Er is weerstand hoe wouter de regie gedaan heeft,het leek wel een one-man show.
Wouter is bang voor de SP,in de PVDA roept men dat je van eigen kracht moet uitgaan.
De informateur neemt het weekend voor zichzelf om te bekijken hoe het verder moet gaan met de formatiehendrik schreef:Intussen blijft het vanuit Den Haag stil. Doodstil. Het laatste nieuws dateert van donderdag, waarin Balkenende verklaart wel heil te zien in een coalitie met de PvdA, maar dat de verschillen tussen CDA en SP erg groot zijn. Van een afwijzing naar links is dus vooralsnog geen sprake.Wat er binnenskamers allemaal wordt besproken, zal voor ons gissen zijn.
779 schreef:Nu.nl verteld anders dat Balkenende de SP liever ziet vertrekken bij de onderhandelingen...
Waar lees jij op nu.nl dat Balkenende de SP liever niet ziet deelnemen aan de onderhandelingen?Nu.nl schreef:De SP-leider kon niet aangeven of het gesprek de vorming van een kabinet van CDA, PvdA en SP dichterbij heeft gebracht. Van onderhandelingen is nog geen sprake. Volgens Marijnissen worstelt Balkenende met de getalsverhoudingen in zo'n kabinet, waar de linkse partijen PvdA en SP de meerderheid zouden hebben.
Ik kan je redenatie niet volgen dat Wouter Bos als fractievoorzitter van de PvdA zou moeten aftreden, omdat Jan-Peter Balkenende (volgens jou) de SP liever niet bij de onderhandelingen aanwezig wil hebben.779 schreef:Dan zou Woutertje wel moeten aftreden bij de PvdA omdat hij dan EN de verkiezingen dik verloren heeft, EN ook niet deel neemt aan het kabinet.
Een erg vergezocht grapje. Kan je me nog een keer het verband tussen CDA, SP en het voorzitterschap van de PvdA uitleggen, dan snap ik de grap misschien ook.779 schreef:Hhaha politiek is te komisch voor woorden...
En ik las ergens hier dat er binnen de PvdA ook iets aan het rommelen was. Persoonlijk denk ik ook dat de PvdA zetels verloren heeft omdat Wouter aan het draai konten was. Ene dag zus en de andere dag weer zo.Nu.nl schreef:PvdA-leider Bos wil dat er onderhandeld wordt over een kabinet van CDA (de grootste partij), PvdA (de op één na grootste) en de SP (de grootste winnaar). Balkenende voelt daar echter niets voor. Hij ziet het liefst de SP bij de onderhandelingstafel vertrekken.