Man met valse pas in Thaise cel...

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Bob, als je gewoon de hele wereldbevolking afmaakt is er sowieso geen criminaliteit weer ;)

Maar goed, jij vindt het dus vervelend dat iedere Nederlander rechten heeft?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Seyffardt
Lid

Bericht door Seyffardt »

Hoewel ik in principe geen tegenstander van de doodstraf ben, vind ik de argumenten van Koos en Kevin goed onderbouwd.
Aan de andere kant ga ik ook weer mee met Jeeper:
Er is niks misdadigs aan de doodstraf MITS hij volgens de regels wordt toegepast (ten volle bewezen, niet al te gruwelijk).
Er zijn er genoeg die dit verdienen.

Als je een misdaad pleegt, dan weet je verdomd goed genoeg wat de gevolgen kunnen zijn
Figuren zoals Mohamed Bouyeri en Volkert van der Graaf en niet te vergeten een massa no named TBS klanten, wier breinen voorgeprogrammeerd lijken op moord en doodslag (al dan niet voortkomend uit overtuiging), zouden wat mij betreft onverwijld naar de guillotine gesleept mogen worden.

Ons juridisch systeem faalt keer op keer, en niet alleen waar het opsluiten van onschuldigen betreft. Aan Van der Graaf is levenslang ten onrechte voorbijgegaan en gaat over een jaar of 6 met weekendverlof (hij mag wel erg goed opletten met oversteken, hehehe) en voor die tijd zullen beslist weer enkele TBSers-op-verlof dood en verderf gezaaid hebben. Zielig, die patienten, maar het zal je moeder, vrouw of dochter maar wezen, die het pad van zo'n gestoorde per ongeluk kruist! Mohammed Bouyeri heeft wél levenslang opgelegd gekregen, maar dat hadden destijds Lages, Aus der Fünten en Fischer immers ook???Nooit, neen nooit zouden zij den vrijheid terugkrijgen....ammehoela!
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

De discussies met voorstanders van de doodstraf zijn ook altijd dezelfde, je kent het wel, saaie verjaardag, paar flesjes bier achter de kiezen en dan is er altijd wel een wijsneus die de oplossing heeft voor de criminaliteit
Wat een smerige sneer en generalisering zeg!

Ik heb geen saaie verjaardagen, drink zelden bier en als ik het dan drink dan sla ik zo geen praat uit en ben ook geen "wijsneus" die oplossingen heeft!

Types van jullie soort - als we dan toch met modder gooien - zijn steeds toegespitst op de "arme" dader terwijl zij die achterblijven worden weggecijferd door jullie "met goede - o wereldverbeteraars - bedoelingen".

Het zal jouw zus maar zijn die op beestachtige wijze wordt vermoord na verkracht te zijn geweest!
Wedden dat jij dan als eerste "ter dood" zal schreeuwen?

Op verzoek van de staff hier en wegens een pb van een forumlid, werd het laatste aangepast.
Mijn uitlating was misschien een beetje té hard.
Laatst gewijzigd door Jeeper704 op 26 okt 2006, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

Ow btw, voor Seyffardt zich aangesproken voelt .... deze keer heb ik het niet jou gemunt. 8)
Seyffardt
Lid

Bericht door Seyffardt »

Ik voel me niet aangesproken :lol:
Bende naievelingen.
Ik word echt misselijk van jullie hier.

-\___/- teiltje nodig, Jeeper? :wink:
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jeeper, dit heeft niks met naïviteit te maken, maar met een persoonlijke ethische grens. Deze heb ik denk ik constructief toegelicht, zoals Seyffardt ook al aangaf. Wellicht dat Koos zijn voorbeeld op jou neerbuigend terecht komt, maar op deze manier doe je met onze mening precies hetzelfde.

Misschien nuttig om te weten: zelfs Geert Wilders, toch één van de meest rechtse politici in Nederland die pleit voor een harde aanpak van criminaliteit, is tegen de doodstraf.

Verder hoef ik me niet te verdedigen, want er is niks misselijkmakends aan mijn mening.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

Nee, maar toch bedankt.

Er wordt gewoonweg niet stilgestaan bij de psychologische shcade die wordt toegebracht aan de slachtoffers (schuldgevoel, onzekerheid, angsten, slechtlopende relaties later, zelfmoordpogingen, etc).

O nee, maar ocharme die dadertjes toch.
Gewoon ongelofelijk. :roll:

Teveel komen zulke daders terug vrij en in de meeste gevallen starten die opnieuw.
En al die mambojambo van "ze zijn ziek" of "ze kunnen het niet helpen" is wat het is: gelul.

Natuurlijk hoeft een inbreker of handtassendief niet gedood worden of lijfelijk gestraft. Ik heb het over verkrachters, pedofielen, seriemoordenaars en - zoals ik reeds zei - enkel als het ten volle is bewezen.
En ja, deze tijden kan men met een heel groot percentage de echte dader aanwijzen. Onderzoek op DNA bv heeft een serieuze evolutie ondergaan.
Seyffardt
Lid

Bericht door Seyffardt »

Nou...een inbreker of tasjesdief en publique 20 stokslagen geven is een stuk doeltreffender en goedkoper dan strafvervolging op langere termijn :roll:
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

KevinP schreef:Jeeper, dit heeft niks met naïviteit te maken, maar met een persoonlijke ethische grens. Deze heb ik denk ik constructief toegelicht, zoals Seyffardt ook al aangaf. Wellicht dat Koos zijn voorbeeld op jou neerbuigend terecht komt, maar op deze manier doe je met onze mening precies hetzelfde.

