Als hij nu maar verstaanbaar Nederlands kan spreken...HMS Renown schreef:
Wat ik wel vind is dat zowel de Duits taligen als de franstaligen VERPLICHT Nederlands moeten krijgen. Kiezen tussen Engels of Nederlands ik mag niet zomaar kiezen bij mij op school. De minister van defensie kan nog niet is fatsoenlijk Nederlands spreken verdorie.
Of je het nu leuk vindt of niet, België is een bufferzone tussen het Germaanse en Gallische taalgebied. Net zoals Zwitserland dat is tussen het Duitse, Franse en Italiaanse. Alleen hebben de Zwitsers blijkbaar een handiger oplossing gevonden voor dit probleem dan de Belgen. Let wel, ik heb veel vrienden in België, zowel Walen als Vlamingen. Met deze lieden kan ik heel gezellige en goede gesprekken voeren. Maar het lijkt wel of het verstand verdwijnt als de hoofdstad ter sprake komt.HMS Renown schreef: en Goof het was noodzakelijk dat we ons van Nederland afscheurden. We dienden alleen als bufferzone tussen Frankrijk en Nederland. Later zijn jullie ons zelfs terug binnengevallen toen zijn wij hulp bij de Fransen moeten gaan zoeken omdat jullie ons niet los wilde laten. Later hebben we beslist om neutraal te blijven en we hebben een verdrag met de Britten gesloten dat wie ons zou aanvallen het met de Britten aan de stok kreeg dat hebben we ook weer samen beslist.
De Belgische afscheiding (na de operavoorstelling in de Brusselse Muntschouwburg in 1830) is tot stand gekomen door invloed van de, toen oppermachtige en verfranste, katholieke kerk. De vlamingen hebben toen gekozen tegen hun eigen belang in. Nederland had Vlaanderen wel vlaams kunnen houden (hoewel ik op de politiek van Willem I wel degelijk kritiek heb).