Waarde van een duitse helm

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Bennie de Høker

Waarde van een duitse helm

Bericht door Bennie de Høker »

Hoi ik ben ook heeel erg geintereseerd in de wo2 maar ik heb dus 2 duitse helmen en iemand anders wil ze van mij overkopen.
Hoeveel moet ik er voor vragen?
p.s. hij is opgegraven dus hij is niet meer in perfecte staat.

Ik wacht op een antwoord

Doei.
Groetjes Bennie.
Gast

Re: Waarde van een duitse helm

Bericht door Gast »

Hoi ik ben ook heeel erg geintereseerd in de wo2 maar ik heb dus 2 duitse helmen en iemand anders wil ze van mij overkopen.
Hoeveel moet ik er voor vragen?

(p.s. hij is opgegraven)

Ik wacht op een antwoord

Doei.
Groetjes Bennie.
Nick
Lid

Bericht door Nick »

Hoi bennie,

Kun je eens foto's plaatsen van de helmen?
Dat is makkelijker met inschatten van de waarde.

Gr Nick
Infanterie: Königin aller Waffen!
snafu
Lid

Bericht door snafu »

Eerst en vooral moet je weten wat voor type helm het is.Meestal zal dit de m35 zijn met revetten ingeschoten als luchtgaten.Je hebt ook nog m40(zonder revetten) en de m42 met scherpe rand.De prijs is respectievelijk met voorgaande volgorde.Dan moet je weten van welke afdeling(heer,ss,kriegsmarine,polizei) dit kun je meestal weten aan de insignes die er op staan.Het al dan niet aanwezig zijn van insignes en in welke staat ze zijn(% van het insigne) is dikwijls één van de grootse factoren van een prijsbepaling.Verder zijn er nog het aantal % van de originele verf en eventueel camoeflage(=meerwaarde).De grootste factor van de prijsbepaling is de staat van de binnenhelm.Als die in mooie staat is heb dikwijls een klein fortuintje in handen.Verder zijn er nog opties die de helm een meerwaarde kunnen geven bv:kinriempje,brommerband,camoeflagenetje.

Om een prijsvoorbeeld te geven.Een m35 helm met mooie verf en een duidelijke insigne(100-75%) van de whermacht,met een mooie binnenhelm en een kinriempje zal de dag van vadaag toch al rond de 500 euro waard zijn!

mvg snafu
Greifkommando!
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Om een prijsvoorbeeld te geven.Een m35 helm met mooie verf en een duidelijke insigne(100-75%) van de whermacht,met een mooie binnenhelm en een kinriempje zal de dag van vadaag toch al rond de 500 euro waard zijn!
Ik denk een heel stuk meer ;) 8) En ligt er ook aan of het Kriegsmarine, Heer of Luftwaffe is.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Polte
Lid

Bericht door Polte »

snafu schreef:Eerst en vooral moet je weten wat voor type helm het is.Meestal zal dit de m35 zijn met revetten ingeschoten als luchtgaten.Je hebt ook nog m40(zonder revetten) en de m42 met scherpe rand.De prijs is respectievelijk met voorgaande volgorde.Dan moet je weten van welke afdeling(heer,ss,kriegsmarine,polizei) dit kun je meestal weten aan de insignes die er op staan.Het al dan niet aanwezig zijn van insignes en in welke staat ze zijn(% van het insigne) is dikwijls één van de grootse factoren van een prijsbepaling.Verder zijn er nog het aantal % van de originele verf en eventueel camoeflage(=meerwaarde).De grootste factor van de prijsbepaling is de staat van de binnenhelm.Als die in mooie staat is heb dikwijls een klein fortuintje in handen.Verder zijn er nog opties die de helm een meerwaarde kunnen geven bv:kinriempje,brommerband,camoeflagenetje.

mvg snafu
Hij zegt dat het een bodemvondst is.. dan maakt het niet veel uit of het een M35, M40 of M42 is..... qua prijs.
Bodemvondst helmen doen het zo rond de 30 euro.. met resten verf wordt het tegen de 50 euro.
Niet veel duszz.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Nick
Lid

Bericht door Nick »

Edgar schreef:
Ik denk een heel stuk meer ;) 8) En ligt er ook aan of het Kriegsmarine, Heer of Luftwaffe is.
En of het Single of Double Decal is :wink:
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

En welk type decal ;)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
snafu
Lid

Bericht door snafu »

Heb dit allemaal in mijn voorbeeldje gezet hé!

Een bodemvondst helm van 30 euro kun je niet meer onderscheiden van een oude kookpot hoor!

kijk maar eens hier wat dat tegenwoordig kost!

http://aboutww2militaria.com/index.html?battlefield.htm
(is natuurlijk wel ook op het internet hé)
Greifkommando!
Polte
Lid

Bericht door Polte »

Ja hé! Ik ga niet uit van een (dure) verkoopsite maar simpelweg van Marktplaats oid.

Ik zelf geef er geen cent voor btw.
Graaf dat liever zelf op.
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Nick
Lid

Bericht door Nick »

Tevens moet je met de bovengenoemde dealer opletten... :roll:
snafu
Lid

Bericht door snafu »

Graaf ze ook liever zelf op al heb ik nog niet het geluk gehad er eentje te vinden.Enerzijds vind ik het goed dat de prijs van de duitse helms de prijs in gaat(want ik heb er reeds drie in mijn bezit) en anderzijds niet want ik zou er graag nog enkele andere exemplaren aanschaffen.
Greifkommando!
Plaats reactie