Suikerfeest vrije dag in ruil voor pinkstermaandag ?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Bericht door Kleine Feldmaus »

Ik heb dit al eerder gezegt in sommige moslimlanden word het van ons ook niet geaccepteert. Nou dan vind ik dat we het hier ook maar moeten laten zoals het is.

Dus omdat het daar absoluut niet kan wil dat zeggen dat wij onze standaard dan ook maar zo moeten verlagen?
Ik ben blij dat wij in een land leven waar dit wel mogelijk is.
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Alex schreef:Altijd die discussie over die allochtonen... Ik denk het er zijne van en niemand die dat goed kan praten door te zeggen dat ze niet allemaal zo zijn. Ik ken ze al vanaf groep 3 dus ik weet echt wel hoe ze zijn... Zal er vast wel weer iemand komen met de vraag: hoe zijn ze dan? Nou dat denk je zelf maar eens ff in.. geen zin om het uit te leggen over er een discussie over aan te gaan
Rik3445 schreef:Jij denkt er zo over en ik zo en iemand anders weer zo dus iedereen heeft zo zijn eigen mening.
Ik ken ze ook al lang en weet ook wel hoe ze zijn maar daar ga ik me ook niet over uit laten.
Tsja, als je je visie niet op het forum wilt delen, plaats dan geen bericht.

Dit gaat natuurlijk nergens over.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik wilde graag iets zeggen en daarna eens iets opperen.

- Het is in het verleden (lees enkele eeuwen geleden) zo geweest dat men in islamitische landen verbood om andere geloven te hebben. Dit ging om polythe"istische geloven, de "geloven van het boek" hadden een uitzonderingspositie. In die periode waren de arabische landen in cultuur en mate van sociale ontwikkeling hun christelijke tegenhangers voorbijgestreefd. Men zag dat er in die periode in arabische landen allerlei geloven beoefend konden worden. Ook bestonden er her en der (niet veel) gebedsruimten. Ik durf deze gebedsruimten geen kerken en synagoges te noemen omdat ik niet precies weet hoe of wat, maar ik heb het idee dat er echte kerken en synagoges gebouwd waren. In deze periode hadden die subgroepen in de islamitische samenlevingen ook hun eigen feestdage. Dit voor ieders educatie.

- Mijn voorstel is om een ruilhandeltje af te spreken. Of je kiest voor 2e paasdag, of je kiest voor het suikerfeest. Op die manier zou de economie gewoon door kunnen gaan. Ook zouden we op die manier gewoon nog dat stukje vlees kunnen kopen die we vergeten waren op die speciale dag. Zo kunnen we voor elkaar zorgen dat die feestdag gewoon kan bestaan en ook nog op alle plaatsen iemand paraat staat om een ander op te vangen. We hebben de mogelijkheid om elkaar aan te vullen.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Arjen schreef:Mijn voorstel is om een ruilhandeltje af te spreken. Of je kiest voor 2e paasdag, of je kiest voor het suikerfeest. Op die manier zou de economie gewoon door kunnen gaan. Ook zouden we op die manier gewoon nog dat stukje vlees kunnen kopen die we vergeten waren op die speciale dag. Zo kunnen we voor elkaar zorgen dat die feestdag gewoon kan bestaan en ook nog op alle plaatsen iemand paraat staat om een ander op te vangen. We hebben de mogelijkheid om elkaar aan te vullen.
Er zitten wat haken en ogen aan je voorstel. Als sommige leerlingen tweede paasdag vrij hebben en andere leerlingen op suikerfeest, wanneer heeft de docenten dan vrij?
Een nationale feestdag is een vrije dag voor iedereen. Die kan je daardoor niet opsplitsen. Dan wordt het een reguliere vakantiedag of verlofdag.

Het voorstel zou wel kunnen zijn dat mensen met vaste vakanties elk jaar een aantal vrij beschikbare vrije dagen krijgen om op hun culturele of religieuze feestdagen verlof op te nemen. Voor leerlingen is dit leuk, maar voor schooldirecteuren is dit ingewikkeld om de continuïteit van de lessen te garanderen bij onregelmatig verlof van docenten.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Tsja, daar zeg je zo wat. Ik had hier nog niet zo bij stil gestaan. Misschien is het een idee om mijn idee dan voor demeeste functies in te voeren en te stellen dat er bij bepaalde funcies een bepaalde verantwoordelijkheid komt kijken. Het is misscien ook niet zo verkeerd om die functies met een eiets groter loon aantrekkelijk te maken.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Bedoel je dat functies met een grotere mate van verantwoordelijkheid minder vrije feestdagen hebben?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

okke schreef:Bedoel je dat functies met een grotere mate van verantwoordelijkheid minder vrije feestdagen hebben?
Ik denk het wel... Bepaalde beroepen hebben de helft minder feeestdagen vrij.

