Plattegrond Eindhoven - Son van voor/tijdens de oorlog

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Roel
Lid
Contacteer:

Plattegrond Eindhoven - Son van voor/tijdens de oorlog

Bericht door Roel »

Ik weet niet of ik deze vraag nu in het juiste subforum stel, maar zover ik kan beoordelen past hij niet specifiek in een van de andere.

Voor mijn website ben ik bezig de opmars route van XXX Corps op kaart te zetten (de Club Route, de corridor, Hell's Highway... welke naam je er aan wilt geven). Ik heb echter alleen moderne kaarten van de omgeving en met name de omgeving tussen Eindhoven en Son (o.a. Vlokhoven) is nogal drastisch veranderd.

De diverse kaartjes in de boeken die ik bezit maken wel wat duidelijker, maar uit bovengenoemde gebied kom ik niet helemaal uit. Heeft iemand een idee waar ik dergelijk kaartje gemakkelijk kan vinden cq. krijgen? Ik begrijp dat ik altijd nog via het kadaster een stafkaart uit die tijd kan aanschaffen, maar gezien de kosten daarvan wil ik eerst nagaan of het nog op een andere manier kan.

Suggesties?
Sjoerd
Lid

Bericht door Sjoerd »

Je zou eens bij de archieven van de betrokken gemeenten navraag kunnen doen. Lijkt me dat ze daar wel plattegronden hebben, zou alleen niet weten tot hoe lang terug. En anders misschien het NIOD (Nationaal Instituut voor Oorlogs Documentatie)

P.S. Topic toch even verplaatst naar #Vragen, aangezien het hier een gewone vraag betreft.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
PPL
Lid

Bericht door PPL »

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Roel
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel »

Sjoerd schreef: P.S. Topic toch even verplaatst naar #Vragen, aangezien het hier een gewone vraag betreft.
Ja, ik twijfelde omdat er expliciet vermeld staat dat het uitsluitend bedoeld is voor vragen van gasten, vandaar.
PPL schreef:Heb je hier iets aan?
http://www.kuijsten.de/atlas/nb/son.html
Bedankt voor de link, maar deze kaart is dan weer iets te oud (1865-1870). Het gaat er in ieder geval om dat ik een kaart heb die de situatie zoals tijdens de oorlog weergeeft. Kaarten van voor de oorlog kunnen daar goed voor dienen, mits niet te oud. Toch bedankt :)
Cas
Lid

Bericht door Cas »

Misschien een oude bosatlas ergens op de kop tikken ?
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Plaats reactie