Nasleep 2e WO

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
B'Elanna
Lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 22 feb 2002, 17:03
Locatie: Castricum

Bericht door B'Elanna »

ja, daar moet ik ook echt een keer heen, met mijn eigen ogen zien waar ik zoveel over gelezen heb.

Er was weer een nieuw boek over het leven in Aushwitz uit, "Een liefde in Auschwitz" van Tilo Thielke, een duitser, waar gebeurd verhaal over een man, politiek gevangene en vrouw, joodse, die verliefd worden en ontsnappen, waarna ze het contact verliezen en pas heel veel jaren later erachter komen dat ze beide nog in leven zijn. Ik vond 'm heel goed, veel feiten, niet alleen maar geromantiseerde dingen, en verwijzingen naar Anus Mundi van Wieslaw Kielar!

Ik ga nu genieten van de regen, iets waar ik dus ook nog van kan genieten! Al maak ik me ook ernstig zorgen om het milieu, maar laat ik daar maar gauw over ophouden!

je kunt de rivier niet duwen...
Niets bestaat dat niet iets anders aanraakt
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Goh, alweer een boek wat ik niet gelezen heb. Je ligt wel anderhalve kilometer voor inmiddels. Zet ik dan op m'n lijstje, samen met dat andere boek (eerder in deze thread).

Geniet ze, ik ga zo de hond water geven. Pardon, uitlaten bedoel ik eigenlijk. 'k spreek je nog wel.

Die quote houden we erin!

Krijg je er eentje terug:

People are just about as happy as they make up their mind to be
~Abraham Lincoln
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie