Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hoe kan ik het best mijn helmen beschermen? ik bedoel dat ze niet verkleuren of roesten?
En wat doe ik met mijn binnenwerk, ik heb een britse helm en deze is vanbinnen aan het verharden, en het zou een zonde zijn dat deze stuk zou gaan
Bodemvondsten behandel ik altijd met olijfolie.
Maar mijn ervaring is als je leer met olijfolie behandeld het na een tijdje toch hard word, iemand tips misschien?
Eine Lichtung im Walde
wo die Sonne scheint
Eingeschlossen durch Bäume
sind wir gefangen
in dieser Lichtung Gottes...
Polte schreef:Bodemvondsten behandel ik altijd met olijfolie.
Maar mijn ervaring is als je leer met olijfolie behandeld het na een tijdje toch hard word, iemand tips misschien?
Ik heb ook olijfolie gebruikt voor mijn munt uit 1785, hiermee haal je het vuil weg (mbv. een tandenstoker) en het laat een beschermlaagje achter idd..
hetgeen ik met al mijn materiaal uit leder doe(dus binnenwerk van helms,riemen,kogeltassen,etc..) is een leervoedend middel gebruiken hetgeen men op de lederen salons smeert om het leder dus te behouden van verkleuren,verharden en afbrokkelen en laat ook nog eens een frisse en mooie glans achter met beschermlaag.
mvg
je moet als je wil dat ergens de verf niet vanaf gaat (verveld door ouderdom) er boenwas opsmeren en een paar dage laten intrekken werkt perfect verf blijft erop enz!!! groeten