Het gevoel op straat.. (Uit: Actueel/Neo Nazi's)

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Seyffardt schreef: Yassine ging de straat op om te kijken of ze dat echt zijn
En wie is Yassine?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

haha jemig.. zeggen allemaal dingen over anderen en discrimineren doen we niet hoor.. geweldig dit
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Harro schreef:
Seyffardt schreef: Yassine ging de straat op om te kijken of ze dat echt zijn
En wie is Yassine?
Yassine Zahraoui van het online jongerenmagazine spunk.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Heb je een link naar zijn "onderzoek"?

Ach, gevonden
Laatst gewijzigd door Harro op 11 okt 2006, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Harro schreef:Heb je een link naar zijn "onderzoek"?
http://www.spunk.nl/articles/view_artic ... 0124182749
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dus wat hij heeft gedaan is net zolang Marokkaanse jongeren interviewen tot hij een handjevol negatieve reacties heeft gevonden van jongeren in een leeftijd waarin stoer doen de norm is. Sorry hoor Seyffardt, maar het zegt mij helemaal niets die paar meningen. Als je mijn Marokkaanse leerlingen zoiets vraagt zit er ook we eentje tussen die zoiets zegt. Maar gelukkig heb je weer koren op de molen voor het polariseren van onze samenleving. Want waarom zou je werken aan oplossingen als het zo leuk is om de problemen te vergroten.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Nee, jou zegt het natuurlijk niets. Ik wil niet zeggen dat het 100%representatief is voor alle allochtonen, maar het is niet slim om voor dit soort uitlatingen de kop in het zand te steken en te doen alsof er niks aan de hand is. Bedenk wel dat het geen journalistiek onderzoek is, maar een stukje inside information van de ene Marokkaan aan de andere. Stoer doe je tegen gelikte verslaggevers van Netwerk of Nova. Je hart luchten doe je tegenover je gelijke.

Wij Nederlanders worden immers altijd afgeschilderd door anderen als rascistisch, discriminerend, stigmatiserend etc. en wat doet men zelf?
De Turken en de Surinamers komen er hier en daar nog slechter af dan wij kaaskoppen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Onzin, als Marokkaanse jongeren ergens stoer doen dan is het wel onderling. Ik merk dat je totaal geen feeling hebt met dagelijkse omgangsvormen en gedrag van een groep jongeren die ik dagelijks als mijn leerlingen zie. De Turke en de Marokkaanse puber noemen de Nederlandse puber "kaas", de Nederlandse, de Turkse en de Surinaamse puber noemt de Marokkaanse puber "schapie", de Nederlandse en de Marokkaanse puber noemen de Surinaamse puber "aap". Daar fietst nog een Somalische puber tussendoor. Alle andere pubers noemen hem "Hirshi Ali". Beledigen via vooroordelen is een sport voor ze. Ondertussen zijn ze dikke vrienden. Zo zijn pubers. Dat dit gedrag doorklinkt in hun klachten over discriminatie zegt niets.

En dat het niet 100 procent representatief is voor alle allochtonen, dank je de koekoek. Wat een handvol Marokkaanse pubers zegt (hoeveel zijn er totaal naar hun mening gevraagd?) zegt niets over de mening van alle Marokkaanse jongeren, niet over de mening van Marokkanen in alle leeftijdsgroepen en al helemaal niet over alle allochtonen.

Dit neemt niet weg dat het waar is dat allochtonen elkaar en autochtonen net zo hard discrimineren als wij hun. Vraag is echter in hoeverre dit bij hun voortkomt uit pure frustratie over hun sociale maatschappelijke positie en wat de oplossing kan zijn voor die problemen. Maar denken in oplossingen doet vrijwel niemand op dit forum, tenzij die oplossing neerkomt op schending van de mensenrechten van iedere allochtone Nederlander die ze niet bevalt omdat "zij" niet deugen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Harro schreef:Onzin, als Marokkaanse jongeren ergens stoer doen dan is het wel onderling. Ik merk dat je totaal geen feeling hebt met dagelijkse omgangsvormen en gedrag van een groep jongeren die ik dagelijks als mijn leerlingen zie. De Turke en de Marokkaanse puber noemen de Nederlandse puber "kaas", de Nederlandse, de Turkse en de Surinaamse puber noemt de Marokkaanse puber "schapie", de Nederlandse en de Marokkaanse puber noemen de Surinaamse puber "aap". Daar fietst nog een Somalische puber tussendoor. Alle andere pubers noemen hem "Hirshi Ali". Beledigen via vooroordelen is een sport voor ze. Ondertussen zijn ze dikke vrienden. Zo zijn pubers. Dat dit gedrag doorklinkt in hun klachten over discriminatie zegt niets.

