Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
THOR schreef:Neem dus maar aan dat er meerdere branden komen
Geef me 1 goede reden waarom.
Ben jij misschien een overtuigend aanhanger van Lavater ofzo?
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Seyffardt schreef:Misschien omdat misdaad kennelijk loont?
Dus als ik dit goed bezie:
Alle asielzoekers zouden eigenlijk brand moeten stichten, want dan mogen ze hier blijven. Wat een onzin.
Jullie weten allemaal niet hoe de zaak van de schipholbrand in elkaar zit dus alle verbanden die worden getrokken (hoe idioot ze ook zijn) gaan niet op.
En overigens word hier gewoon onzin geluld. Dat vind ik heel vervelend. Écht héél vervelend:
Volgens de bestuursrechter heeft Verdonk zich ten onrechte op haar recht beroepen om vreemdelingen in bewaring te stellen ter voorbereiding van hun uitzetting. Dat argument van de minister houdt geen stand, omdat in zo'n geval uitzicht moet zijn op uitzetting binnen redelijke termijn. De Libiër kan voorlopig niet over de grens worden gezet, omdat het gerechtshof in Amsterdam heeft besloten dat Al-J. in Nederland moet blijven zolang de strafzaak over de Schipholbrand tegen hem loopt. Het hof bepaalde tevens dat de verdachte zich dagelijks bij de politie moet melden.
Al-J. verblijft momenteel overigens rechtmatig in Nederland. Eind vorige maand vroeg hij een verblijfsvergunning aan, in navolging van 39 overlevenden van de Schipholbrand die een dergelijke vergunning hebben verkregen.
THOR, onderbouw dingen de volgende keer met feiten
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
Deze al-j loopt nu vrij rond
Das wel heel vreemd nietwaar?,die rechter die hem vrij liet,al dan niet tijdelijk (zou hij onderduiken??) heeft wel een heel rare gedachtenkronkel gehad toen hij hem vrijsprak.
Deze al-j hoort gewoon vast te zitten in afwachting van het proces inzake schipholbrand.
Er bestaat zeker vluchtgevaar,en nu hij vrij is heeft hij nu de kans om,...
roept u maar.
Verklaring rechter:
Volgens de hoogste bestuursrechter mag de overheid Achmed Al-J. niet langer op grond van het vreemdelingenrecht vasthouden.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal méér dan lijf en goed verliezen;
dan dooft het licht...
THOR schreef:Deze al-j loopt nu vrij rond
Das wel heel vreemd nietwaar?,die rechter die hem vrij liet,al dan niet tijdelijk (zou hij onderduiken??) heeft wel een heel rare gedachtenkronkel gehad toen hij hem vrijsprak.
Deze al-j hoort gewoon vast te zitten in afwachting van het proces inzake schipholbrand.
roept u maar.
Verklaring rechter:
Volgens de hoogste bestuursrechter mag de overheid Achmed Al-J. niet langer op grond van het vreemdelingenrecht vasthouden.
Maakt mij eigenlijk geen zak uit wat jij denkt. Gaat erom wat er in de wet staat. De rechter van het gerechtshof A'dam volgt de wet en heeft dus gelijk. "Een hele rare gedachtenkronkel", de enige die daar last van heeft, dat ben jij. Dat speculeren van je slaat ook op kaas want het heeft helemaal niets met de zaak te maken.
roept u maar.
Verklaring rechter:
In bovenstaande berichte ik:
Zo moet het ook zijn natuurlijk,en vandaar dat ik vindt dat de rechter een rare gedachtenkronkel had.
Dus zo raar is mijn standpunt niet hoor dodo.
dan dooft het licht...
roept u maar.
Verklaring rechter:
In bovenstaande berichte ik:
Zo moet het ook zijn natuurlijk,en vandaar dat ik vindt dat de rechter een rare gedachtenkronkel had.
Dus zo raar is mijn standpunt niet hoor dodo.
Volgens de rechter hoort hij dus niet vast te zitten.
Wat betreft je vreemde gedachtenkronkel, ik doelde daarmee op deze zin:
Neem dus maar aan dat er meerdere branden komen
Het is misschien wat cru gesteld, maar als iemand, die kostte wat het kost uitzetting wil voorkomen en vervolgens brand sticht in een cellencomplex, waarbij doden en gewonden vallen, door de rechter om wat voor achterliggende redenen dan ook in vrijheid wordt gesteld, dan krijgt toch menigeen een vieze smaak in de mond of zie ik dat nu verkeerd?
