Verdediging

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Cas
Lid

Bericht door Cas »

Feit is dat de duitsers het toegepast hebben, alleen is dit Fürherbefehl op meerdere plaatsen en personen in de wind geslagen.

Hitler had oa de vernietiging van Parijs bevolen, dit is echter door de Duitse bevelhebber in Parijs verhinderd onder meer omdat hij een zwak voor Parijs en de architectuur had.

Speer heeft in de Duitsland het fürherbefehl in de wind geslagen omdat hij van mening was dat het duitse volk dan volledig vernietigd werd !
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
snafu
Lid

Bericht door snafu »

zie film der untergang ;)
Greifkommando!
michiel01
Lid

Bericht door michiel01 »

er word om een term voor een duitse verdedigingstactiek gevraagt, daar de tactiek van de verschroeide aarde uit historisch oogpunt word toegeschreven aan de russen leek het me geen sluitend antwoord op de vraag. Ik zeg ook nergens dat het niet door de duitsers gebruikt is, het is zlefs ver voordat de russen het gebruikten al veel vaker toegepast, om de middeleeuwen als voorbeeld te noemen. Maar nu weer back on topic. Mocht iemand nog vragen over of reacties op MIJN opmerking hebben PB me dan ff.

Michiel
Plaats reactie