Goede Foto's vn D-day

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Chap
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:26
Locatie: Venlo

Goede Foto's vn D-day

Bericht door Chap »

Ik moet een spreekbeurt houden. Ik heb als onderwerp D-Day gekozen. heeft iemand hier van jullie misschien wat foto materiaal op de pc staan..?

Chap
( Check http://www.vvv-forum.nl :D )
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

Misschien ooit van google gehoord?
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

Hier is genoeg te vinden!

En verder wil ik je hier naar door verwijzen..

Kan er nu geen slotje op, na deze 2 gegevens! :D
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Hoezo een slotje? is deze info voor anderen niet intressant?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Trouwens, er was toch zo'n fotograaf daarbij, die ook die beroemde foto van de Spaanse burgeroorlog heeft genomen (die man die voor de lens ten aarde stort), en die als enige op het strand foto's durfde te maken, maar toen ze ze gingen ontwikkelen gingen de negatieven naar de klote ofzo...
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Bericht door dennisb »

sobel schreef:Hoezo een slotje? is deze info voor anderen niet intressant?
nah, normaal worden dit soort vragen meteen gesloten met de vermelding kijk eens hier, en dan wordt er verwezen daar het helpdesk topic, en nu is het ineens een goede vraag die voor iedereen handig is ?

Ik vraag me eigenlijk af wat er zo speciaal aan is en waarom het voor anderen interessant is? ..anderen weten toch wel waar ze plaatjes kunnen vinden over D-Day als ze dat nodig hebben ?
Gebruikersavatar
Justin
Lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 02 okt 2006, 19:49
Locatie: Weert, bij Rick achterop da fiets :)

Bericht door Justin »

gamer0004 schreef:Trouwens, er was toch zo'n fotograaf daarbij, die ook die beroemde foto van de Spaanse burgeroorlog heeft genomen (die man die voor de lens ten aarde stort), en die als enige op het strand foto's durfde te maken, maar toen ze ze gingen ontwikkelen gingen de negatieven naar de klote ofzo...
Dat is Robert Capa..

Enne, @ Sobel, ik denk dat Dennis wel gelijk heeft.. hij vraagt om foto's.. ff op Google D-Day intikken en je hebt er zo een paar honderd die bruikbaar zijn...
Meer dan 330 jaar,
Staat hij al met zijn leven klaar
Van poolcirkel, tot evenaar
De marinier, de marinier…
Omhoog omlaag, door berg en dal
Het interesseert hem echt geen bal
Hij vecht op zee en aan de wal
De marinier, de marinier
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

Justin schreef:
gamer0004 schreef:Trouwens, er was toch zo'n fotograaf daarbij, die ook die beroemde foto van de Spaanse burgeroorlog heeft genomen (die man die voor de lens ten aarde stort), en die als enige op het strand foto's durfde te maken, maar toen ze ze gingen ontwikkelen gingen de negatieven naar de klote ofzo...
Dat is Robert Capa..
Capa had een paar filmrolletjes vol met foto's maar tijdens het ontwikkelen was de man in de DOKA zo ongeduldig da toen hij de negatieven moest drogen de temperatuur te hoog zette waardoor -om het in gamer0004 z'n woorden te zeggen :) - hij ze naar de kloten deed.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Capa had 2 rolletjes, hij kreeg er niet meer in aangezien zijn handen zo trilden..

de man die de rolletjes heeft ''verpest'' met ontwikkelen was trouwens ook een van de belangrijkste fotograven in de vietnam oorlog!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Capa had tijdens D-Day zo'n 100 foto's geschoten waarvan het meerendeel door een fout van de ontwikkelaar verloren is gegaan... :cry:
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

Capa heeft uiteindelijk z'n leven geriskeerd voor bijna niets, maar degene die er zijn is toch wel een belangrijk deel van de geschiedenis.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Plaats reactie