Hakenkruizen, erger je daar ook aan?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Bericht door Cas »

Probeer maar eens een duits boek te pakken te krijgen waar de letter SS duidelijk in de titel staan, daar worden ze tegenwoordig Eliteeinheit (kan ook mis zitten) genoemd
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Gebruikersavatar
Robert-Jan
Lid
Lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 okt 2005, 19:32
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

Ik erger me er niet aan, het zijn dan toch van die hardcore-meelopers..
Die roepen dat Hitler hun vader is..


Zijn gewoon zielige lui.
Een echte neo zou zoiets nooit doen.
Die zijn tegen afval op straat en werkloosheid.
Gelukkig zijn er daar maar weinig van.
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Gebruikersavatar
Bart M.
Lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 05 apr 2005, 16:18
Locatie: Sittard

Bericht door Bart M. »

Het geheel verbieden van hakenkruizen vind ik de reinste flauwekul. Duitsland wil hiermee alleen maar proberen te bevestigen dat ze "echt wel verandert zijn en wij niets meer met nazi's te maken hebben". Hoe moet het dan met museums? Daar hangen toch ook swastika's in het openbaar? En ook bij boedhistische feesten zouden deze mensen dan hun godsdienstsymbool niet meer mogen gebruiken? Dan krijg je juist het omgekeerde effect van wat je wil bereiken.

Ik denk dat het zelfs alleen nog maar 'stoerder' word voor kinderen om een hakenkruis te tekenen als je het geheel gaat verbieden. Ik was ook ooit zo. Ik wist helemaal niet wat het betekende totdat de scoutingleiding het mij uitlegde. Ik was toen een jaar of 6-7 en had er geen flauw benul van. Ik schrok er ook zwaar van toen ze mij vertelden dat dat symbool (boedhisme buiten beschouwing gelaten) gerelateerd is aan de grootste volkerenmoord uit de geschiedenis van de mensheid.

Door het te verbieden zorg je er ook alleen maar voor dat het altijd verbonden blijft aan iets wat slecht was. Op deze manier houd je alleen maar in stand dat mensen de swastika blijven associëren met nazisme en totale kwaadaardigheid.

Op mijn school merk ik weinig van hakenkruizen of andere dergelijke rotzooi op wc-hokjes. Enige wat "creatieve geesten" bij mij op school produceren is 'Hoi' of 'Dikke lul' (excuses voor het taalgebruik).

Op mijn reis met school naar Tsjechië kwam ik iets heel anders tegen. Tijdens een tussenstop in Duitsland (het oude Oost-Duitsland) zag ik rijen en rijen leegstaande, halfuitgebrande gebouwen uit het interbellum (en dan voornamelijk de jaren 30) die werden bevolkt door skinheads en ander schumvolk die ze had volgekliedert met Hitlerleuzen enz. Als ergens nazisme broeit is het voornamelijk in het voormalige oostblok. In Tsjechië konden ze er ook wat van. Geen muur in Kralupy die geen facistisch gerelateerd teken droeg.

Ik kan bij dat soort figuren alleen maar mijn hoofd schudden. Soms moet ik er zelfs om lachen. De belachelijke levensstijl van neonazi's is soms op de één of andere manier zo belachelijk dat het gewoon komisch is hoewel ik niet kan lachen om hun uitingen van racisme.
Dictators die, like all men.
Rednas
Lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 17 jul 2006, 16:39

Bericht door Rednas »

Die neonazi's zitten ook nog eens tegenstrijdig te praten, ze zijn tegen moslims maar zien Himmler als hun profeet. Wie wilt ze vertellen dat Himmler de Islam bewonderde, het gaf de soldaten namelijk het paradijs na de dood wat ze tot goede soldaten maakte.

Over de hakenkruizen ed, ik weet wel dat toen ik nog een kleine rednas was ik met wat vrienden die dingen op papiertjes tekenden, je kende het en wist dat het niet mocht wat het extra leuk en spannend maakte...
Gebruikersavatar
Robert-Jan
Lid
Lid
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 okt 2005, 19:32
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door Robert-Jan »

En wat te bedenken van de SS handschar divisie...
-What if the hunter becomes the hunted?-
check out my collection: http://www.our-ww2-collection.tk
Gebruikersavatar
Stefan
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 23 jan 2007, 19:13

Bericht door Stefan »

Robert-Jan schreef:Ik erger me er niet aan, het zijn dan toch van die hardcore-meelopers..
Die roepen dat Hitler hun vader is..

