Integratie (Afgesplitst topic suikerfeest)

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Seyffardt, uit welke "bepaalde hoek" komen die stemmen dan bij het Christelijk Nederlands Vakverbond?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Seyffardt
Lid

Bericht door Seyffardt »

Je bent toch zo dol op cijfertjes? Zoek eens uit hoeveel allochtonen er bij het CNV aangesloten zijn. Meer dan je denkt. Bovendien, hoe zou je verklaren dat het CNV dit voorstel uit "eigen beweging" heeft opgeworpen? Om aan nestbevuiling t.o.v. hun achterban te gaan doen?
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Jij kent die cijfers blijkbaar al dus waarom geef je ze zelf niet hier?
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Seyffardt
Lid

Bericht door Seyffardt »

Harro schreef:Jij kent die cijfers blijkbaar al dus waarom geef je ze zelf niet hier?
Zou ik het jou in dat geval vragen?
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Hoe kun je er dan vanuit gaan dat het er meer zijn dan ik denk (mocht je überhaupt weten wat ik denk)?
Seyffardt
Lid

Bericht door Seyffardt »

Omdat die "C" in CNV (net als in CDA) een wassen neus is geworden.
Ze lopen in de pas met het nationale schreeuwlelijkenverbond FNV en de immer compromissenzoekende Unie. Je wilt toch niet suggereren dat Christelijken het suikerfeest prefereren boven pinksteren?
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Ik vraag je enkel of je een feitelijke onderbouwing hebt van jouw aannames.
Seyffardt
Lid

Bericht door Seyffardt »

Harro schreef:Ik vraag je enkel of je een feitelijke onderbouwing hebt van jouw aannames.
Daar gaan we weer! Dit is een discussieforum en geen zitting van de Hoge Raad, Harro. Ik doe een suggestie waar dat voorstel vandaan zou kunnen komen en jij hengelt weer naar bewijslast cq. onderbouwing.
Je doet me opeens denken aan ene Ad "voetnoten, professor!" Melkert.
Wouter
Lid

Bericht door Wouter »

En jou cijfers kloppen wel wil je zeggen Harro?
Denk je dat al die probleem en hangjongeren in aanraking komen met justitie?

Maarja, we komen zo toch nergens, en daarnaast heb ik geen zin in dat dit topic op slot gaat, of misschien maatregelen genomen worden tegen een aantal forumleden.
Ik trek me dus terug uit deze discussie en bemoei me er niet meer mee, alleen nog maar ontopic.

Ik raad aan dat jullie hetzelfde doen.
Ga maar verder met elkaar PB'en.
Deas Gu Cath
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Op verzoek.

Groeten
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Seyffardt
Lid

Bericht door Seyffardt »

En bedankt! En wat als de discussie wederom een wending neemt? Weer een afsplitsing? Dit bevordert de leesbaarheid niet. Er is zover mij bekend geen klacht gekomen vanwege het off topic gaan in de oorspronkelijke thread. Censuur om de censuur noem ik dit. Zoals gezegd; ik pas.
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

Wouter schreef:En jou cijfers kloppen wel wil je zeggen Harro?
Dat weet ik natuurlijk niet zeker, maar ik heb een groot vertrouwen in het CBS als neutrale, objectieve waarnemer. Overigens kun je de onderbouwing van die 2 procent nalezen in het "dagje westerbork" topic in die forum waarin ik een link plaatste naar het betreffende CBS onderzoek.
Arjen
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik zou graag een paar dingen gezegd willen hebben. Als allereerste is het zo dat als iemand vervelende ervaringen heeft met wie dan ook, dit niet tof is. er bestaan nu eenmaal eikels; in elke bevolkingsgroep. Iemand uit proberen te leggen dat een ander daar geen last van heeft is een beetje vreemde reactie in mijn ogen en heeft te maken met een vertekend wereldbeeld. Je kunt er namelijk niets aan doen nhoe mensen je zien of hoe ze zich gedragen tegenover jou. Wel kun je je eigen gedrag zo vriendelijk mogelijk maken.

Ook is het zo dat wanneer een aantal (hoe groot ook) mensen van welke subbevolkingsgroep dan ook zichzelf vreemd gedraagt dit niet gelijk voor iedereen van die subgroep geldt. Ook hoeft dat niet gelijk te betekenen dat "ze" hiet niet thuishoren. Iedereen maakt fouten, zeker op jongere leeftijd. Ik vermoed dat het veel te maken heeft met voorbeeldfiguren. Misschien is het een goed idee om in de media eens wat minder aandacht te besteden aan de allochtonen die het verkeerde pad lopen en wat meer aan die mensen die wel "tof" zijn.

Als laatste wil ik gezegd hebben dat het een groot veschil maakt wanneer je jezelf als individu behandelt en ook de mensen die voor jou problemen maken als individu behandelt. Alleen op die wijze kan er een verbetering ontstaan.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Harro
Lid
Lid

Bericht door Harro »

'Alexander' laat je niet op de kast jagen.' riep Femke Halsema vanmiddag tijdens het eerste lijsttrekkersdebat. Geert Wilders had net, opnieuw, de komst van niet-westerse immigranten naar Nederland vergeleken met een tsunami. Ach, hiermee wordt het voor alle weldenkende mensen nog maar weer eens duidelijk wat een rabiate xenofoob hij is, zie je iedereen denken. Niet op reageren.

