Zwarte dag voor Nederland

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie

Wat vind jij van een generaal pardon?

Ik ben voor een generaal pardon.
18
23%
Ik ben tegen een generaal pardon.
62
78%

Totaal aantal stemmen: 80

pluskat
Lid

Bericht door pluskat »

De kwestie heeft twee kanten:

Enerzijds hebben de bewuste asielzoekers - na keer op keer een negatieve beslissing op hun asielaanvraag te hebben gekregen, - doorgeprocedeerd en/of nieuwe asielaanvragen ingediend. Terwijl anderen na een negatieve beslissing van de Vreemdelingenrechter weer vertrokken naar het land van herkomst of elders een nieuwe aanvraag indienden, bleef deze categorie van mensen desondanks hier (illegaal) in Nederland. Het verhaal dat de mensen zolang in onwetendheid zijn gelaten is in de meeste gevallen beslist onjuist: ze kregen nl. al snel te horen dat hun asielaanvraag ongegrond was bevonden, maar bleven - vaak op advies van vreemdelingenadvocatuur en/of Vluchtelingenwerk - jarenlang vruchteloos doorprocederen.

Anderzijds maakte de oude Vreemdelingenwet het mogelijk om eindeloos door te blijven procederen, en zijn m.n. de kinderen van de asielzoekers hier goed ingeburgerd: soms spreken ze niet eens de taal van de ouders.

Inmiddels heeft Verdonk een groot gedeelte van die 26.000 mensen alsnog - op humanitaire gronden - een verblijfsvergunning toe gekend. Asielzoekers met criminele antecedenten komen niet in aanmerking voor zo'n verblijfsvergunning.

Wat is wijsheid?
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Ik ben voor een generaal pardon. Maar alleen dan met de keerzijde dat onze grenzen een stuk dichter (eigenlijk dicht) moeten en dat we direct het huidige procedure proces zeer drastisch moeten hervormen en verbeteren.

De mensen die hier nu al een lange tijd zitten en eigenlijk gewoon Nederlandse kinderen hebben, hebben gewoon recht op een bestaan. Het is onmenselijk om kinderen opeens terug te sturen naar een compleet andere cultuur, iets dat ze niet gewend zijn.

Ik ben het niet eens met dit generaal pardon, daarom heb ik nu dus tégen gestemd.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Nick
Lid

Bericht door Nick »

Tegen!

Wij hebben genoeg aan onze eigen problemen. Om dan ook nog eens iedereen hier te halen en te gaan zorgen voor andersmans problemen zie ik niet zitten.

Maarja, nu discrimineer ik denk ik... :roll:
Infanterie: Königin aller Waffen!
Nick
Lid

Bericht door Nick »

Dodo schreef:

De mensen die hier nu al een lange tijd zitten en eigenlijk gewoon Nederlandse kinderen hebben, hebben gewoon recht op een bestaan. Het is onmenselijk om kinderen opeens terug te sturen naar een compleet andere cultuur, iets dat ze niet gewend zijn.
Dodo,

Wat is bij jouw een lange tijd? Waar trekken we een grens?
Mensen die hier 4 jaar zitten moeten terug? Maar 5 jaar mogen blijven?

Mijn mening, maak geen uitzonderingen. Geen verblijfsvergunning... geen Nederland.
En dat de regering er zo lang over doet, is hun fout dan. Maar om dan grenzen te gaan trekken roept ook weer commotie op!

Klinkt erg grof, maar we zullen toch een keuze moeten maken.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Nick schreef:
Dodo schreef:

Dodo,

Mijn mening, maak geen uitzonderingen. Geen verblijfsvergunning... geen Nederland.
En dat de regering er zo lang over doet, is hun fout dan. Maar om dan grenzen te gaan trekken roept ook weer commotie op!

Voor mij is een lange tijd wanneer evt. jonge kinderen een besef krijgen dat ze in Nederland wonen. 4 a 5+ dus.

En dat de regering er zo lang over doet, is dat de fout van de mensen die hier asiel willen aanvragen? Nee! Natuurlijk niet. En daar moeten we deze mensen niet op afrekenen. Nederland heeft een fout gemaakt, en diegenen die wachten op een verblijfsvergunning hebben daar mazzel mee.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
koos24
Lid

Bericht door koos24 »

Dodo schreef:
Nick schreef:
Dodo schreef:

Dodo,

Voor mij is een lange tijd wanneer evt. jonge kinderen een besef krijgen dat ze in Nederland wonen. 4 a 5+ dus.

En dat de regering er zo lang over doet, is dat de fout van de mensen die hier asiel willen aanvragen? Nee! Natuurlijk niet. En daar moeten we deze mensen niet op afrekenen. Nederland heeft een fout gemaakt, en diegenen die wachten op een verblijfsvergunning hebben daar mazzel mee.
Wat ik niet snap is het volgende, asielzoekers hebben meestal jaren in hun thuisland gewoond VOOR ze in Nederland asiel aanvroegen. Toen hadden ze ook geen problemen om alles achter te laten, en nu na PAS 4 / 5 jaar Nederland is het wel een probleem.

Vervolgens stellen ze met allerlei procedures hun vertrek jaren uit, leven & procederen in die periode op kosten van de Nederlandse samenleving.
En dan moet ik het zielig vinden als ze gewoon naar hun thuisland terug moeten?

SORRY VOEL ME NIET SCHULDIG :mad:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Nick
Lid

Bericht door Nick »

Dodo schreef: Voor mij is een lange tijd wanneer evt. jonge kinderen een besef krijgen dat ze in Nederland wonen. 4 a 5+ dus.

