Het gevoel op straat.. (Uit: Actueel/Neo Nazi's)

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Harro schreef:
Harro schreef:En jullie, schamen jullie je weleens dat jullie autochtoon zijn?
Ja, soms wel ..... vooral als ik zie hoe wij generaliseren en hele groepen over dezelfde kam scheren omwille van de onrespectvolle handelingen van kleinere groepejes of zelfs individuen.
En daarnaast ons geweten gaan sussen door te zeggen "zij doen het ook". :roll:

Btw, kunnen we deze posts en posts van hetzelfde kaliber niet onderbrengen in een gezamenlijke post met als titel "Dingen en uitspraken waarvan m'n maag gaat keren." ?
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Het betreft volgens mij een groot misverstand tussen Mike.H en Harro.
Einde aan deze discussie en terug naar het onderwerp anders moet ik gaan ingrijpen.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

PB ;)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ah! Uit je pb lees ik waar het misgaat. Dank voor de uitleg Mike. Je woordkeuze was wat ongelukkig waardoor ik iets anders in je berichten las dan wat je bedoelde. Dat ik dacht dat je racistischer bent dan je zelf denkt dat neem ik hierbij absoluut terug! :)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Harro schreef:Ah! Uit je pb lees ik waar het misgaat. Dank voor de uitleg Mike. Je woordkeuze was wat ongelukkig waardoor ik iets anders in je berichten las dan wat je bedoelde. Dat ik dacht dat je racistischer bent dan je zelf denkt dat neem ik hierbij absoluut terug! :)
Ja idd als ik het zo terug lees dan denk ik ook; 'een woordje hier of daar erbij maakt het duidelijker' maar laten we dit maar als verleden tijd beschouwen :)

Mvg :)
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Harro schreef:En jullie, schamen jullie je weleens dat jullie autochtoon zijn?
Ik schaam mij er regelmatig voor dat ik Nederlander ben, ja, maar niet om de redenen die voor jou voor de hand liggen.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Seyffardt schreef:
Harro schreef:En jullie, schamen jullie je weleens dat jullie autochtoon zijn?
Ik schaam mij er regelmatig voor dat ik Nederlander ben, ja, maar niet om de redenen die voor jou voor de hand liggen.
... Dit voegt niet veel toe, Seyffardt.
Of het is niet relevant voor dit topic, of de informatie is incompleet. In dat laatste geval is het nodig om aan te geven waarom je je dan wel schaamt.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Laat ik ter illustratie een voorbeeld geven:

onlangs bezochten een paar buitenlandse kennissen van mij ons land. Onwetend als zij waren, wilden zij bij avond een klein rondwandelingetje maken in de binnenstad van Rotterdam. Ze vertelden mij dat ze zich een ongeluk geschrokken waren van allerlei groepen crapuul van allochtone origine die voorbijgangers het leven zuur maakten en vroegen zich af waarom wij dat zo maar laten gebeuren.

Op zo'n moment schaam ik mij, ja. :oops:
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ik schaam mij dood na de uitzending van Netwerk van afgelopen dinsdag waaruit blijkt dat Nederland de mensenrechten grof schendt bij het uitzetten van asielzoekers, zelfs die van kinderen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Ik ben het met je eens dat die hele asielzoekersprocedure van begin tot eind niet deugt. Het feit dat je mensen in een kamp dondert en ze soms wel 5 jaar lang aan het lijntje houdt om ze vervolgens uit te procederen, zodat ze in de illegaliteit terechtkomen is mensonterend.

Mensen die échte vluchtelingen zijn zouden hier onder bepaalde voorwaarden moeten kunnen blijven. Maar massa's Joegoslaven (om maar eens wat te noemen) die hier destijds binnenkwamen, toen hun land in oorlog was, zitten hier nog steeds en daar kraait geen haan meer naar.
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

Harro schreef:
Harro schreef:En jullie, schamen jullie je weleens dat jullie autochtoon zijn?
Nee, simpelweg omdat ik weet (althans meen te weten) hoe hard er gewerkt is om dit land te krijgen zoals het is, en als ikdan naar andere landen kijk vind ik dat wij het met onze rechten en plichten het zo slecht nog niet doen. En ik hoop dat ik er ook aan mag bij dragen om het nog beter te maken, of in ieder geval het zo te houden als het is.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Zit jij ook naar Netwerk te kijken op dit moment? Ik schaam mij echt helemaal kapot. Martelpraktijken en corruptie bij de Nederlandse marechausee en de IND om maar zoveel mogelijk vreemdelingen uit te zetten.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Ik heb de uitzending gezien. Triest dat Marechaussee en IND het vuile werk moeten opknappen dat door incompetente politici veroorzaakt is. Over de gebruikte methoden kan je eindeloos discussiëren, al verdienen die, zachtjes uitgedrukt, nou niet bepaald een schoonheidsprijs. Maar wat is dan het alternatief? Deze meneer uit Somalie breekt de boel af en schopt, slaat, bijt en spuugt om zich heen, dus we zetten hem dan maar niet uit? Da's dus ook geen oplossing.
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Harro schreef:Zit jij ook naar Netwerk te kijken op dit moment? Ik schaam mij echt helemaal kapot. Martelpraktijken en corruptie bij de Nederlandse marechausee en de IND om maar zoveel mogelijk vreemdelingen uit te zetten.
Ik weet dat je klaar met me bent maar toch een reactie voor de mede forumleden.
Wat is een alternatief voor dit uitzettingsbeleid? Zeg je A (een vluchteling moet terug) moet je ook B zeggen en de uitzetting uitvoeren.
Wat voor beleid een overheid ook heeft, zacht, hard of er tussen in, concequent uitvoeren is een basisvoorwaarde om serieus genomen te worden.
Harro schreef:En jullie, schamen jullie je weleens dat jullie autochtoon zijn?
Ja, als ik op vakantie in Turkije van mensen hoor dat de de hele week bij de Mac eten omdat de lokale spijzen er zo raar uitzien.
Of tijdens kanoen in de Ardennen waar een cafe eigenaar verteld dat Hollandse gasten zijn glazen stelen en wel zoveel dat hij een statiegeld systeem moest invoeren en dan heb ik het nog niet over de campingasten die een complete voorraad balletjes gehakt in jus, aardappels, spinazie en hagelslag door Europa slepen om maar vooral niet in aanraking te hoeven komen met plaatselijke winkeliers, restaurants e.d. :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Wat is een alternatief voor dit uitzettingsbeleid? Zeg je A (een vluchteling moet terug) moet je ook B zeggen en de uitzetting uitvoeren.
Inderdaad, maar je kan ook mensen uitzetten zonder de rechten van de mens te overtreden.
Ik heb er geen kracht meer voor
Gesloten