formatie

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Welke formatie vind jij het meest geschikt?

CDA, PvdA en SP (99 zetels)
10
24%
CDA, PvdA en GroenLinks (81 zetels)
0
Geen stemmen
CDA, PvdA en ChristenUnie (80 zetels)
6
14%
CDA, VVD en PvdV (72 zetels)
17
40%
SP, PvdA, GroenLinks, D66, CU en PvdD (76 zetels)
1
2%
anders
8
19%
 
Totaal aantal stemmen: 42

THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

In de PVDA gelederen rommelt het al :lol:
Er is weerstand hoe wouter de regie gedaan heeft,het leek wel een one-man show.
Wouter is bang voor de SP,in de PVDA roept men dat je van eigen kracht moet uitgaan.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

hendrik schreef:Intussen blijft het vanuit Den Haag stil. Doodstil. Het laatste nieuws dateert van donderdag, waarin Balkenende verklaart wel heil te zien in een coalitie met de PvdA, maar dat de verschillen tussen CDA en SP erg groot zijn. Van een afwijzing naar links is dus vooralsnog geen sprake.Wat er binnenskamers allemaal wordt besproken, zal voor ons gissen zijn.
De informateur neemt het weekend voor zichzelf om te bekijken hoe het verder moet gaan met de formatie :)

We zullen morgen (maandag) wel meer horen neem ik aan :)


Dean
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

Wouter Bos' wil is geen wet. CDA wil graag met PvdA regeren, PvdA wil dit alleen als SP ook meedoet. De standpunten van CDA en SP liggen nogal ver uit elkaar. Dat zijn de feiten zoals deze er op het moment voor staan. Nergens wordt gesproken over wiens wil wet is. Voorlopig zitten we nog steeds in de informatie-fase, waarin nog helemaal niets beslist wordt. De informateur gaat met de informatie die hij krijgt van de diverse fractieleiders aan de slag en zal met deze informatie een formateur aanstellen. Dez gaat pas een definitief kabinet samenstellen. Dus noch Balkenende, noch Bos noch welke andere fractievoorzitter ook, maakt hier de dienst uit. En Thor, jij stelt dat het binnen de gelederen van de PvdA rommelt met een big smile. Doet dat iets ter zake bij een formatie? Ook binnen de gelederen van de VVD rommelt het en nog wel iets meer dan bij de PvdA.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Nu.nl verteld anders dat Balkenende de SP liever ziet vertrekken bij de onderhandelingen... Dan zou Woutertje wel moeten aftreden bij de PvdA omdat hij dan EN de verkiezingen dik verloren heeft, EN ook niet deel neemt aan het kabinet. Hhaha politiek is te komisch voor woorden...

779
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

779 schreef:Nu.nl verteld anders dat Balkenende de SP liever ziet vertrekken bij de onderhandelingen...
Nu.nl schreef:De SP-leider kon niet aangeven of het gesprek de vorming van een kabinet van CDA, PvdA en SP dichterbij heeft gebracht. Van onderhandelingen is nog geen sprake. Volgens Marijnissen worstelt Balkenende met de getalsverhoudingen in zo'n kabinet, waar de linkse partijen PvdA en SP de meerderheid zouden hebben.
Waar lees jij op nu.nl dat Balkenende de SP liever niet ziet deelnemen aan de onderhandelingen?
779 schreef:Dan zou Woutertje wel moeten aftreden bij de PvdA omdat hij dan EN de verkiezingen dik verloren heeft, EN ook niet deel neemt aan het kabinet.
Ik kan je redenatie niet volgen dat Wouter Bos als fractievoorzitter van de PvdA zou moeten aftreden, omdat Jan-Peter Balkenende (volgens jou) de SP liever niet bij de onderhandelingen aanwezig wil hebben.
779 schreef:Hhaha politiek is te komisch voor woorden...
Een erg vergezocht grapje. Kan je me nog een keer het verband tussen CDA, SP en het voorzitterschap van de PvdA uitleggen, dan snap ik de grap misschien ook.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Nu.nl schreef:PvdA-leider Bos wil dat er onderhandeld wordt over een kabinet van CDA (de grootste partij), PvdA (de op één na grootste) en de SP (de grootste winnaar). Balkenende voelt daar echter niets voor. Hij ziet het liefst de SP bij de onderhandelingstafel vertrekken.
En ik las ergens hier dat er binnen de PvdA ook iets aan het rommelen was. Persoonlijk denk ik ook dat de PvdA zetels verloren heeft omdat Wouter aan het draai konten was. Ene dag zus en de andere dag weer zo.

779
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

En die combinatie is zo komisch?
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ja, dat links met hun grote waffel even dacht dat ze konden gaan regeren met CDA... Bewijst maar even weer dat CDA alleen in zee gaat met serieuze partijen.

779
Gebruikersavatar
Mike.H
Lid
Berichten: 3298
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:54
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Mike.H »

okke schreef:En die combinatie is zo komisch?
Laat bob toch even lol hebben zonder het meteen af te kraken?

mvg, mike
Go, tell the Spartans, stranger passing by,
That here, obedient to their laws, dead we lie. —
King Leonidas at Thermopylae
Gebruikersavatar
Goof
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Goof »

Ziezo. De Vries heeft net de pogingen tot Wouters droomkabinet afgeblazen. Een nachtmerrie voor Bos, maar daar heeft hij het dan ook zelf naar gemaakt. Wedden dat nu de gristenen mogen aanschuiven?
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Zo!!
Das goed nieuws,daar drink ik een biertje op.
Proost!!
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Proost!
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Een biertje? Hhaha een heel krat 8) Links sux 4 life :d

779
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Politicus:man die het tegendeel bedoelt van wat `ie ten onrechte heeft willen ontkennen en het dan toch maar bevestigt onder voorbehoud.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
Bigshot
Lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 12 sep 2005, 21:03
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Bericht door Bigshot »

Als ik alles vooruit geweten had, was ik toch maar gaan stemmen. En dan weet ik zeker dat ik op de Partij voor de Dieren had gestemd.

Vanavond aan tafel zat ik me kapot te ergeren. De mensen moeten echt veel beter voor hun kippen zorgen, want de kipnuggets die ik kreeg waren namelijk veel te klein.

Volgend jaar dus met z'n alles op de Partij voor de Dieren stemmen, voor het meest veelzijdige stukje vlees! :roll:
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)
Plaats reactie