En dat het niet 100 procent representatief is voor alle allochtonen, dank je de koekoek. Wat een handvol Marokkaanse pubers zegt (hoeveel zijn er totaal naar hun mening gevraagd?) zegt niets over de mening van alle Marokkaanse jongeren, niet over de mening van Marokkanen in alle leeftijdsgroepen en al helemaal niet over alle allochtonen.

Dit neemt niet weg dat het waar is dat allochtonen elkaar en autochtonen net zo hard discrimineren als wij hun. Vraag is echter in hoeverre dit bij hun voortkomt uit pure frustratie over hun sociale maatschappelijke positie en wat de oplossing kan zijn voor die problemen. Maar denken in oplossingen doet vrijwel niemand op dit forum, tenzij die oplossing neerkomt op schending van de mensenrechten van iedere allochtone Nederlander die ze niet bevalt omdat "zij" niet deugen.
Denk je dat nou echt?

en ik vind het wel een beetje raar dat je het nu goedpraat dat zij discrimineren en als wij eens discrimineren dan zal je het geweten hebben hoor.. beetje raar niet?

altijd vinden ze zichzelf zo zielig; ja we worden gediscrimineerd. en ondertussen anderen discrimineren en zelf vinden dat je het niet doet, nou sorry maar dat valt bij mij nogal verkeerd.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Goed zo Mike, altijd blijven polariseren. Zijn er ook dagen dat je niet in "wij" en "zij" termen denkt? Denk je weleens in oplossingen?

Overigens, denk ik dat echt? Nee, ik denk het niet: ik weet het. Het zijn namelijk mijn leerlingen die ik beschrijf.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Ja, maar je kan niet jouw klas als voorbeeld voor de gehele maatschappij nemen en in het Westen is het echt wel anders als hier dat weet ik ook.

En ik denk in oplossingen, maar oplossingen komen van 2 kanten en niet van maar 1 kant. En er zijn geen dagen dat ik niet zo denk, nee. Maar daar kan me je niet op afrekenen, want je weet gewoon niet hoe het hier is :)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Wat voor oplossingen heb je zoal in gedachten? Mijn indruk als ik zo op dit forum rondkijk is dat het ook niet van "onze" kant komt namelijk.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Harro schreef:Wat voor oplossingen heb je zoal in gedachten? Mijn indruk als ik zo op dit forum rondkijk is dat het ook niet van "onze" kant komt namelijk.
Wel van de andere kant dan?..

nou zoals de levensbeschouwelijke vorming lessen van ons, daar zitten maar 2 moslims bij en daar praten we gewoon heel normaal over dingen als allochtonenhaat enzovoorts en die mensen zijn dan ook heel eerlijk dat ze zich soms echt schamen voor dat ze allochtoon zijn maar dat ze wel snappen hoe er gedacht word door 'ons'. maar een beter idee zou zijn als dit in grotere groepen zou gebeuren en dat dan zo iedereen meer van elkaar zou begrijpen..

en ten tweede ze moeten eens ophouden met dat 'gangstertje' spelen daar word iedereen bij ons ook zo ziek van. maar dat terzijde.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

En jullie, schamen jullie je weleens dat jullie autochtoon zijn?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

en ten tweede ze moeten eens ophouden met dat 'gangstertje' spelen daar word iedereen bij ons ook zo ziek van. maar dat terzijde.
Dat doen blanken even hard hoor...
Ik heb er geen kracht meer voor
Gesloten