Nou daar hoort nog een vraagteken achter,zo een dus ?.
Kijk een brandstichter, ( dat is 100% zeker ) hoort vast te zitten in afwachting zijn proces.
Deze al-j laat men dus vrij,moet zich elke dag melden bij de politie.
Seyffardt berichte:
Misschien omdat misdaad kennelijk loont?
Kijk dat is iemand die het begrepen heeft.
Door hem vrij te laten in afwachting het proces, gaf men een signaal dat mijn bewering staafde.
Dus mijn bewering is niet ongegrond.
dan dooft het licht...
Seyffardt schreef:Het is misschien wat cru gesteld, maar als iemand, die kostte wat het kost uitzetting wil voorkomen en vervolgens brand sticht in een cellencomplex, waarbij doden en gewonden vallen, door de rechter om wat voor achterliggende redenen dan ook in vrijheid wordt gesteld, dan krijgt toch menigeen een vieze smaak in de mond of zie ik dat nu verkeerd?
Welnee seyffardt,maar omdat het om een asielzoeker gaat doet men wat bekrompen in dit kikkerlandje.
Als het een extreem-rechts mannetje was geweest die brand had gesticht dan was deze allang berecht en veroordeeld.
En men liet hem zeker niet vrij,hij zou eens.................
dan dooft het licht...
Laat dat extreem-rechts maar gewoon weg, die kwalificatie wordt al meer dan genoeg te pas en te onpas gebruikt, ook hier!
Ieder ander die brand sticht zonder achterliggende politieke of maatschappelijke motieven wordt gewoon in afwachting van zijn proces in voorarrest gehouden in Nederland. Nu kan de verdachte simpelweg de illegaliteit in, zodat er geen haan meer naar kraait.
Stel je overigens eens voor dat een Nederlander brand sticht in een Libische gevangenis. De vent zou waarschijnlijk ter plekke zijn gehangen of iets van gelijke strekking.
Jullie hebben zeker allebei níet de link gelezen die ik gegeven heb om mijn quotes te ondersteunen. Daar staat dat Al-J een jaar onrechtmatig in detentie heeft gezeten in het daarvoor bestemde centrum op vliegveld Rotterdam...
Niemand weet het fijne van de zaak, we moeten het doen met de bronnen die wij voorhanden hebben (en die jullie niet gebruiken), in plaats van op de emoties te gaan spelen en onzinnige en volstrekt onbelangrijke dingen te gaan schrijven.
Wat in godesnaam draagt het recht in Libië bij aan dit onderwerp Seyffardt?
THOR schreef:Kijk een brandstichter, ( dat is 100% zeker ) hoort vast te zitten in afwachting zijn proces.
Graag de artikel + lidnummers.
Als je die niet hebt, dan weet je niet waar je het over hebt.
De 24-jarige Al-J. verbleef in de bewuste nacht in cel 11 van de K-vleugel, waar de brand is ontstaan. Hij wachtte op zijn uitzetting uit Nederland, omdat hij illegaal was. Hij kon tijdig uit zijn brandende cel gered worden, maar raakte wel gewond. Hij ontkent opzettelijk brand te hebben gesticht. Roken op cel in de K-vleugel was toegestaan.
Via de link van dodo.
dan dooft het licht...
Hij die opzettelijk brand sticht, een ontploffing teweegbrengt of een overstroming veroorzaakt, wordt gestraft:
1°. met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien daarvan gemeen gevaar voor goederen te duchten is;
2°. met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien daarvan levensgevaar of gevaar voor zwaar lichamelijk letsel voor een ander te duchten is;
3°. met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien daarvan levensgevaar voor een ander te duchten is en het feit iemands dood ten gevolge heeft.
Al-J. verblijft momenteel overigens rechtmatig in Nederland, omdat hij een verblijfsvergunning heeft aangevraagd. De minister neemt daar vóór 23 december een beslissing over en die mag de verdachte in Nederland afwachten. De kans dat hij die vergunning krijgt, is overigens klein, omdat Al-J. in Nederland meerdere strafbare feiten zou hebben gepleegd.
Commentaar overbodig!
dan dooft het licht...