik geen antwoord vinden. ik hoop dat iemand me kan helpen.
de vraag is: noem 3 gebeurtenissen die illustreren dat de krijgskansen van duitsland steeds minder worden.
zelf dacht ik als een gebeurtenis misschien aan de slag bij stalingrad maar dat weet ik niet zeker.
iemand die me kan helpen alvast bedankt
krijgskansen van duitsland
- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 18 keer
- Ontvangen: 35 keer
Als het over deze vraag gaat, gewoon in hetzelfde topic antwoorden, zoals ik nu doe.iemand schreef:heejz
ik had net een vraag gesteld voor mijn po die ik moet maken alleen zag ik net dat ik iets fout had gezegt.
het moest zijn: noem 3 gebeurtenissen die laten zien dat de krijgskansen van duitsland afnemen
zo is het denk ik duidelijker, sorry voor de rare vraag net
als iemand het antwoord weet alvast bedankt
Hierboven de knip uit een versaangemaakt (en gewist) topic door "iemand".
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
-
- Lid
Duik de boeken in..........lees wat er in staat...........desnoods enkel de commentaren vij de foto's..........en je vind waarschijnlijk zo een heel stel redenen voor het feit dat de krijgskansen keerden voor duitsland.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
- Proos
- Technisch beheerder
Wat Ernst zegt.
Elke krijgskans zou je wel een PO over kunnen schrijven. Ofwel: het is nogal algemeen. Ook zijn er zeer uiteenlopende. Er zijn zoveel dingen te noemen. Stel dat ik één iets pak:
Bijvoorbeeld de Slag om Engeland. Dan kun je denken aan het lange wachten bij Duinkerken, waardoor Engeland zich kon terugtrekken. Het doelloos bombarderen van Londen in plaats van strategische doelen aan te vallen. Het onderschatten van de spirit (wilskracht) van de Engelse burgerbevolking.... en zelfs bij deze ene slag is veel te veel op te noemen.
Tis veel te algemeen/onduidelijk je vraag.
Elke krijgskans zou je wel een PO over kunnen schrijven. Ofwel: het is nogal algemeen. Ook zijn er zeer uiteenlopende. Er zijn zoveel dingen te noemen. Stel dat ik één iets pak:
Bijvoorbeeld de Slag om Engeland. Dan kun je denken aan het lange wachten bij Duinkerken, waardoor Engeland zich kon terugtrekken. Het doelloos bombarderen van Londen in plaats van strategische doelen aan te vallen. Het onderschatten van de spirit (wilskracht) van de Engelse burgerbevolking.... en zelfs bij deze ene slag is veel te veel op te noemen.
Tis veel te algemeen/onduidelijk je vraag.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
- Proos
- Technisch beheerder
1. De inmenging van Amerika in de oorlog (iets waar Duitsland dus zo direct niets aan kon doen).
2. De aanval op Rusland. Het land was veel te groot, waardoor het Duitse leger te maken kreeg met veel te lange aanvoerlijnen. De ultra-koude winter toen, zorgde ook voor vele doden. Tanks waren ongeschikt voor de blubber daar. Misschien had het leger zich een stukje moeten terugtrekken en na de winter door moeten gaan of een en ander beter moeten coördineren met Japan, zodat de fabrieken (helemaal aan de andere kant van Rusland) uitgeschakeld hadden kunnen worden.
2. De aanval op Rusland. Het land was veel te groot, waardoor het Duitse leger te maken kreeg met veel te lange aanvoerlijnen. De ultra-koude winter toen, zorgde ook voor vele doden. Tanks waren ongeschikt voor de blubber daar. Misschien had het leger zich een stukje moeten terugtrekken en na de winter door moeten gaan of een en ander beter moeten coördineren met Japan, zodat de fabrieken (helemaal aan de andere kant van Rusland) uitgeschakeld hadden kunnen worden.