geschiedenis

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
soldier
Lid

geschiedenis

Bericht door soldier »

hallo
mijn leerkracht van geschiedenis was te weten gekomen dat ik wo2 verzamel
:) en nu vroeg hij me om materiaal voor bij de les mee te nemen als documentatie :)
zou ik dit wel doen ?? wat vinden jullie van het voorstel van mijn leekracht gechiedenis??(de meeste dingen die ik heb zijn geen!! replica)
groeten
i love world war 2
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Ik zou het doen (en heb het in mijn schooltijd verschillende keren gedaan) maar pas nadat er er strikte afspraken zijn gemaakt....

Het kan niet de bedoeling zijn dat iedereen zomaar je (dure en waardevolle) items bepotelt. Stel je maar voor dat iemend je originele SS-helm op het hoofd zet of'm laat vallen...

Neem alleen originele items mee waarover je iets zinnigs kunt vertellen... Foto's uit de tijd die verwijzen naar het getoonde item zijn ook altijd interessant.

Ik maakte altijd een display en vertelde een verhaal bij elk item...Pas daarna konden degenen die het wilden de items individueel en onder supervisie bekijken...

Vraag ook naar de houding van de school inzake swastika's of andere emblemen (als je die al hebt...)

Johan
29th Let's Go!!!!!
rik3445
Lid

Bericht door rik3445 »

Ik zou het ook doen, mijn leraar geschiedenis heeft al grootste hobby wo1 maar ook wo2 en hij vond het leuk dat ik het meenaam.
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
dwayne
Lid

Re: geschiedenis

Bericht door dwayne »

soldier schreef:hallo
mijn leerkracht van geschiedenis was te weten gekomen dat ik wo2 verzamel
:) en nu vroeg hij me om materiaal voor bij de les mee te nemen als documentatie :)
zou ik dit wel doen ?? wat vinden jullie van het voorstel van mijn leekracht gechiedenis??(de meeste dingen die ik heb zijn geen!! replica)
groeten
Ga ik ook doen binnenkort :)
Mijn leraar heeft wel een tijdje werkende wapens verzameld :)
soldier
Lid

Bericht door soldier »

ok bedankt voor jullie opmerkingen
ik zal het ook gaan doen voor geschiedenis (goed idee van die display met verhaal) :)
maar ik ga natuurlijk oppassen met mijn orginele stukken (duitse m35 helm enz) :)
groeten
i love world war 2
ZEN.45
Lid

Bericht door ZEN.45 »

Je maakt best ook op voorhand de nodige afspraken met leerkracht en/of directie voor het veilig opbergen van je spullen voor en na de les in kwestie.

Succes.
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
g-1reaper
Lid

Bericht door g-1reaper »

zou gewoon moeten kunnen lijkt me, maar zou wel even nadenken wat je meeneemt.
ik weet nog goed dat een klasgenootje toentertijd hetzelfde bedacht had, maar toen hij met een koffer vol nazi spul aan kwam, heeft hij daarna geen leuke schooltijd meer gehad!
messemaker
Lid

Bericht door messemaker »

Had geen haken kruis megenomen
Jorge_Eazy

Bericht door Jorge_Eazy »

tuurlijk doen gewoon
dwayne
Lid

Bericht door dwayne »

Haha, mijn leraar heeft werkende wapens verzameld, en nu wil hij dat ik mijn enfield mee neem. :P

Spelfouten aangepast, Michel.
Plaats reactie