Misschien nuttig om te weten: zelfs Geert Wilders, toch één van de meest rechtse politici in Nederland die pleit voor een harde aanpak van criminaliteit, is tegen de doodstraf.

Verder hoef ik me niet te verdedigen, want er is niks misselijkmakends aan mijn mening.
Jammer dat het wat slachtoffers betreft je ethische grens nergens te bespeuren valt.

Het misselijke aan jullie stelling is het feit dat jullie alles willen doen om die "arme" dader niet z'n verdiende straf te laten krijgen, terwijl jullie in alle talen zwijgen over wat de slachtoffers is aangedaan.
DAT, mijn beste, doet mijn maag keren.

Tussen haakjes, ik vecht met mijn eigen wapens, dus doe niet alsof ik jullie kopieer of neerbuigend doe.
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Kom nou toch Jeeper, je trekt hier conclusies die geheel nergens op slaan. Belachelijk dat ik mijn mening hierover moet gaan verdedigen, terwijl de doodstraf in Nederland notabene al jaren afgeschaft is.
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Jeeper704
Lid

Bericht door Jeeper704 »

Da's de grootste stommiteit geweest die NL kon doen en gelijk welk ander land.

Mijn mening slaat nergens op???

Wel, mijn beste, ik hoop echt dat het jou en je familie nooit zal overkomen.
Ik kan je garanderen dat je je naieve mening wel zal herzien moest het voorvallen.
Nogmaals, ik hoop van harte dat je dit nooit moet meemaken.
Seyffardt
Lid

Bericht door Seyffardt »

KevinP schreef:Kom nou toch Jeeper, je trekt hier conclusies die geheel nergens op slaan. Belachelijk dat ik mijn mening hierover moet gaan verdedigen, terwijl de doodstraf in Nederland notabene al jaren afgeschaft is.
De doodstraf is in Nederland sinds 54 jaar niet meer uitgevoerd, da's wat anders. :roll:
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jeeper704 schreef:Wel, mijn beste, ik hoop echt dat het jou en je familie nooit zal overkomen.
Ik kan je garanderen dat je je naieve mening wel zal herzien moest het voorvallen.
Nogmaals, ik hoop van harte dat je dit nooit moet meemaken.
Ik hoop dat ook niet en ik vind het ook vreselijk dat andere mensen dit moet overkomen. Ik vind dat mensen die dit andere mensen aandoen zo streng mogelijk bestraft moeten worden en ik vind dat de staat er alles aan moet doen om nabestaanden te ondersteunen. Voor mij gaat de doodstraf alleen te ver, omdat ik het onder andere een heel gevaarlijk middel vindt waarbij je altijd het risico blijft lopen dat je onschuldige mensen ombrengt.

Je mening hierover respecteer ik, maar ik vind je verwijten naar mijn adres volkomen onterecht. Lees mijn berichten maar eens na en dan zie je dat ik nergens opkom voor de daders. Het gaat mij erom dat ik het ethisch en juridisch gezien niet verantwoord vind dat de overheid mensen om kan brengen.
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Seyffardt schreef:De doodstraf is in Nederland sinds 54 jaar niet meer uitgevoerd, da's wat anders. :roll:
Wikipedia schreef:In Nederland werd de doodstraf voor een misdrijf in vredestijd op 31 oktober 1860 voor het laatst te Maastricht voltrokken op Johannes Nathan. In 1870 werd de doodstraf in Nederland uit het gewone strafrecht gehaald door het invoeren van een nieuwe wet door minister Van Lilaar. Daarop werd in 1878 de levenslange gevangenisstraf ingevoerd. In het militaire strafrecht en het oorlogsstrafrecht bleef de doodstraf mogelijk totdat in 1983 in de Grondwet bepaald werd dat de doodstraf niet mag worden opgelegd (artikel 114). Met ingang van 1991 verdween de straf letterlijk uit de betreffende wetten.

[...]

Nederland levert geen verdachten uit aan andere landen als de kans bestaat dat ze daar de doodstraf opgelegd krijgen.

Terwijl in de Nederlandse samenleving een grote en (volgens sommige onderzoeken) groeiende minderheid voorstander is van herinvoering van de doodstraf (recente opinieonderzoeken wijzen op 43% voorstanders), is het onderwerp in de Nederlandse politiek volledig taboe. Met enige regelmaat probeert een politicus een proefballonnetje op te laten door herinvoering van de doodstraf ter discussie te stellen, maar hierop wordt door andere politici altijd negatief gereageerd. Momenteel is de Staatkundig Gereformeerde Partij de enige Nederlandse partij van betekenis die voorstander is van de doodstraf. Ook Tweede Kamerlid Hilbrand Nawijn (voormalig LPF), heeft zich enkele malen uitgesproken voor herinvoering van de doodstraf.
Seyffardt
Lid

Bericht door Seyffardt »

Op 21 maart 1952 werden A.J. Pieters (commandant van een SS-Jagdcommando) en W.A. Albrecht (commandant van de SD in Friesland) door een vuurpeloton geëxecuteerd. Dat het in dit geval 'bijzondere rechtspleging' betrof doet niet terzake.
Plaats reactie