Denk er wel aan,dat niet elke gabber dit zegt,sommige gaat het ook alleen om de muziek en het uiterlijk van een gabber.Omdat een gabber kisten draagt,en een leger bomber worden ze op een of andere manier toch vergeleken met racisten.
Kriegsmarine
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:45
Locatie: Zutphen

Bericht door Kriegsmarine »

[quote="Robert-Jan"]Ik erger me er niet aan, het zijn dan toch van die hardcore-meelopers.. [quote]
Na,, ik vind niet dat je dit hardcore-meelopers mag noemen want hardcore opzichzelf heeft niks met nazi's/politiek te maken.

Ik luisterd ook hardcore en spaar toevallig duitse militaria, maar hoop dat toch echt niet dat ik voor een nazi aangezien word.

Zoals in een mooi hardcore liedje gezegt word: Hardcore does not give a F*** about the colour of our skin. ;)
Gebruikersavatar
michael91
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 feb 2007, 16:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door michael91 »

Kriegsmarine schreef:
Robert-Jan schreef:Ik erger me er niet aan, het zijn dan toch van die hardcore-meelopers..

Na,, ik vind niet dat je dit hardcore-meelopers mag noemen want hardcore opzichzelf heeft niks met nazi's/politiek te maken.

Ik luisterd ook hardcore en spaar toevallig duitse militaria, maar hoop dat toch echt niet dat ik voor een nazi aangezien word.

Zoals in een mooi hardcore liedje gezegt word: Hardcore does not give a F*** about the colour of our skin.


ja het is wel waar dat veel neo-nazi`s hardcore luisteren maar dat heeft nog niet te maken dat hardcore racistisch is. net als met lonsdale, Lonsdale is ook oorspronkelijk niet racistisch maar omdat die neo-nazi`s er een bepaalde afkorting van gemaakt hebben denkt nu bijna iedereen dat het racistisch is maar dat is niet zo. helaas zien veel mensen dat wel zo en zijn er ook hardcore nummers die wel een racistische boodschap hebben helaas. Het moet stoppen vind ik. En ik erger me er wel aan dat mensen hakenkruizen op dingen zetten. zelf zit ik ook helaas op school in een klas waar er ook een paar racisten zitten :( :shock: . waarom moet dat toch vraag ik me af. waarom kunnen we niet gewoon met zijn allen samenleven ? als het aan mij lag zou dat wel kunnen maar andere mensen denken er helaas anders over :(

[Edit Sjoerd] Even de quote's goed gezet. [/edit]
Before you lead your men in war to a victory, You have to lead them first through hell
Gebruikersavatar
michael91
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 feb 2007, 16:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door michael91 »

Kriegsmarine sorry dat mijn bericht nu onder jouw bericht staat en dat het lijkt dat jij het hebt getypt. ben namelijk nog niet zo goed met een quote enzo invoeren en dat is nu een beetje fout gegaan. nogmaals mijn excuses ervoor.
Before you lead your men in war to a victory, You have to lead them first through hell
Kriegsmarine
Lid
Berichten: 118
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:45
Locatie: Zutphen

Bericht door Kriegsmarine »

michael91 schreef:Kriegsmarine sorry dat mijn bericht nu onder jouw bericht staat en dat het lijkt dat jij het hebt getypt. ben namelijk nog niet zo goed met een quote enzo invoeren en dat is nu een beetje fout gegaan. nogmaals mijn excuses ervoor.
Maakt niet uit :wink:
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

En even goed gezet. Hier kan je meer informatie vinden over het hoe en wat rond quoten.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
michael91
Lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 feb 2007, 16:49
Locatie: Rotterdam

Bericht door michael91 »

Sjoerd bedankt voor die link :) zo kan ik gelukkig leren hoe ik wel goed kan quoten :)
Before you lead your men in war to a victory, You have to lead them first through hell
-Twilight
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 feb 2007, 19:50

Bericht door -Twilight »

M'n ex-vriendin is eens naar de tramchauffeur gestapt, toen ze zag dat er hakenkruizen en "Joden aan het gas" etc leuzen achterop de stoelen geschreven stond. De chauffeur gaat kijken, gooit daarna íedereen uit de tram om rechtstreeks naar de remise te rijden :)

Goede actie van de chauffeur 8)
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Ja man, dikke klantvriendelijkheid enzo...
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Haha nee maar opzich geeft het wel een duidelijk signaal af en er wordt wel meteen wat aan gedaan (ik neem aan dat ze het in de remise toen ook hebben weggehaald).
Plaats reactie