779
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Dat is niet waar. Beroepen waar ook op feestdagen gewerkt wordt, krijgen compensatie in geld en verlof voor dagen gewerkt op feestdagen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

okke schreef:Dat is niet waar. Beroepen waar ook op feestdagen gewerkt wordt, krijgen compensatie in geld en verlof voor dagen gewerkt op feestdagen.
Ja, maar in mijn sector ben ik het wel verplicht om te werken bij 50% van de feestdagen op jaarbasis, bij een contract van 36 uur.

779
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Onze rijkdom hebben we te danken aan de handel!
Vooral in de Gouden Eeuw, veel vloeit gewoon daaruit voort.
Rotterdam was lang de grootste haven van de wereld, daar zit ook een enorme omzet bij.
Veel van die rijkdom uit de Gouden Eeuw is tegen het einde van de Republiek verloren gegaan, en de rest is weggebombardeerd in de oorlog. De gastarbeiders hebben dit land dit land er weer deels opgebouwd.
En hoeveel allochtonen werken er wel niet in de haven van Rotterdam en de rest van het Europoort gebied?
Wij daarentegen, komen de volgende generatie tegen op school... en dat is niet leuk!
Het is bewezen dat Turken even crimineel zijn als Nederlanders en dat Marokkanen als ze volwassen worden met hun criminele gedrag ophouden.
De grote groep die een hoger crimineel percentage dan autochtonen blijft hebben zijn de Antillianen. Dat komt voornamelijk doordat ze veel kinderen hebben bij meerdere vrouwen en omdat ook de vrouwen in die bevolkingsgroep stelen.
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

Ja, maar Vincent dat zijn dus cijfers van de groep allochtonen die nu volwassen zijn en waar het juist om gaat is de groep allochtonen die de volgende generatie word..

en Antillianen daar heb je vooral in het Westen last van, hier zitten ze niet..
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

Nee, dat zijn de percentages van de hele Turkse/Marokkaanse/Antilliaanse gemeenschap. Met als uitleg erbij dat alleen de Marokkaanse en de Antilliaanse gemeenschap procentueel meer misdrijven begaan. En dat de Marokkaanse jongeren er later gewoon weer mee ophouden.
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

ik zie nog steeds geen reden om te geloven dat het met deze generatie wel goedkomt.. maargoed zie je eigen onderschrift ;)

ik moet nu echt even aan m'n toetsweek denken.
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

vincent schreef:
Onze rijkdom hebben we te danken aan de handel!
Vooral in de Gouden Eeuw, veel vloeit gewoon daaruit voort.
Rotterdam was lang de grootste haven van de wereld, daar zit ook een enorme omzet bij.
Veel van die rijkdom uit de Gouden Eeuw is tegen het einde van de Republiek verloren gegaan, en de rest is weggebombardeerd in de oorlog. De gastarbeiders hebben dit land dit land er weer deels opgebouwd.
En hoeveel allochtonen werken er wel niet in de haven van Rotterdam en de rest van het Europoort gebied?.
Euhmm op mijn eerste stagebedrijf liepen er 4 waarvan er 2 schoonmaker waren (bulk) . Op mijn 2e stagebedrijf 3 van de 8 mensen (containers leeggooien met de hand). 3e stagebedrijf rond de 5 van de 150 man. Dus zoveel zijn het er ook weer niet volgens mij??

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

dvaupell schreef:
Alex schreef:Altijd die discussie over die allochtonen... Ik denk het er zijne van en niemand die dat goed kan praten door te zeggen dat ze niet allemaal zo zijn. Ik ken ze al vanaf groep 3 dus ik weet echt wel hoe ze zijn... Zal er vast wel weer iemand komen met de vraag: hoe zijn ze dan? Nou dat denk je zelf maar eens ff in.. geen zin om het uit te leggen over er een discussie over aan te gaan
Rik3445 schreef:Jij denkt er zo over en ik zo en iemand anders weer zo dus iedereen heeft zo zijn eigen mening.
Ik ken ze ook al lang en weet ook wel hoe ze zijn maar daar ga ik me ook niet over uit laten.
Tsja, als je je visie niet op het forum wilt delen, plaats dan geen bericht.

Dit gaat natuurlijk nergens over.
Nee want als ik me er wel over uit laat word ik dalijk weer geclassificeert onder extreem rechts of iets dergelijks en aangezien ik geen zin heb om heel die discussie weer te gaan voren, laat ik het daarbij.

Alex
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Plaats reactie