formatie
-
- Lid
-
- Lid
- Contacteer:
De informateur neemt het weekend voor zichzelf om te bekijken hoe het verder moet gaan met de formatiehendrik schreef:Intussen blijft het vanuit Den Haag stil. Doodstil. Het laatste nieuws dateert van donderdag, waarin Balkenende verklaart wel heil te zien in een coalitie met de PvdA, maar dat de verschillen tussen CDA en SP erg groot zijn. Van een afwijzing naar links is dus vooralsnog geen sprake.Wat er binnenskamers allemaal wordt besproken, zal voor ons gissen zijn.
We zullen morgen (maandag) wel meer horen neem ik aan
Dean
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
- hendrik
- Lid
Wouter Bos' wil is geen wet. CDA wil graag met PvdA regeren, PvdA wil dit alleen als SP ook meedoet. De standpunten van CDA en SP liggen nogal ver uit elkaar. Dat zijn de feiten zoals deze er op het moment voor staan. Nergens wordt gesproken over wiens wil wet is. Voorlopig zitten we nog steeds in de informatie-fase, waarin nog helemaal niets beslist wordt. De informateur gaat met de informatie die hij krijgt van de diverse fractieleiders aan de slag en zal met deze informatie een formateur aanstellen. Dez gaat pas een definitief kabinet samenstellen. Dus noch Balkenende, noch Bos noch welke andere fractievoorzitter ook, maakt hier de dienst uit. En Thor, jij stelt dat het binnen de gelederen van de PvdA rommelt met een big smile. Doet dat iets ter zake bij een formatie? Ook binnen de gelederen van de VVD rommelt het en nog wel iets meer dan bij de PvdA.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
-
- Lid
779 schreef:Nu.nl verteld anders dat Balkenende de SP liever ziet vertrekken bij de onderhandelingen...
Waar lees jij op nu.nl dat Balkenende de SP liever niet ziet deelnemen aan de onderhandelingen?Nu.nl schreef:De SP-leider kon niet aangeven of het gesprek de vorming van een kabinet van CDA, PvdA en SP dichterbij heeft gebracht. Van onderhandelingen is nog geen sprake. Volgens Marijnissen worstelt Balkenende met de getalsverhoudingen in zo'n kabinet, waar de linkse partijen PvdA en SP de meerderheid zouden hebben.
Ik kan je redenatie niet volgen dat Wouter Bos als fractievoorzitter van de PvdA zou moeten aftreden, omdat Jan-Peter Balkenende (volgens jou) de SP liever niet bij de onderhandelingen aanwezig wil hebben.779 schreef:Dan zou Woutertje wel moeten aftreden bij de PvdA omdat hij dan EN de verkiezingen dik verloren heeft, EN ook niet deel neemt aan het kabinet.
Een erg vergezocht grapje. Kan je me nog een keer het verband tussen CDA, SP en het voorzitterschap van de PvdA uitleggen, dan snap ik de grap misschien ook.779 schreef:Hhaha politiek is te komisch voor woorden...
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
-
- Lid
En ik las ergens hier dat er binnen de PvdA ook iets aan het rommelen was. Persoonlijk denk ik ook dat de PvdA zetels verloren heeft omdat Wouter aan het draai konten was. Ene dag zus en de andere dag weer zo.Nu.nl schreef:PvdA-leider Bos wil dat er onderhandeld wordt over een kabinet van CDA (de grootste partij), PvdA (de op één na grootste) en de SP (de grootste winnaar). Balkenende voelt daar echter niets voor. Hij ziet het liefst de SP bij de onderhandelingstafel vertrekken.
779
- Mike.H
- Lid
- Goof
- Lid
-
- Lid
- Bigshot
- Lid
- Contacteer:
Als ik alles vooruit geweten had, was ik toch maar gaan stemmen. En dan weet ik zeker dat ik op de Partij voor de Dieren had gestemd.
Vanavond aan tafel zat ik me kapot te ergeren. De mensen moeten echt veel beter voor hun kippen zorgen, want de kipnuggets die ik kreeg waren namelijk veel te klein.
Volgend jaar dus met z'n alles op de Partij voor de Dieren stemmen, voor het meest veelzijdige stukje vlees!
Vanavond aan tafel zat ik me kapot te ergeren. De mensen moeten echt veel beter voor hun kippen zorgen, want de kipnuggets die ik kreeg waren namelijk veel te klein.
Volgend jaar dus met z'n alles op de Partij voor de Dieren stemmen, voor het meest veelzijdige stukje vlees!
Beste kinderen, jullie moeten later proberen de wereld zo mooi te maken als de gevallenen die voor jullie hadden willen maken! Prinses Wilhelmina (maart 1960)