Hitler in Nederland.
-
- Lid
Hitler in Nederland.
Hallo,
Weet iemand of Hitler wel is in Nederland is geweest?
Alvast bedankt!
Weet iemand of Hitler wel is in Nederland is geweest?
Alvast bedankt!
Pamflettenverzamelaar: Vliegende Hollanders en de Wervelwind.
- Mich
- Lid
Hoi Rik,
ik heb nog nooit ergens gelezen dat Hitler Nederland heeft bezocht. Niet tijdens de oorlog zelf en ook niet daarvoor.
Hermann Göring daarentegen heeft wel eens een bezoekje gebracht aan Amsterdam, waar hij onder andere de kunsthandelaar Goudstikker bezocht.
ik heb nog nooit ergens gelezen dat Hitler Nederland heeft bezocht. Niet tijdens de oorlog zelf en ook niet daarvoor.
Hermann Göring daarentegen heeft wel eens een bezoekje gebracht aan Amsterdam, waar hij onder andere de kunsthandelaar Goudstikker bezocht.
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."
Siegfried Sassoon
And no one will worry a bit..."
Siegfried Sassoon
-
- Lid
Hoi,Mich schreef:Hoi Rik,
Dat van Hermann Göring wist ik en volgens mij was Himmler ook in Nederland geweest.
Maar in iedergeval bedankt!

-
- Lid
- Harro
- Lid
-
- Lid
- leieboordbewoner
- Lid
- Contacteer:
Meer zelfs, hij had hier in België een hoofdkwartier!lexiebabe schreef:En tijdens de oorlog ook: even terug naar 1914-1918, hij ging zijn oude stellingen bekijken.
Voor het ganse verhaal Klik hier.Van 22 mei tot 28 juni 1940 is het dorpje Brûly-de-Pesche, gelegen in het zuiden van België niet ver van de Franse grens, het centrum van belangrijke gebeurtenissen. Met het oog op de tweede slag om Frankrijk (5 juni 1940) verblijven Hitler en zijn staf er in het GHK (Groot Hoofdkwartier).
For King & Country
-
- Lid
Ik had het over Hitler in Nederland niet in Belgie.leieboordbewoner schreef:Meer zelfs, hij had hier in België een hoofdkwartier!lexiebabe schreef:En tijdens de oorlog ook: even terug naar 1914-1918, hij ging zijn oude stellingen bekijken.Voor het ganse verhaal Klik hier.Van 22 mei tot 28 juni 1940 is het dorpje Brûly-de-Pesche, gelegen in het zuiden van België niet ver van de Franse grens, het centrum van belangrijke gebeurtenissen. Met het oog op de tweede slag om Frankrijk (5 juni 1940) verblijven Hitler en zijn staf er in het GHK (Groot Hoofdkwartier).
- leieboordbewoner
- Lid
- Contacteer: