Zwarte dag voor Nederland
- dvaupell
- Lid
- Contacteer:
Ik ben het grotendeels met Dodo eens en een voorstander van een generaal pardon i.c.m. een strikt toelatingsbeleid voor nieuwkomers en snelle, controleerbare procedures bij het IND i.c.m. een actief uitzetbeleid.
We zijn in dit land al zo lang aan het knoeien met immigranten dat het niet meer dan menselijk is om mensen die nog onder de "oude" regeling vallen gewoon toe te laten. Dit heet dan het Generaal Pardon.
Verder moeten de procedures bij de IND worden versneld, zodat snel na de asielaanvraag duidelijk is of deze wel of niet zal worden ingewilligd. Wat mij betreft mag er één beroepsmogelijkheid zijn, want ook de IND kàn een inschattingsfout maken.
Is een aanvraag ook in beroep afgewezen dan moet de asielzoeker (wat mij betreft begeleid) worden teruggestuurd (of gebracht) naar het land van herkomst. Nu is het zo dat men wordt veronderstelt zelfstandig terug te keren, wat zorgt voor hemelschreiende situaties omdat men niet langer recht op opvang/onderdak heeft en de illegaliteit in verdwijnt.
Ik vind trouwens de titel van dit topic nogal tendentieus. Als je een poll wilt houden zul je, mijns inziens, een neutrale titel moeten kiezen. Iedereen mag voor of tegen het generaal pardon zijn hoor, maar deze titel is nogal sturend.
We zijn in dit land al zo lang aan het knoeien met immigranten dat het niet meer dan menselijk is om mensen die nog onder de "oude" regeling vallen gewoon toe te laten. Dit heet dan het Generaal Pardon.
Verder moeten de procedures bij de IND worden versneld, zodat snel na de asielaanvraag duidelijk is of deze wel of niet zal worden ingewilligd. Wat mij betreft mag er één beroepsmogelijkheid zijn, want ook de IND kàn een inschattingsfout maken.
Is een aanvraag ook in beroep afgewezen dan moet de asielzoeker (wat mij betreft begeleid) worden teruggestuurd (of gebracht) naar het land van herkomst. Nu is het zo dat men wordt veronderstelt zelfstandig terug te keren, wat zorgt voor hemelschreiende situaties omdat men niet langer recht op opvang/onderdak heeft en de illegaliteit in verdwijnt.
Ik vind trouwens de titel van dit topic nogal tendentieus. Als je een poll wilt houden zul je, mijns inziens, een neutrale titel moeten kiezen. Iedereen mag voor of tegen het generaal pardon zijn hoor, maar deze titel is nogal sturend.

Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
- Wilco Vermeer
- Lid
- Contacteer:
Allereerst geldt het Generaal Pardon alleen voor die mensen die voor ingang van de vorige wetgeving all in Nederland verbleven (vandaar de grens tussen 4 en 5 jaar), omdat Verdonk aan had gegeven dat vanaf ingang van die wet, iedere nieuwe Asielzoeker volgens die regels bekeken werd. Het gaat dus om een scheiding van mensen die er voor die tijd al waren en die later zijn gekomen. Daarnaast gaat dit pardon om de mensen die straks ook al legalisering krijgen. De Kamermeerderheid vond het belachelijk dat je nu nog mensen uitzet terwijl je over enkele maanden deze mensen via een wetswijziging toelaat in Nederland.
Dan de opmerkingen over de grenes tussen Belgie en Nederland en DUitsland en Nederland. Voor iedereen het vergeet, we hebben het zogenaamde Schengen verdrag. Dat betekend dat grensverkeer tussen Schengen landen vrij van controle is. De mensen die van buiten de Schengen landen binnen komen horen wel te worden gecontroleerd.
Dit even buiten wat je van een Generaal Pardon vind, maar wel om discussies zuiver te houden.
Dan het Generaal Pardon, andere landen hebben dit al lang doorgevoerd. Gewoon een streep trekken. Iedereen voor die tijd met werk, inkomen en inburgering welkom en daarna heel streng controleren. Anders blijf je tegen achterstanden oplopen en achter de feiten aanlopen.
Aanzuigende werking is onzin omdat nieuwe instroom niet langer dan vijf jaar hier is.
Nog een andere misvatting die hier door sommigen ten onrechte wordt aangehaald. Er is geen Linkse meerderheid in de huidige kamer. Links heeft zelfs niet eens de helft van het aantal zetels. Dat betekend dat voor dit zogenaamde Generaal Pardon in de kamer ook enkele rechtse mensen hebben gestemd. Anders kan er immers geen meerderheid ontstaan.
Dan de opmerkingen over de grenes tussen Belgie en Nederland en DUitsland en Nederland. Voor iedereen het vergeet, we hebben het zogenaamde Schengen verdrag. Dat betekend dat grensverkeer tussen Schengen landen vrij van controle is. De mensen die van buiten de Schengen landen binnen komen horen wel te worden gecontroleerd.
Dit even buiten wat je van een Generaal Pardon vind, maar wel om discussies zuiver te houden.
Dan het Generaal Pardon, andere landen hebben dit al lang doorgevoerd. Gewoon een streep trekken. Iedereen voor die tijd met werk, inkomen en inburgering welkom en daarna heel streng controleren. Anders blijf je tegen achterstanden oplopen en achter de feiten aanlopen.
Aanzuigende werking is onzin omdat nieuwe instroom niet langer dan vijf jaar hier is.
Nog een andere misvatting die hier door sommigen ten onrechte wordt aangehaald. Er is geen Linkse meerderheid in de huidige kamer. Links heeft zelfs niet eens de helft van het aantal zetels. Dat betekend dat voor dit zogenaamde Generaal Pardon in de kamer ook enkele rechtse mensen hebben gestemd. Anders kan er immers geen meerderheid ontstaan.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
-
- Lid
gewoon opnieuw beginnen, generaal pardon voor iedereen die hier toch al is en vanaf nu strengere toelatingseisen bedenken (geen belachelijke inburgerstestjes waarvoor de doorsnee autochtoon zal zakken)
ik was blij met deze kamerMEERDERHEID

ik was blij met deze kamerMEERDERHEID

Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
-
- Lid
Jullie denken ook echt dat de IND de schuldige is... Ga maar eens een dagje meedraaien bij de IND en dan kom je er wel achter dat die mensen die zogenaamd 10 jaar moeten wachten op hun antwoord gewoon de boel bij elkaar liegen. In de meeste gevallen is er geen touw aan vast te knopen. Van mij mogen die mensen ook best een verblijfsvergunning krijgen, alleen wel op jullie kosten.
By the way: De EU verbiedt Nederland om die lui een paspoort te geven.
779
779
- Dodo
- Lid
Dan is er duidelijk wat verkeerd geregeld bij het IND. Hoe kan je het nou mensen kwalijk nemen dat ze naar een ander land willen... Ze zijn er dan van overtuigd dat ze het hier beter hebben, dus zetten ze alle mogelijke oplossingen in.779 schreef:Jullie denken ook echt dat de IND de schuldige is... Ga maar eens een dagje meedraaien bij de IND en dan kom je er wel achter dat die mensen die zogenaamd 10 jaar moeten wachten op hun antwoord gewoon de boel bij elkaar liegen. In de meeste gevallen is er geen touw aan vast te knopen. Van mij mogen die mensen ook best een verblijfsvergunning krijgen, alleen wel op jullie kosten.
779
Als jij als verzorger in Brazilië (ik zeg maar wat) 4x zoveel kan verdienen, maar je mag alleen maar toegelaten worden als politieke vluchteling of oorlogsvluchteling, ga je dan niet even een simpel leugentje verzinnen?
Het is niet eerlijk, en ik ben het er ook neit mee eens, maar het gebeurd. IND moet dan maar een oplossing verzinnen.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
-
- Lid
Ach Dodo, je snapt er geen hol van!
Als ik naar Brazilie zou gaan, zou ik economisch vluchteling zijn vanwege het feit dat ik daar 4 keer meer zou verdienen. Economische vluchtelingen krijgen nergens in de wereld zomaar een paspoort. Is GEEN geldige reden.
En ik ben geen verzorger. Ik ben verpleegkundige, althans, bijna.
en Dodo: De IND heeft al een oplossiing bedacht: GEEN PASPOORT AAN DIE MENSEN!
779
Als ik naar Brazilie zou gaan, zou ik economisch vluchteling zijn vanwege het feit dat ik daar 4 keer meer zou verdienen. Economische vluchtelingen krijgen nergens in de wereld zomaar een paspoort. Is GEEN geldige reden.
779
- Dodo
- Lid
Ik geloof niet dat jij er een hol van snapt 779.779 schreef:Ach Dodo, je snapt er geen hol van!
779
Sorry jongen, maar ik geef je een volstrekt logische reden waarom de meeste asielzoekers zouden kunnen liegen. Want dat doen ze namelijk allemaal (of bijna allemaal, die indruk krijg ik) volgens jou. En hoe ontrecht dat ook is, het IND kan dit verwachten en zal hier een oplossing voor moeten verzinnen...
En sorry, ik bedoelde verpleegkundige in opleiding dan.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
-
- Lid
Mwoah, het is bij wet verboden om te liegen als je een Nederlands paspoort wilt. Ik snap ook best dat je gaat liegen om hier in het paradijs te komen wonen. Maar helaas wil ik alleen mensen helpen die in hun eigen land moeten vrezen voor hun leven. Niet aan luiwammessen die niet willen studeren en hier willen genieten van wiet en een uitkering.
779
779
-
- Lid
Een generaal pardon?
Natuurlijk niet.
Men stapt waar ergens in europa in een vliegtuig om naar nederland het paradijs op aarde te gaan.
En onderweg spoelt men zijn paspoort door de toilet,en bij aankomst in nederland vraagt men assiel aan.
Waar men met open armen worden onthaald door onze welzijnswerkers.
Maar beste mensen................er mist iets jawel men heeft zich moeten inchecken op het vliegveld van vertrek.
En daar liet men het paspoort wel zien.
Kijk zo zijn er vele voorbeelden,en men kan ook keer op keer in beroep.
Betaald met belastinggeld opgebracht door u en ik.
Een keer afgewezen dan het land uit,het lijkt wel een progressief werkverschaffing!!
En let wel:1 op de 500 is een echte vluchteling.
Natuurlijk niet.
Men stapt waar ergens in europa in een vliegtuig om naar nederland het paradijs op aarde te gaan.
En onderweg spoelt men zijn paspoort door de toilet,en bij aankomst in nederland vraagt men assiel aan.
Waar men met open armen worden onthaald door onze welzijnswerkers.
Maar beste mensen................er mist iets jawel men heeft zich moeten inchecken op het vliegveld van vertrek.
En daar liet men het paspoort wel zien.
Kijk zo zijn er vele voorbeelden,en men kan ook keer op keer in beroep.
Betaald met belastinggeld opgebracht door u en ik.
Een keer afgewezen dan het land uit,het lijkt wel een progressief werkverschaffing!!
En let wel:1 op de 500 is een echte vluchteling.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
- Dodo
- Lid
- dvaupell
- Lid
- Contacteer:
Het maakt m.i. helemaal niet meer uit of men destijds (we hebben het over jaren geleden) een leugen(tje) heeft verteld bij binnenkomst. Het gaat er nu om dat de meeste van deze mensen al jaren in Nederland zijn, hier een bestaan hebben opgebouwd (en dus bijdragen aan onze economie), hier kinderen op school hebben etc.
Het gaat hier om mensen die anders in de illegaliteit verdwijnen (of al zijn verdwenen). Allemaal mensen met een eigen verhaal. Je kunt helemaal niet stellen dat ze allemaal liegen, dat het allemaal uitvreters zijn etc.
Het is voor de IND (en anderen, waaronder onze rechters) niet meer mogelijk de achterstanden weg te werken en daarvan màg je geen mensen het slachtoffer laten worden.
Het gaat hier volgens mij hoofdzakelijk over een stukje menselijkheid.
Ga je huiswerk doen, Thor.
Het gaat hier om mensen die anders in de illegaliteit verdwijnen (of al zijn verdwenen). Allemaal mensen met een eigen verhaal. Je kunt helemaal niet stellen dat ze allemaal liegen, dat het allemaal uitvreters zijn etc.
Het is voor de IND (en anderen, waaronder onze rechters) niet meer mogelijk de achterstanden weg te werken en daarvan màg je geen mensen het slachtoffer laten worden.
Het gaat hier volgens mij hoofdzakelijk over een stukje menselijkheid.
Dit is op alle fronten onjuist. De groep waar we met zijn allen de meeste problemen mee zeggen te hebben komt echt van buiten Europa. De meest populaire bestemmingen voor asielzoekers zijn bijna alle Europese landen BEHALVE Nederland.Thor schreef:Men stapt waar ergens in europa in een vliegtuig om naar nederland het paradijs op aarde te gaan.
Ga je huiswerk doen, Thor.

Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.