Zwarte dag voor Nederland

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Wat vind jij van een generaal pardon?

Ik ben voor een generaal pardon.
18
23%
Ik ben tegen een generaal pardon.
62
78%
 
Totaal aantal stemmen: 80

Gebruikersavatar
Seyffardt
Lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 08 jan 2004, 16:58

Bericht door Seyffardt »

Dodo schreef:
Ik heb geen rechten gestudeerd en jarenlange kennis in het recht.
Ehm...Bob, er staat toch iets anders naar mijn mening hoor :|
"Dat ick zal wederkeeren in mijnen Regiment"
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Whooops

779
THOR
Lid
Berichten: 469
Lid geworden op: 07 okt 2005, 22:57
Locatie: ARNHEM

Bericht door THOR »

Deze motie is nipt gewonnen door links,dankzij de nieuwe partij.
De PVVD,de partij voor de dieren dus.
De parij voor de dieren wordt sinds kort bijgestaan door sjoerd van der wouw.
Hij is bekend geworden als voorzitter van de vereniging MILIEU OFFENSIEF.
In die radicale club werkte hij nauw samen met VOLKERT VAN DER GRAAF de moordenaar van PIM FORTUYN.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Nee; de motie is aangenomen omdat een meerderheid voor de motie is. Niet enkel een kleine partij.
Verder heeft je beschuldiging van de PvdD geen enkele relevantie met het onderwerp van dit gesprek.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Goof
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 23 nov 2006, 18:43
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Goof »

De PvdD is binnengekomen als "neutrale"partij, die alleen voor de zielige diertjes zou strijden. Nu ze in de kamer zitten blijken ze gewoon een extreem-links clubje te zijn met nogal enge sympathieën. We zullen het er voorlopig mee moeten doen, maar ik vraag me wel af of mensen als Kees van Koten nog zo achter dit clubje staan. Nu is het even te laat.
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Goof schreef:De PvdD is binnengekomen als "neutrale"partij, die alleen voor de zielige diertjes zou strijden. Nu ze in de kamer zitten blijken ze gewoon een extreem-links clubje te zijn met nogal enge sympathieën. We zullen het er voorlopig mee moeten doen, maar ik vraag me wel af of mensen als Kees van Koten nog zo achter dit clubje staan. Nu is het even te laat.
De moordenaar van Pim Fortuyn kwam ook uit de hoek van dierenrechten activisten.
Overigens vind ik het prima dat de belangen van dieren nu officieel behartigd worden.
De waarheid komt met de jaren
Gebruikersavatar
hendrik
Lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 04 dec 2006, 19:01

Bericht door hendrik »

De PvdD is op democratische wijze in de Kamer gekomen en mag ook democratisch meebeslissen in die Kamer.
That's democracy
Winston Churchill na zijn verkiezingsnederlaag meteen na de oorlog.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Natuurlijk mag die partij nu meebeslissen, maar dan moeten ze wel eerst weten waar ze het over hebben en niet hun ideeen doordrammen over die varkens. Er is 'democratisch' gekozen dat zij niet de grootste partij zijn, dus hebben ze weinig in te brengen helaas.

779
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

779 schreef:Natuurlijk mag die partij nu meebeslissen, maar dan moeten ze wel eerst weten waar ze het over hebben en niet hun ideeen doordrammen over die varkens. Er is 'democratisch' gekozen dat zij niet de grootste partij zijn, dus hebben ze weinig in te brengen helaas.

779
Dit is min of meer juist; Gezien het fiet dat de PvdD een kleine fractie is in de tweede kamer heeft zij navenant veel in te brengen (Relatief weinig dus.)
Vaak zijn kleine fracties overigens wel belangrijk om voorstellen die eigenlijk maar nauwelijks een meerderheid van stemmen zouden hebben (nog net) aan een meerderheid te helpen en dus een voorstel helpen aannemen of verwerpen.....Maar dit betreft dus niet alleen de PvdD.
Mijns inziens is de PvdD een zgn one-issue partij. Ze zitten daar juist omdat ze zich druk maken over de bio-industrie. Het is dus per definitie hun taak om te 'drammen' over de varkens...
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Salaskan
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2006, 12:26

Re: Zwarte dag voor Nederland

Bericht door Salaskan »

koos24 schreef: Dit betekent concreet dat Nederland weer overspoelt zal gaan worden door avonturiers op zoek naar een paspoort :frownno: :frownno:
Even één ding... Was het niet de rechtse coalitie van CDA en VVD dat per se vanaf 1 januari de grenzen onbeperkt open wilden zetten voor Poolse arbeiders? Die hier 10 keer zo veel verdienen als in hun eigen land, dus voor veel lagere prijzen willen werken en oneerlijke concurrentie vormen... Over "overspoelt worden" gesproken. En dan doen ze alsof alle vluchtelingen economisch zijn... Landen die voor onze militairen te gevaarlijk zijn, zijn voor vluchtelingen "veilig".
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Salaskin, komt hier net binnen zetten met één post en slaat de hamer een km of 6 naast de spijker. De Poolse arbeiders mogen hier ALLEEN komen mits er voor de functie geruime tijd geen Nederlander voor te vinden/krijgen is.

779
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Moet je eens kijken hoeveel Poolse éénmansbedrijfjes er langs mijn werk komen. En ze werken volstrekt legaa in Nederland.. :)
Klein gaatje in de wet dus :mrgreen:
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Uhm, Dodo de wet gaat pas 1 januari a.s. in...

779
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

779 schreef:Uhm, Dodo de wet gaat pas 1 januari a.s. in...

779
Ik heb het over een huidige wet. :)
Zijn twee verschillende waar we het over hebben. Sorry voor de verwarring.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Zwarte dag voor Nederland

Bericht door MARKET GARDEN »

Salaskan schreef:
koos24 schreef: Dit betekent concreet dat Nederland weer overspoelt zal gaan worden door avonturiers op zoek naar een paspoort :frownno: :frownno:
Even één ding... Was het niet de rechtse coalitie van CDA en VVD dat per se vanaf 1 januari de grenzen onbeperkt open wilden zetten voor Poolse arbeiders? Die hier 10 keer zo veel verdienen als in hun eigen land, dus voor veel lagere prijzen willen werken en oneerlijke concurrentie vormen... Over "overspoelt worden" gesproken. En dan doen ze alsof alle vluchtelingen economisch zijn... Landen die voor onze militairen te gevaarlijk zijn, zijn voor vluchtelingen "veilig".

Onze militairen horen daar niet thuis, tenminste in de ogen van een deel van de inwoners van b.v. Afghanistan.
Maar een Afghaan hoort gewoon wel thuis in Afghanistan dus kan hij alleen
als hij aantoonbaar gevaar loopt asiel krijgen in Nederland.

Er is al jaren een tekort aan vaklieden in Nederland dus denk ik dat het met oneerlijke concurentie dor Polen wel mee zal vallen.
We hebben momenteel de laagste werkloosheid van heel Europa!!
De waarheid komt met de jaren
Plaats reactie