Nee! Wel op reageren! Dit kunnen we niet laten gebeuren. Dat is een kwestie van beschaving. Ik wil niet dat meer dan 1 miljoen mensen, die hier geboren of decenia geleden naar toe gekomen zijn, voor de zoveelste keer de boodschap krijgen dat ze er niet bij horen, dat Nederland niet ook van hen is.

Ik reageer omdat wat Wilders zegt onfatsoenlijk is maar ook omdat het niet waar is. Niet omdat het een taboe zou zijn, zoals hij ons wil doen geloven. Integratie is een belangrijk thema. Er wordt ook heel hard aan gewerkt, vooral door de nieuwe Nederlanders zelf, met hulp van scholen en in wijken. Zeker, met een klein deel van hen gaat het nog niet goed, maar er komt ook een generatie aan met een goede opleiding. Ik kom ze overal tegen; op de havo-vwo scholen die ik bezoek, op de hbo's en universiteiten waar ik met jonge mensen discussieer. Deze jongeren komen er wel en ze gaan hun ouders, maar ook hun jongere broertjes en zusjes, ondersteunen op een manier die de overheid niet gegeven is.

En ondertussen misbruikt Wilders 's lands vergaderzaal om spoeddebatjes aan te vragen over de fictieve invoering van de sharia in Nederland of voor een verbod op gezichtssluiers in allerlei maten. De grote, en zoals vandaag ook blijkt, de kleinere partijen houden hun mond. De VVD laat zich gijzelen door Rita Verdonk om te voorkomen dat stemmers afzwaaien naar extreem rechts. De andere partijen zwijgen uit angst om de populistische kiezer te verliezen, of welicht uit gene.

Ik niet. Iedere keer als Wilders weer wat uitkraait over criminele allochtonen, in zijn wereld is dat een pleonasme, of over gevangenen die in boevenpakken moeten rondlopen - iets waarvoor hij waarschijnlijk inspiratie heeft opgedaan bij De Daltons - zal ik reageren. Ik laat me niet gijzelen.
Zo luidt de titel en de strekking van de toespraak die ik vandaag hield bij Stichting VluchtelingenWerk in Den Bosch. Daar was ik te gast tijdens de regiotour - editie Brabant.

Collega Zalm signaleerde afgelopen week, na de aantijging van het Christenunie Kamerlid Huizinga, dat ‘de aanval op Verdonk nu is geopend’ en dat dit ‘niet eerlijk’ is.

Ik ben het niet met hem eens:

De kritiek op Verdonk is niet iets van de laatste weken, maar duurt al een jaar of 4. Bovendien is die kritiek volkomen gerechtvaardigd en logisch, Verdonk roept het over zichzelf af.

Vier jaar Verdonk staat voor vier jaar incidenten politiek. Met het beleid is niet veel mis; met de uitvoering des te meer. Er is een eindeloze reeks van incidenten; Ruzie met Taida Pasic, die inmiddels gewoon in Leiden studeert; Ruzie met Ayaan, die inmiddels in Washington woont;

Ruzie over de Iraanse homo’s die inmiddels, mede door toedoen van D66, toch in Nederland mogen blijven. En vandaag in de media; de vluchtelingen uit Srebrenica, die op basis van willekeur wél of geen verblijfsvergunning krijgen.

Ik zie een patroon van zinloze ruzies, gebaseerd op gelijkhebberij, die nergens anders toe leiden dan een klimaat van verharding en tegenstelling. Onbegrijpelijk voor mensen die wachten op een verblijfsvergunning, voor de eigen medewerkers én voor het buitenland. Het imago van Nederland als tolerant land is te gronde gericht

Het enige stukje nieuw beleid, de Inburgeringswet, is door Raad van State integraal doorgetrokken en in de Kamer met gehoon ontvangen, van de eigen VVD tot en met de SP. De meest uitgeklede en geamendeerde versie lijkt nu alsnog in de Eerste Kamer te sneuvelen.

Wat is dan de erfenis van Verdonk? De verplichte inburgeringcursus en de nationale Naturalisatiedag, dat lijkt me niet genoeg om de Canon te halen! Ook de erfenis van Verdonk zijn het wij-zij denken, de toon van het integratiedebat, waarbij de bewijslast voortdurend bij Nederlanders met een allochtone achtergrond ligt. Steeds opnieuw moeten laten zien dat je er echt bij wilt horen. Moet je je tweede paspoort opgeven. Moet je een standpunt innemen over een oorlog van een eeuw geleden in een land waar destijds je grootouders woonden.

Het gaat overigens niet om Verdonk als persoon. Zij staat voor een houding in het debat. Eigenlijk is Verdonk een fenomeen. Eigenlijk hebben we al een fout gemaakt door Integratie onder te brengen bij Justitie. Mensen zijn het integratiedebat moe, maar we zijn pas net begonnen.

D66 wil dat 22 november gaat over integratie, zelfs als verder niemand daar over wil praten!

D66 wil praten over de echte thema’s; over stageplaatsen en over ruimte voor scholen en wijken. Integratie komt niet tot stand onder dwang. Integratie is geen assimilatie.

Volgens D66 is integratie:

- Meedoen, niet uitsluiten.
- Onderwijs, niet iemand een paar weken voor het eindexamen het land uitzetten.
- Kansen geven; er zit zoveel talent onder de nieuwe Nederlanders!
- De tijd nemen en niet alles forceren. – Integratie kost tijd.
- Onze toekomst.

Verdonk oogst wat ze zaait. De jaren Verdonk zijn verloren jaren voor de integratie in Nederland!’
http://www.pechtold.nl
Mike.H
Lid

Bericht door Mike.H »

haha komt D-66 weer om de hoek kijken :')
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gesloten