Maar is dat voor een ander ook?
En mensen met jonge kinderen mogen blijven, maar met geen kinderen niet? Inderdaad, dat lokt weer commotie uit!

Nederland heeft inderdaad een fout gemaakt. Maar met grenzen stellen, lok je nog meer gezeik uit!

Maar dit is mijn mening uiteraard...
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Nick schreef:
Dodo schreef: Voor mij is een lange tijd wanneer evt. jonge kinderen een besef krijgen dat ze in Nederland wonen. 4 a 5+ dus.

En mensen met jonge kinderen mogen blijven, maar met geen kinderen niet? Inderdaad, dat lokt weer commotie uit!

Nederland heeft inderdaad een fout gemaakt. Maar met grenzen stellen, lok je nog meer gezeik uit!

Gezeik krijg je altijd, maar je moet ergens een grens trekken. Ik geef direct toe dat het verdomd lastig is...

@koos24
Ik geloof dat vooral de Nederlandse overheid verdomd lang bezig is met allerlei procedures. Niet diegenen die asiel aanvragen. :)
THOR
Lid

Re: Zwarte dag voor Nederland

Bericht door THOR »

koos24 schreef:Met een stem meerderheid heeft de 2e kamer een motie aangenomen om een generaal pardon in te voeren.
Dit betekent concreet dat Nederland weer overspoelt zal gaan worden door avonturiers op zoek naar een paspoort :frownno: :frownno:

Deze linkse meerderheid in de kamer wordt een ramp voor ons land :mad:

Wat vinden jullie hier van?

Helemaal mee eens!!
Het is tijd voor een zakenkabinet,want het heden en verleden heeft bewezen dat een kabinet met politicie,zeer slecht voor het jawel landsbelang is!!
Zie die idiote motie generaal pardon.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Gegeven: 47 keer
Ontvangen: 90 keer

Links kabinet

Bericht door asjemenou »

Zoals Koos 24 het al in zijn openingstopic zei, dit linkse kabinet wordt een ramp voor ons land. Net nu het weer een beetje beter gaat met de Nederlandse economie komt er een links kabinet aan de macht. Dit betekent dat zij de pot met geld weer vier jaar lang buiten zetten en krijgen wij, de belastingbetalers, hier na vier jaar weer de rekening voor gepresenteerd.
Ik ben niet erg politiek geïnteresseerd maar ben wel wezen stemmen. Ik heb op een rechtse partij gestemd alleen maar om te voorkomen dat de linkse partijen de overhand zouden krijgen. Helaas, de verkiezingsuitslag kon beter.
Goof
Lid

Bericht door Goof »

Tja, de gemiddelde landgenoot vindt nu eenmaal dat het illegale buurjongetje uit de klas van hun kind hier moet blijven. Maar als er volgend jaar twintig van die buurjongetjes in zoontjes klas zitten halen diezelfde mensen hun eigen kind van school, want die wordt die te "zwart".
We willen allemaal alles voor ons zelf, maar voor anderen leggen we andere normen aan.
Wie uit de geschiedenis niets leert moet dulden dat deze zich steeds herhaalt.
Nick
Lid

Bericht door Nick »

Dodo schreef:
Nick schreef:

Gezeik krijg je altijd, maar je moet ergens een grens trekken. Ik geef direct toe dat het verdomd lastig is...
Daarom beter geen grenzen trekken. Roept natuurlijk ook gezeik op, vooral door die linkse figuren, maar om uitzonderingen te maken of zomaar ergens een grens te trekken helpt al helemaal niet naar mijn mening, uitleg zie eerdere posts. En je word het er toch nooit over eens, want de ene vind dat iemand die hier al 5 jaar is mag blijven, de andere pas na 10 jaar.
779
Lid
Lid

Bericht door 779 »

De enige reden waarom mensen hier langer dan 5 jaar moeten wachten op een antwoord of ze mogen blijven of niet is vanwege het feit dat die mensen ZELF meestal hun paspoort weggooien, en alles bij elkaar liegen over hun leeftijd, land van herkomst etc. Daarom duurt dat zo lang!

779
THOR
Lid

Bericht door THOR »

779 schreef:De enige reden waarom mensen hier langer dan 5 jaar moeten wachten op een antwoord of ze mogen blijven of niet is vanwege het feit dat die mensen ZELF meestal hun paspoort weggooien, en alles bij elkaar liegen over hun leeftijd, land van herkomst etc. Daarom duurt dat zo lang!

779
Maar dat niet alleen,men ging ook keer op keer in beroep bijgestaan door raadslieden die betaald werden door de overheid.
Belastinggeld betaald door u en ik.
Eenmaal afgewezen dan het land uit.
Dit assielbeleid is een progressief werkverschaffing,En 1 op de 500 is maar een echte vluchteling.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
Dean-
Lid
Contacteer:

Bericht door Dean- »

779 schreef:De enige reden waarom mensen hier langer dan 5 jaar moeten wachten op een antwoord of ze mogen blijven of niet is vanwege het feit dat die mensen ZELF meestal hun paspoort weggooien, en alles bij elkaar liegen over hun leeftijd, land van herkomst etc. Daarom duurt dat zo lang!

779
Dat zal best gebeuren, maar dat is echt niet in alle gevallen zo. Ik ken mensen die ik dacht rond de 10 jaar moesten wachten totdat hun aanvraag werd goedgekeurd, wat nog bijna werd afgewezen !!!!!

Laat ze de procedures bij het IND maar onder de loep nemen, o.a dat je tegen een beslissing van het IND in beroep kunt gaan?? Stuur ze desnoods in afwachting terug???

Dean
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Plaats reactie